Gå til innhold

Venstresidens stadig økende propagandanettverk


Anbefalte innlegg

"We plan to eliminate the state of Israel and establish a purely Palestinian state. We will make life unbearable for Jews by psychological warfare and population explosion. . . . We Palestinians will take over everything, including all of Jerusalem."

- Yasser Arafat

Hvor har du funnet den falske quoten?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prazor, noen av dine innlegg er så til de grader partiske og etnosentriske at jeg nesten får lyst til å spy. Du får det til å virke som at palestinernes eneste ønske er å bade i jødenes blod. Snakk om feilaktige generaliseringer.

 

 

Hvor mange Israelere er drept sammenlignet med Palestinere? VELDIG FÅ faktisk

Som jeg nevnte tidligere dreper det israelske militæret 4 palestinere for hver israeler som blir drept.

 

Hvorfor gjør palestinerne opprør?

De er blitt okkupert, drevet ut av sine hjem og blir utsatt for konstant diskriminering i sitt eget hjemland.

 

 

"Før de klarer å oppføre seg som folk" Hvordan kan du forvente at de skal oppføre seg som folk hvis de hele tiden skal bli undertrykt, drept, kastet ut av sine hjem osv. ??

 

Det som er spesielt skummelt med Israel er det at, det er ikke noen syke enkeltindivider som står for nedslaktningen. Det er staten. Forestill at Norge hadde kjørt på med et bombetokt i et somalisk nabolag etter Trikkedrapet. Det er ikke slik du danner en stabil og rettferdig stat.

 

Jeg har INGENTING i mot jøder, jeg har heller ingenting i mot palestinerne. Bare for å ha det helt klart. Jeg har noe imot selvmordsbombere og jeg har noe i mot det Israelske millitæret og regjeringen.

Er du klar over hvor mye støtte selvmordsbombere har blandt det "palestinske" folk? Er du klar over hvordan undervisningen i palestinske skoler blir driver? Er du klar over hvor godt Mein Kampf (av hitler) selger i palestina? Antisemmitismen yrer!

 

Israel har prøvd å skape fred flere ganger, men hver eneste gang er det palestinerene som ikke klarer å holde løfter, og smeller kvinner og barn i fillebiter.

 

Palestinerne blir utsatt for diskriminering? De har full mulighet til å bosette seg i Israel, men mange klarer tydeligvis ikke å bo der fredelig med en mer rasjonell part. Hvordan tror du jøder har det i araberstater? Hvorfor tror du så mange jøder flykter fra araberstater tidligere? De hadde ett faktisk press på seg, og mange hadde blitt flådd levende om de ikke flyktet.

 

Hva så om det har blitt drept flere palestinere enn Israelere? Det viser bare at Israelerne er flinkere til å ta vare på folket sitt, enn palestinerne som bruker de som kanonføde og det som verre er for å skape sympati blandt vestens blinde borgere.

 

Ja spy, og vri kniven godt rundt i hjerteroten blandt uskyldige kvinner og barn! Imens du støtter terrorstater som bare er ute etter å utrydde staten Israel.

 

"We plan to eliminate the state of Israel and establish a purely Palestinian state. We will make life unbearable for Jews by psychological warfare and population explosion. . . . We Palestinians will take over everything, including all of Jerusalem."

- Yasser Arafat

De argumentene er jo helt uriktige som Tom waits for alice påpeker.

Lenke til kommentar
tom waits for alice;

1.) Fortsatt er det en "Law of return" i Israel, som sier att "Every Jew has the right to immigrate to this country ...", noe som da slik jeg forstår det kan nyttest av også en "palestiner" om han konverterer.

2.) Det er forskjell på å dra quotes fra en palestinsk leder som faktisk gjorde hva han sa, og som hadde full tyrranisk makt til å iverksette det som ble sagt, og på hva enkeltindivider i ledelsen i Israel sier.

Ut ifra quotesene dine burde vi sett Israelere på palestinske busser som sprengte helt uskyldige kvinner og barn i fillebiter, noe jeg ikke har lagt merke til enda..

Vi ser raketter som sprenger i stykker nabolag.

Hvor mange palestinere tror du har lyst til å konvertere? Ærlig talt. Yasser Arafat er like mye et enkeltindivid i den palestinske ledelse som noen av de Tom waits for Alice siterte fra den Israelske ledelsen. De har like mye tyrannisk makt, faktisk mer. De har en strukturert hær, som til stadighet utfører angrep på den palestinske sivilbefolkningen.

Lenke til kommentar
Det som skremer meg mest med Israels politik er at dei har gått til anskafelse av atomvåpen. Det at dei faktisk er villige til å gå til det steget og kunne utslete heile byer. Eit kvart land som har anskafet seg atomvåpen er ein skam for menneskeheten og viser ein forakt for menneskeliv.

