Gå til innhold

Hvilke konserter skal du på snart?


Knofle

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

 

Hadde aldri trodd jeg skulle si dette, men er helt enig med Bytex.

Lyden i telenor arena er alltid ræv... Ingen burde holde konserter der visst dem vil det skal låte bra

 

Det gjelder dessverre ikke bare lyden, det meste er faktisk ræva i Telenor Arena! :(

Selv jeg som er naboen gidder ikke å dra på konserter der fordi arenaen ødelegger så mye av det som skal være en god opplevelse. 

Endret av PatSharpX
Lenke til kommentar

Ja det var skikkelig vond lyd. Grøtete og alt for høyt. Hørte omtrent bare basstrommene og bruce sin vokal sprengte et eller annet i 4. låt så han hørtes helt skurrete ut i tillegg..skulle tro lydmannen bare satte alt på max og stakk for drikke pils.

 

Men det sto ikke på innsatsen til bandet og sceneshowet var tipp topp.

Endret av Bytex
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Ja det var skikkelig vond lyd. Grøtete og alt for høyt. Hørte omtrent bare basstrommene og bruce sin vokal sprengte et eller annet i 4. låt så han hørtes helt skurrete ut i tillegg..skulle tro lydmannen bare satte alt på max og stakk for drikke pils.

 

Men det sto ikke på innsatsen til bandet og sceneshowet var tipp topp.

 

Dette lignende litt på inntrykket jeg hadde av Red Hot Chili Peppers igår på Telenor Arena, det skal sies at dette var min første konsert, god stemning og godt show, men lyden var egentlig bare grøt i mine ører. Hvis lyd er viktig, hvor opplever man de beste konserter her i Norge da?

 

Beklager en liten avsporing her, men er nysgjerrig da jeg gjerne vil få med meg flere konserter fremover, men lyd er viktig.

 

 

Edit: Fått høre at det kan være lurt å stelle seg i nærheten av mixebordet om det er mulig, skal sies at jeg har null aning på hvor lydmannen sitter i Telenor Arena, og om det i det hele tatt har noe effekt der..

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Grieghallen i Bergen gav meg eargasm når Opeth spillte der for noen år siden. Helt utrolig! Men plasseringen har jo enormt mye å si da, uavhengig av hvilket lokale man befinner er seg i. Nytter ikke å stå fram med scenen og se konserten igjennom mobilen lizm.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Hvis man vil ha bra lyd på konsert er det bare å unngå Telenor Arena med skyhøye kneløft. Den plassen har helt forferdelig akustikk, alt blir bare en smørje av støy nedi publikum. Det virker som om de skrur opp lyden litt for høyt istedet for å bare dra ned på spakene på mixern litt så man ikke får ørekatarr og tinnitus uten ørepropper.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...