Gå til innhold

Den store sykkeltråden!


paroa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, og takk for svar alle sammen! :)

 

Blir nok kun unbrako og torx på meg.. Får jeg så store problemer at jeg må begynne med kjedekutter, så er planen å satse på sykkelverksteder "langs løypa" .. :)

 

 

Et annet lite spørsmål.. Hva anser dere som normal sykkelhastighet!? Altså, for "normale personer", tenker ikke på de over gjennomsnittet godt trente syklistene.. 20-30 km/t!? Lavere? Mer?

 

 

Aldri fått målt noe skikkelig før, så ønsker egentlig bare å ha en pekepinn..

 

 

Takker så meget! :)

Lenke til kommentar

Hei, og takk for svar alle sammen! :)

 

Blir nok kun unbrako og torx på meg.. Får jeg så store problemer at jeg må begynne med kjedekutter, så er planen å satse på sykkelverksteder "langs løypa" .. :)

 

 

Et annet lite spørsmål.. Hva anser dere som normal sykkelhastighet!? Altså, for "normale personer", tenker ikke på de over gjennomsnittet godt trente syklistene.. 20-30 km/t!? Lavere? Mer?

 

 

Aldri fått målt noe skikkelig før, så ønsker egentlig bare å ha en pekepinn..

 

 

Takker så meget! :)

 

Skal jeg ut på langtur har jeg gjennomsnitt på 30kmt, langtur vil si minst 100 km eller minst 3 timer på sykkelen. Nå vil jeg anse meg som gått trent da jeg konkurrerer med sykkel. Så for deg mindre trent kanskje 20kmt er noe å satse mot?

Lenke til kommentar

Takk for svar! :)

 

Ja, takk for fin pekepinne! Høres ut som noe å satse mot ja.. Slår meg til ro med det svaret der, om ingen andre har noen flotte tips!?

 

Blir nok kanskje en 20, eller 20-, eller noe da, tror jeg.. Får se når vi setter i gang! Er bare litt smågira her, og "småplanlegger" løypa litt, hvor vi kan komme osv..

 

 

Takk igjen!

Lenke til kommentar

Hva hastigheten blir er jo veldig avhengig av hvilket terreng det er. Lett terreng med "rett" vind får du jo en bra fart, kjører du kupért terreng eller jevn stigning med motvind er jo klart at gjennomsnittet blir mye lavere. Vanskelig å finne en pekepinne på hva farten blir på langturer hos meg hvertfall, så frem til at jeg ikke har syklet samme løypen flere ganger.

Endret av untouch4ble
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg vil bare nevne litt om det med snittfart - Jeg har valgt meg ut ulike løper med ulikt terreng og sykler turer i de. Her syklet jeg igjennom en gang og fikk en ca snittfart med gps på mobilen. Så tok jeg bare utgangspunkt i den og satset på på å forbedre meg fra gang til gang.

Målet har vært en snittfart på rundt 20km/t i kupert terreng. Det synes jeg er en grei fart, men går fort et par måneder med litt rolig trening før du føler at du kan ta i skikkelig. Slik var det for meg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei! Har tenkt å begynne å sykle litt, så tenkte jeg litt på hva slags sykkelutstyr jeg trenger (av bekledning). Har hjelm og sykkelbriller. Som student kunne jeg tenke meg billig om mulig, men strekker meg såklart om kvalitetsforskjellen er stor. Ser blant annet at XXL kjører noen sykkeltrøyer fra Diadora til litt over 100 lappen, er disse greie nok eller bør jeg strekke meg litt lenger?

 

Kan også nevne at jeg er ansatt i G-Sport (nei, jeg har ikke stor kunnskap innenfor bekledning osv), så jeg får GODE priser der. Utvalget er dog ikke allverdens og selv med godt rabatterte priser er det ikke nødvendigvis billigere enn andre steder. Er vel først og fremst Bike-Tec, Craft og Bicycle Line vi fører av sykkelbekledning. Om noe av bekledningen deres er brukbar, så foretrekker jeg gjerne det så lenge det ikke finnes alternativer som er en del billigere i pris.

Lenke til kommentar

Hei! Har tenkt å begynne å sykle litt, så tenkte jeg litt på hva slags sykkelutstyr jeg trenger (av bekledning). Har hjelm og sykkelbriller. Som student kunne jeg tenke meg billig om mulig, men strekker meg såklart om kvalitetsforskjellen er stor. Ser blant annet at XXL kjører noen sykkeltrøyer fra Diadora til litt over 100 lappen, er disse greie nok eller bør jeg strekke meg litt lenger?

 

Kan også nevne at jeg er ansatt i G-Sport (nei, jeg har ikke stor kunnskap innenfor bekledning osv), så jeg får GODE priser der. Utvalget er dog ikke allverdens og selv med godt rabatterte priser er det ikke nødvendigvis billigere enn andre steder. Er vel først og fremst Bike-Tec, Craft og Bicycle Line vi fører av sykkelbekledning. Om noe av bekledningen deres er brukbar, så foretrekker jeg gjerne det så lenge det ikke finnes alternativer som er en del billigere i pris.