Nøkkelordet er maktbalanse, men altså, hvis jeg forstår deg rett så har også kommuniststaten Frankrike forakt for menneskeliv?

 

:whistle:

...

Hvor mange av disse var soldater? Ville palestinerne drept enda færre sivile hvis det var færre sjekkpunkter?

Endret av Manuel
Lenke til kommentar
De har en strukturert hær, som til stadighet utfører angrep på den palestinske sivilbefolkningen.

Jeg gjentar det jeg skrev til deg tidligere:

 

"Når fienden er sivilie som hjemmer seg blant sivilie og bruker sivilie som både skjold og dekning, da er det ikke til å unngå at sivlie blir drept. For de palestinske terroristene er jo intet hellig. De bruker barn, kvinner og røde kors biler som våpen i sin kamp."

 

"Hvordan ser du for deg at Israel skal forsvare seg i en slik situasjon uten at sivile liv går tapt? Og ikke svar med en ikke-løsning, altså hva de ikke skal gjøre. Kom med forslag til hva man kan gjøre for å stoppe en slik fiende."

Lenke til kommentar
Nøkkelordet er maktbalanse, men altså, hvis jeg forstår deg rett så har også kommuniststaten Frankrike forakt for menneskeliv?

 

For all del. Dei er i godt selskap med Usa, Uk, Kina og Russland.

Det eineste som er litt meir positift med desse nasjonene i forhald til Israel, Pakistan, India og kanskje Nord Korea er at dei er med i ikkjespredningsavtalen.

 

Sikert kjekt for alle gladkapitalistene som støtter opp om nasjonalistiske iden om Israel og sjå dei i samme båt som Pakistan og til og med kanskje Nord Korea.

Lenke til kommentar
:whistle:

[tegneserie]

So?

 

Grusomme unødvendige episoder som dette skjer i konflikter. Men å bruke slike tegneserier på denne måten er bare propaganda og oppfordrer folk til å tenke med følelsene og ikke fornuften. Noe som igjen fører til polarisering og forværring av konflikten. Rett og slett usmakelig.

 

La meg også påpeke at terroristene på palestinsk side ønsker å ramme uskyldige. Og de bruker sine egene sivile ved å lure lettlurte palestinske barn og ungdom til å gå i fronten for dem.

Lenke til kommentar
La meg også påpeke at terroristene på palestinsk side ønsker å ramme uskyldige. Og de bruker sine egene sivile ved å lure lettlurte palestinske barn og ungdom til å gå i fronten for dem.

En god venn av meg hadde noen turer i Libanon når han var i FN styrkene. Han sier at han i løpet av den tiden fikk et helt annet bilde av situasjonen og at både ham og de andre som var med ham fikk jødene langt opp i halsen. "Guds utvalgte folk" er visstnok ikke helt fri for arroganse og forakt.

 

Jeg tror nok ikke Israel er de snille gode, mens palestinerne er de slemme, onde terroristene. Det er nok gjort store feil på begge sider.

Lenke til kommentar
"Hvordan ser du for deg at Israel skal forsvare seg i en slik situasjon uten at sivile liv går tapt? Og ikke svar med en ikke-løsning, altså hva de ikke skal gjøre. Kom med forslag til hva man kan gjøre for å stoppe en slik fiende."

 

Vel. Ein får ikkje slutt på volden der over natten. Konflikten har var så lenge at det må ta tid. Det første ein vertfall må gjøre er å komme i forhandlinger. Bli enige om steg begge parter skal kunne ta uten urimelige krav. Problemet med slike forhandlinger er jo at dei fudamentalistiske terorristene i Palestina eller ekstremistene i Israel ikkje er interisert i dette. Desse vil nok gjøre det dei kan for å sabotere forsøk på fred.

Ein kan derfor ikkje forvente at volden stopper over natten, men at det tar tid.

Det ultimate målet under slike forhandlinger bør vera ein rettferdig delling landet til to levedyktige stater. For å nå dette må ein sette krav til Palestinske myndligheter om å prøve å få bort med Terroristene og ha motstand mot organisasjoner som Hamas og andre fundamentalister. Israel bør begynne å trekke seg tilbake fra okuperte områder og gi tilbake land til Palestinerene. Mur/gjæret bør rives og Israelske kontrolposter bør helst fjernes og vertfall gjøres meir menneskelige.

 

Det viktigeste trur eg vil vera å skapa muligheter for Palestinere og Israelere og forsone seg med kvarandre. Kunne skape felleskap mellom folka på tross av konflikten er eineste måtten og faktisk skape fred. Freden vil ikkje holde vist det er noko som blir presset ned over hodene på folk.

Lenke til kommentar
La meg også påpeke at terroristene på palestinsk side ønsker å ramme uskyldige. Og de bruker sine egene sivile ved å lure lettlurte palestinske barn og ungdom til å gå i fronten for dem.

