Gå til innhold

Den store sykkeltråden!


paroa

Anbefalte innlegg

Trenger hjelp til å finne en bra landvegssykkel til ikke så alt for mye penger. jeg skal hovedsaklig bruke den til trening og treningsturer i danmark og rundt omkring i Norge. Kan hende jeg skal bruke den til amatør ritt om jeg får stor nok interrese for sykling. Jeg veit heller ikke åssen utstyr jeg skal kjøpe (sykkelpedaler, sko osv (hjelm har jeg )) Så viss jeg kunne fått hjelp til det også hadde det vært flott :)

 

Rundt 10 000 kroner vil jeg bruke.

 

Takker for svar.

Endret av Sno
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jakter etter ny landeveissykkel, for det meste til trening og enkelte små-ritt. Har syklet endel tildligere og ønsker å bruke opp mot 20.000,- på komplett sykkel. Har kommet over en side med 2 spennende sykler men er usikker på kvalitet på disse + utstyr?

 

http://www.sykkeltema.no/racer-landevei/10-razorblade-9409.html

 

Kom på samme side over et "nytt" merke Perry´s(

http://www.sykkeltema.no/perrys-carbon/3310-perrys-flyer.html )

 

vedig usikker på om dette kun er en fancy ramme eller virkelig kan være noe.

 

Ellers selger jo bikebuster sykler til meget gode priser, mye salg der for tiden. Eneste sykkelen i min prisklasse (litt under) som jeg har funnet gode reviews på av andre er denne:

http://www.bikebuster.no/detaljer-no/120564.html

 

Andre tips til racer i min prisklasse?

Endret av Conkey
Lenke til kommentar

Jeg ville holdt meg borte fra Concorde i hvertfall. Har bare hørt dårlige ting om de rammene, men har selv ingen erfaring med det merket. Sykkeltema er vel heller ikke verdens beste butikk.

 

For 20k får du tak i en god sykkel fra et av de større merkene. Jeg vil absolutt anbefale f.eks. BMC. Probike i Oslo er importør og selger de. De har nå salg på både Pro Machine og Race Master, begge med Ultegra 6700. Begge syklene får du til knallpris nå. Dette er de to syklene som syklistene på BMC Racing Team bruker. Race Master får du til 18500,- og Pro Machine til 22000,-

Race Master brukes bl.a. av Kristoff og Hincapie, Pro Machine av Cadel Evans. Race Master har jeg selv hatt og den kan jeg anbefale på det varmeste. Den tar seg også veldig godt, bl.a. med integrert setepinne.

 

Probike har utmerket kundeservice og kan levere sykkelen etter dine spesifikasjoner. Syklene er på tilbud siden rammene er tidligere årsmodeller, men det er ingen store forskjeller fra årets, bortsett fra fargene.

 

Race Master

Pro Machine

 

 

EDIT: Ser nå at dette virker som en reklamekampanje for Probike og BMC. Jeg vil da presisere at jeg har ingen ting med noen av merkene å gjøre. Jeg har bare veldig god personlig erfaring med begge.

 

Spør gjerne om du vil ha flere alternativer å se på.

Endret av MagnusW
Lenke til kommentar

Ser ut som du har peiling på sykkel, MagnusW. Da tenker jeg på både her og i TdF-tråden. Quoter mitt forrige innlegg. Hadde vært fint med svar. :yes:

Hvor mye må jeg ut med for en billig landeveissykkel for en nybegynner? Hadde vært deilig med en landeveissykkel til trening.

Mer enn 5000 kroner har jeg ikke mulighet å bruke, da det er mye som skal kjøpes for tiden.

Lenke til kommentar

Det kan være litt vanskelig å finne noe ned i 5000 kr, men leter man litt så finner man alltid noe. Det første jeg ville gjort var å besøke noen sport- og sykkelbutikker i nærheten for å se om de har noen fjordårsmodeller liggende. Hvis ikke du må ha sykkelen nå, så kan det være lurt å vente til litt senere på sommeren/høsten og se på tilbudene som kommer da.

