Gå til innhold

Den store sykkeltråden!


paroa

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg spør i denne tråden jeg.. :)

 

Jeg og min mor planlegger en sykkeltur nedover Europa..

 

For en tid tilbake kjøpte jeg en slik en: http://www.burley.com/home/bur/page_454/nomad.html -men ikke brukt den noe særlig, turen vi skulle på da ble avlyst rett etter start pga sykdom, og fikk ikke testet den noe særlig..

 

Men, etter å ha lest på nettet her og der, så snakker alle så varmt om vesker.. (vogn er ikke nevnt så mye).. jeg lurte i hvert fall på om folk heller vil ha vesker i stedet for vogn!?

 

En annen sak jeg lurer på, jeg har en Gekko Flight (var sånn jubileumstilbud de i sykkelbutikken i Bogstadveien hadde) http://gekko.symfoni.no/kunder/Anton_Sport/product.nsf/viewbycat/8F25CC3043993803C12572AC005114A1/$file/gekko_flight-mtn-herre_s.jpg , men, lurer på om det er mulig å sette vesker på en slik en? Har aldri brukt vesker, men siden den ikke har sånn bagasjesete bak, så lurer jeg litt på om det i hele tatt er mulig!?

 

 

Turen er ment å vare fra 20. juni til 15. juli (kortere kanskje, men dette er tiden vi har til rådighet).. så lurte på om det kanskje hadde vært bedre med veske enn vogn, eller om vogn er best?

 

Takker for svar! :)

Lenke til kommentar

Her er hvordan jeg monterte bager på min landeveissykkel når jeg var på sykkeltur i danmark og Sverige:

post-87384-0-11151300-1304078481_thumb.jpg

post-87384-0-22075800-1304078490_thumb.jpg

Kjøpte en slik stang og bare monterte på setepinnen. Ulempen her er at det ikke tåler all verdens med vekt. 10 kg +

 

Ellers er jo sykkelen din mer en "vanlig" sykkel enn min, så nok lettere å få kjøpt bagasjestativ som går an å feste ut fra setepinnen og ned i hjulfestet. Disse tåler jo veldig mye.

 

Ang. bager vs. tralle aner jeg ikke.

Lenke til kommentar

Her er hvordan jeg monterte bager på min landeveissykkel når jeg var på sykkeltur i danmark og Sverige:

post-87384-0-11151300-1304078481_thumb.jpg

post-87384-0-22075800-1304078490_thumb.jpg

Kjøpte en slik stang og bare monterte på setepinnen. Ulempen her er at det ikke tåler all verdens med vekt. 10 kg +

 

Ellers er jo sykkelen din mer en "vanlig" sykkel enn min, så nok lettere å få kjøpt bagasjestativ som går an å feste ut fra setepinnen og ned i hjulfestet. Disse tåler jo veldig mye.

 

Ang. bager vs. tralle aner jeg ikke.

Vet du om dette passer på fullkarbons-ramme også? Hadde vært kjekt om jeg skal på overnattingstur i sommer.

Lenke til kommentar

Fikk skikkelig lyst å kjøpe alle deler selv og lage en one-off-a-kind racersykkel i min egen garasje. Delen vil mest sannsynlig bli kjøpt over dammen siden dette ser ut til å være en god del billigere. Hvis sommerjobb og skikkelig aktiv sykling skjer i sommer, så kanskje en gang før vinteren har jeg penger og nok erfaring til å gjøre dette..

Lenke til kommentar

First post here and for clarity's sake it's probably best to stick to English.

 

I need to have a broken spoke replaced, but the problem is it's a Shimano 560 wheelset that uses special bladed spokes that actually are screwed into the hub. Calling a few bike stores hasn't resulted in much help.

 

Does anyone have suggestions on well stocked stores to get in touch with (Central Oslo and Lillestrøm preferred)?

 

Failing that, anyone know of some good deals going for a basic 700cc rear wheel?

 

Thanks in advance.

Lenke til kommentar

I recently broke a spoke on my Campa-wheel, and couldn't find anyone with spare parts. But then I just went to one of the stores, explaining my problem and asked if they could help. They took my bike, ordered the spoke needed and then repaired my wheel.

 

However, it took quite some time.

 

Have you tried Oslo sportslager?

http://www.oslosportslager.no/produktkategori/sykkelhjul-4-2800.aspx

They have many different wheels. And maybe spare parts?

Lenke til kommentar

Matsemann, glemte forresten å takke deg for posten din.. så, takk! :)

 

Jeg ser i hvert fall nå at det finnes en løsning for de som ikke har bagasjebrett..

 

 

Er fortsatt nysgjerrig på om noen har noen formeninger om vogn vs. vesker !? :)

 

 

En annen sak.. fikk tips om en bok av Dag Otto, "På tur med Dag Otto" - er det noen som har lest den? Verdt å spandere noen kroner på?

 

 

Takk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...