Tolker du innlegget mitt dithen at jeg virkelig forsvarer palestinsk terrorisme?

Nei. Les en gang til. :roll:

Lenke til kommentar
Problemet med slike forhandlinger er jo at dei fudamentalistiske terorristene i Palestina eller ekstremistene i Israel ikkje er interisert i dette.

Det er ikke bare de fundamentalistiske palestinerne som vil fjerne Israel. Et flertall av befolkningen ønsker faktisk dette. http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=2279553

 

Hvem er det i Israel som ikke ønsker fred?

 

Det ultimate målet under slike forhandlinger bør vera ein rettferdig delling landet til to levedyktige stater.  For å nå dette må ein sette krav til Palestinske myndligheter om å prøve å få bort med Terroristene og ha motstand mot organisasjoner som Hamas og andre fundamentalister. Israel bør begynne å trekke seg tilbake fra okuperte områder og gi tilbake land til Palestinerene. Mur/gjæret bør rives og Israelske kontrolposter bør helst fjernes og vertfall gjøres meir menneskelige.

Israel har trukket tilbake flere bosettinger. Det har vært store demonstrasjoner i Israel mot Sharon pga. dette. At man kan kreve at Israel oppgir strategisk viktige områder de trenger for å forsvae seg mot arabisk aggresjon, det er jeg ikke enig i.

 

Det viktigeste trur eg vil vera å skapa muligheter for Palestinere og Israelere og forsone seg med kvarandre. Kunne skape felleskap mellom folka på tross av konflikten er eineste måtten og faktisk skape fred. Freden vil ikkje holde vist det er noko som blir presset ned over hodene på folk.

Inne i Israel så lever arabere i fred med jøder. Men hvordan skal man oppnå at palestinere, hvis flertall ønsker å utslette Israel, skal kunne forsone seg med jødene og Israel?

 

Mitt forslag til svar på dette er at det legges et stort internajsonalt press på oppinonsdannere i palestina. Lærere, forfattere, journalister og andre må presses til å ta asvatnd fra vold og terror som løsning. På den måten kan man påvirke befolkningen.

 

Myndigheten må også presses og oppfordres til å bekjempe terroristene, og i 'belønning' bør de få økonomisk støtte til å bygge opp et sunt næringsliv. I åpne frie demokrati med arbedisplasser og utvikling, der er folk mer opptatt av å bygge seg et liv og være konstruktive i stedet for å være aggresive og destruktive.

Lenke til kommentar
Det er ikke bare de fundamentalistiske palestinerne som vil fjerne Israel. Et flertall av befolkningen ønsker faktisk dette. http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=2279553

 

Hvem er det i Israel som ikke ønsker fred?

 

Palestina er nok blit ganske radikalisert under alle dei Israelske militære aksjonene som har vert i siste tiden. Eg trur nok at dette vil gå ned vist Israelske askjoner slutter og ein letter deller av sanksjonene mot palestinerene.

 

Det er nok ganske mangen ekstreme organisasjoner og partier i Israel og. Desse har og fått ein god del oppsluting på grunn av konflikten og vil nok bare øke sin popularitet så lenge volden forseter i den mengden den gjør no.

 

Israel har trukket tilbake flere bosettinger. Det har vært store demonstrasjoner i Israel mot Sharon pga. dette. At man kan kreve at Israel oppgir strategisk viktige områder de trenger for å forsvae seg mot arabisk aggresjon, det er jeg ikke enig i.

 

Er ikkje heilt siker på kva eit bustad område for russiske jøder har og sei i taktiken mot desse arabiske aggresorene du snakker om.

 

Inne i Israel så lever arabere i fred med jøder. Men hvordan skal man oppnå at palestinere, hvis flertall ønsker å utslette Israel, skal kunne forsone seg med jødene og Israel?

 

Mitt forslag til svar på dette er at det legges et stort internajsonalt press på oppinonsdannere i palestina. Lærere, forfattere, journalister og andre må presses til å ta asvatnd fra vold og terror som løsning. På den måten kan man påvirke befolkningen.

 

Myndigheten må også presses og oppfordres til å bekjempe terroristene, og i 'belønning' bør de få økonomisk støtte til å bygge opp et sunt næringsliv. I åpne frie demokrati med arbedisplasser og utvikling, der er folk mer opptatt av å bygge seg et liv og være konstruktive i stedet for å være aggresive og destruktive.

 

Klart det er eit problem at avstanden mellom Israelere og Palestinere er stor, men ein bør kunne klare og bygge samlede organisjasjoner og liknande for å forsone Palestinere og Israelere.

 

Og ha ein oppiniondannelse mot ekstremisme og fundamentalisme er nok ingen dum ide i begge landa. Iden om ei gulerot vist Palestinerene klarer og bekjempe terrorisme var abselut ein god ide. Og arbeidsplasser er nok ein forutsetning for å skape fred.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...