 

Brukt er kanskje det beste alternativet. Du kan følge litt med på kjøp- og salg-forumet på terrengsykkel.no for eksempel.

 

Ellers vet jeg at flere sier mye pent om Battaglin. Du har Battaglin Start med Xenon/Veloce kombo fra Bikeshop som er et ganske godt valg om du vil kjøpe ny sykkel. Holdbart gruppesett og descent vekt.

 

Hvis du vil under 5000 kr inkludert noe ekstrautstyr som trengs (pedaler, flaskestativ osv.) så har du Concorde Mistral 300 fra Sykkeltema (som på generelt grunnlag ikke liker, men de har gode prise på noe). Det er en dårligere sykkel enn Battaglin med dårligere deler, men den er noe billigere.

 

En stund siden jeg har sett på sykler på nettet nå, så kan kanskje finne noe mer i morgen når jeg orker å gå gjennom alle sykkelbutikkene "mine".

Lenke til kommentar

Jeg ville holdt meg borte fra Concorde i hvertfall. Har bare hørt dårlige ting om de rammene, men har selv ingen erfaring med det merket. Sykkeltema er vel heller ikke verdens beste butikk.

 

For 20k får du tak i en god sykkel fra et av de større merkene. Jeg vil absolutt anbefale f.eks. BMC. Probike i Oslo er importør og selger de. De har nå salg på både Pro Machine og Race Master, begge med Ultegra 6700. Begge syklene får du til knallpris nå. Dette er de to syklene som syklistene på BMC Racing Team bruker. Race Master får du til 18500,- og Pro Machine til 22000,-

Race Master brukes bl.a. av Kristoff og Hincapie, Pro Machine av Cadel Evans. Race Master har jeg selv hatt og den kan jeg anbefale på det varmeste. Den tar seg også veldig godt, bl.a. med integrert setepinne.

 

Probike har utmerket kundeservice og kan levere sykkelen etter dine spesifikasjoner. Syklene er på tilbud siden rammene er tidligere årsmodeller, men det er ingen store forskjeller fra årets, bortsett fra fargene.

 

Race Master

Pro Machine

 

 

EDIT: Ser nå at dette virker som en reklamekampanje for Probike og BMC. Jeg vil da presisere at jeg har ingen ting med noen av merkene å gjøre. Jeg har bare veldig god personlig erfaring med begge.

 

Spør gjerne om du vil ha flere alternativer å se på.

 

Takker for svar. Ser at syklene på tilbud er begrenset mht høyde. har annå ikke målt skritthøyden min, men er ca 184 cm (nevner ikke kg..) og er derfor noe usikker på om de syklene du linker til er passelige i høyde. Noen tanker om Wilier sykkelen? Blir veldig glad om jeg klarer å få sykkel, pedaler og ok sko til rundt 20k. Må si at syklene du linket til absolutt så behagelige ut. hvordan er hjulsett som leveres med? Ellers er jo Ultegra mer enn godkjent for mitt bruk.

Lenke til kommentar

Hvis du er 184 med gjennomsnittlig skritthøyde så tror jeg 56 cm (som Race Master'en finnes i) vil være en fin størrelse. Eneste måten å finne ut det på er å prøve. Stikk innom Probike.

 

Hvis du kjøper Wilier så får du jo en skikkelig italiensk sykkel. God ramme og mye bra utstyr. Personlig liker jeg ikke Campa. Det bråker mye og du kjenner skikkelig når du skifter gir. Men det er slik italienerne mener at det skal være. :p

 

 

Begge syklene kommer med ok treningshjul. Shimano RS10 (Race Master) og Fulcrum Racing 5 (Wilier) er solide allround hjul som tåler de fleste rytterne. Fulcrum er noe lettere.

Lenke til kommentar

Hvis du er 184 med gjennomsnittlig skritthøyde så tror jeg 56 cm (som Race Master'en finnes i) vil være en fin størrelse. Eneste måten å finne ut det på er å prøve. Stikk innom Probike.