Bare test, er ikke noe fasit! Jeg har en sykkel trøye kjøpt på Coop obs som er min yndling, derimot bruker jeg alltid klubbdrakta og den trøya er langt fra så deilig som den fra Obs. Men glidlås helt ned er et must, og siden klubbdrakta ikke har det hater jeg den. :(

Lenke til kommentar

Hei! :)

 

Huff.. har et lite problem nå.. Akkurat kommet hjem fra sykkeltur, og på tur hjem tok vi fly.. vi måtte derfor demontere sykkelen litt før vi kunne få surret den inn i plastikk og så sendt den med.. Men, nå når jeg skulle sette på hjulene, så fikk jeg store problemer.. Først så satte jeg på forhjulet og når jeg snurret på det (den sto på hodet) så syntes jeg at den ikke "trillet" noe særlig.. begynte så med bakhjulet, men det viste seg at det var klin umulig å få på! Nå er jeg absolutt ingen ekspert, men det ser ut til at bremseklossene/skivene sitter helt sammen der bak, i det sporet hvor den sykkelskiva skal ned i.. Jeg skjønner ikke så mye, fordi bremsene er ikke klemt inn, og alle ledningene ser helt OK ut.. Jeg har noen Shimano-bremser, og en Gekko Flight -sykkel! Håper på hjelp, for nå er jeg sykkelløs! :(

 

 

Tusen takk!!

Lenke til kommentar

Hei! :)

 

Huff.. har et lite problem nå.. Akkurat kommet hjem fra sykkeltur, og på tur hjem tok vi fly.. vi måtte derfor demontere sykkelen litt før vi kunne få surret den inn i plastikk og så sendt den med.. Men, nå når jeg skulle sette på hjulene, så fikk jeg store problemer.. Først så satte jeg på forhjulet og når jeg snurret på det (den sto på hodet) så syntes jeg at den ikke "trillet" noe særlig.. begynte så med bakhjulet, men det viste seg at det var klin umulig å få på! Nå er jeg absolutt ingen ekspert, men det ser ut til at bremseklossene/skivene sitter helt sammen der bak, i det sporet hvor den sykkelskiva skal ned i.. Jeg skjønner ikke så mye, fordi bremsene er ikke klemt inn, og alle ledningene ser helt OK ut.. Jeg har noen Shimano-bremser, og en Gekko Flight -sykkel! Håper på hjelp, for nå er jeg sykkelløs! :(

 

 

Tusen takk!!

 

Prøv å ta en flat skrutrekker eller noen tynt noe som kan komme i mellom. Prøv så å skyv bremseklossene fra hverandre.

Lenke til kommentar

Da har jeg og samboeren gått til innkjøp av nye sykler! Er nå rimelig klar for å bli litt sprekere enn det vi er nå.

 

Syklene er Nakamura Grade 3.0

412501001ProductImage400.jpg

 

og Nakamura Grade 3.0W.

412502001ProductImage400.jpg

 

av utstyr kjøpte vi skjerm foran og bak, drikkeflaskeholder, sykkellås (med firesifret kode og _tykk_ wire) samt buksebeskytter foran tannhjulet ved pedalen.

 

Tror dette blir bra. Skal ut og teste syklene litt senere, og ser frem til å være rimelig stiv i skrittet i morgen pgs hard sadel! :D

Lenke til kommentar

Da har jeg og samboeren gått til innkjøp av nye sykler! Er nå rimelig klar for å bli litt sprekere enn det vi er nå.

 

Syklene er Nakamura Grade 3.0

[img.]http://i193.photobucket.com/albums/z114/gravem90/412501001ProductImage400.jpg[/img]

 

og Nakamura Grade 3.0W.

[img.]http://i193.photobucket.com/albums/z114/gravem90/412502001ProductImage400.jpg[/img]

 

av utstyr kjøpte vi skjerm foran og bak, drikkeflaskeholder, sykkellås (med firesifret kode og _tykk_ wire) samt buksebeskytter foran tannhjulet ved pedalen.

 

Tror dette blir bra. Skal ut og teste syklene litt senere, og ser frem til å være rimelig stiv i skrittet i morgen pgs hard sadel! :D

Anbefaler sykkelshorts hvis dere ikke har det, det er noe helt annet enn å sykle uten.

Endret av Sink
Lenke til kommentar

Da har jeg og samboeren gått til innkjøp av nye sykler! Er nå rimelig klar for å bli litt sprekere enn det vi er nå.

 

Syklene er Nakamura Grade 3.0

*bilde*

 

og Nakamura Grade 3.0W.

*bilde*

 

av utstyr kjøpte vi skjerm foran og bak, drikkeflaskeholder, sykkellås (med firesifret kode og _tykk_ wire) samt buksebeskytter foran tannhjulet ved pedalen.

 

Tror dette blir bra. Skal ut og teste syklene litt senere, og ser frem til å være rimelig stiv i skrittet i morgen pgs hard sadel! :D

 

Skaff dere også klikkpedaler og tilhørende sko, helt konge å sykle med. Og kodelås er en dårlig løsning...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...