 

Mitt problem er at jeg bor på vestlandet, ser på siden til probike at de er assosiert med Bikebrothers i haugesund (som er nærmeste forhandler for meg). Men jeg kan ikke se at det forhandles BMC hos dem. Men skal innrømme at jeg ble skikkelig tent på race masteren. Bør vel uannsett være innom butikk slik at setehøyde blir riktig (i og med at det er fast setepinne)? Hvis jeg forstår det rett så har man ikke særlig justeringsmulighet annet enn kapp og skjær?

 

Ser at jeg gjennom jobben får 6000,- i avslag på følgende sykkel (dog ikke like pen som BMC'en)

http://bikebrothers.no/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.ilvm_grey.tpl&product_id=89&category_id=2&option=com_virtuemart&Itemid=174

 

Igjen, setter stor pris på dine betraktninger/råd magnusW

Endret av Conkey
Lenke til kommentar

Setepinnen er ikke noe problem, den kan enkelt justeres.

 

Mye bra utstyr på den sykkelen fra Bikebrothers også, men som du sier ikke like pen. Med 6000,- i avslag får du jo en bra pris på den da, og kan bruke pengene på hjuloppgradering f.eks, eller annet sykkelutstyr. For bare så du vet det. Kjøper du først landeveissykkel går det mye penger med på utstyr. Skulle selv bestille meg nye flaskeholdere og styretape i helgen. Jeg endte opp med en bestilling på 2000 kr. Sånn er det hver gang. :p

Lenke til kommentar

Haha dette er jo vanskeligere enn å kjøpe bil. Kom akkurat over flere steder som roser cannondale's six ramme opp i skyene, ser blanet annet en utgave hos sykkelsenteret i Bergen til rett under 20k ( http://www.sykkelsenteret.no/sykler/racer/cannondale-six-carbon-ultegra-compact/ ). Men igjen, BMC syklene kunne jo hengt på stueveggen i stedet for flatskjermen pga utseendet.

 

Det er vanskelige tider vi lever i ...

Lenke til kommentar

Joa, men nå synes i hvertfall jeg at Cannondale ikke er så halvgærent heller da. De lager sykler som er mye bedre enn mange andre.

 

Six er en god ramme, men det er Super Six som er the real deal.

 

jepp, og dermed hoppet man en liten sydentur opp i pris

Lenke til kommentar

Trenger hjelp til å finne en bra landvegssykkel til ikke så alt for mye penger. jeg skal hovedsaklig bruke den til trening og treningsturer i danmark og rundt omkring i Norge. Kan hende jeg skal bruke den til amatør ritt om jeg får stor nok interrese for sykling. Jeg veit heller ikke åssen utstyr jeg skal kjøpe (sykkelpedaler, sko osv (hjelm har jeg )) Så viss jeg kunne fått hjelp til det også hadde det vært flott :)

 

Rundt 10 000 kroner vil jeg bruke.

 

Takker for svar.

 

Dump

Lenke til kommentar

BMC Streetfire fra probike.no koster 9999,-. Veldig mye sykkel for pengene.

 

Av pedaler avbefaler jeg noen billige Look Keo f.eks. Eller noen enkle fra Shimano.

Sko må du prøve så stikk på en sport- eller sykkelbutikk i nærheten. XXL har sikker noen billige. Av sykkelklær så anbefaler jeg Assos, men det er dyrt. Hvis du ikke vil bruke mye penger så så sjekk f.eks. her på Cyclecomponents (du betaler det som står, det er inkludert moms om du velger NOK oppe i høyre hjørne).

Endret av MagnusW
Lenke til kommentar

Så veldig bra ut den sykkelen der. Det er ikke meningen å spørre deg ihjel, men har et par spørsmål til deg. Viss jeg bestiller fra nett, vil jeg få den i deler eller har de tatt av hjulene og vrengt styret bare?

 

Og, når jeg kjøper pedaler, er det noe jeg må passe på med skoene da eller passer alle pedaler med alle sko?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...