Gå til innhold

Tråden for barne-TV-nostalgikere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Husker ikke hva den heter, men var en tegneserie om en fyr som på begynnelsen sitter på en veranda og dupper med bena i vann(som de også sang om i introen)

Daniel Duppsko ;)

 

"Daniel Duppsko fra allemannsland, liker å plaske med bena i vann. I vann, parafin og en kanne bensin, så skoen blir skinnende blank og fin."

daniel.jpg

Husker på barneskolen så var vi alltid en gjeng som tok følge til skolen - og når daniel ikke kom/ var sent ute så sang vi den sangen av full hals og da kom han alltid :D

 

Forresten - tenk om 11 år, når dagens barn skal lage tråder som dette - og alt de har å skilte med er beyblade og pokemon :/

Endret av Medrakil
Lenke til kommentar
Forresten - tenk om 11 år, når dagens barn skal lage tråder som dette - og alt de har å skilte med er beyblade og pokemon :/

:confused: Uæææææææ

 

Men akkurat pokemon var jo ikke så galt, samlet faktisk på kortene en stund, tror jeg bare mangler noen få av de 150 første. Men når de gikk videre å laget flere mistet serien mye av kvaliteten, tegningene gikk fra å være noenlunde bra til å se ut som om en tre åring hadde laget dem.

Lenke til kommentar
Forresten - tenk om 11 år, når dagens barn skal lage tråder som dette - og alt de har å skilte med er beyblade og pokemon :/

 

He-he...jeg er født i 1974, og synes det samme om barnetv'n som kom når jeg ble voksen. Stort sett bare kommersielt søppel sammenlignet med det jeg vokste opp med :p

Lenke til kommentar
Forresten - tenk om 11 år, når dagens barn skal lage tråder som dette - og alt de har å skilte med er beyblade og pokemon :/

:confused: Uæææææææ

 

Men akkurat pokemon var jo ikke så galt, samlet faktisk på kortene en stund, tror jeg bare mangler noen få av de 150 første. Men når de gikk videre å laget flere mistet serien mye av kvaliteten, tegningene gikk fra å være noenlunde bra til å se ut som om en tre åring hadde laget dem.

Helt enig. Pokemon er ikke så galt som mange vil ha det til. Bare synd de ødela det med altfor mye kommersielt dritt.

Pokemon har faktisk et veldig bra konsept. De som har spilt Gameboy-spillene vet nok hva jeg snakker om.

Lenke til kommentar
Forresten - tenk om 11 år, når dagens barn skal lage tråder som dette - og alt de har å skilte med er beyblade og pokemon :/

:confused: Uæææææææ

 

Men akkurat pokemon var jo ikke så galt, samlet faktisk på kortene en stund, tror jeg bare mangler noen få av de 150 første. Men når de gikk videre å laget flere mistet serien mye av kvaliteten, tegningene gikk fra å være noenlunde bra til å se ut som om en tre åring hadde laget dem.

Helt enig. Pokemon er ikke så galt som mange vil ha det til. Bare synd de ødela det med altfor mye kommersielt dritt.

Pokemon har faktisk et veldig bra konsept. De som har spilt Gameboy-spillene vet nok hva jeg snakker om.

Word! Bare synd de ødela med X antall spinoff-spill, kort, serie, filmer, shampoo etc.

Lenke til kommentar

Hva heter den serien som gikk for dritlenge siden (husker ikke når)?

Den handler om en gutt som leker i en trehytte eller no, så skjer det en ulykke og han faller ned og slår hodet og havner i koma... Når han ligger i koma drømmer han om en verden der det ikke finnes voksne og at han leter etter faren sin eller no? Gikk på lørdager på NRK tror jeg, er født i 85, så det er nok en stund siden ja :roll: *mimre*

 

Noen som vet hva jeg mener?

Lenke til kommentar

Jupp, fant det ut... Var bare ikke oppmerksom nok :dontgetit:

Husker "det levende lik" - dansk/svensk/norsk serie om noen ungdom på en ferieøy i Danmark tror jeg da de finner et lik i vannkanten ellerno.

 

Tøydokke Anna må være det mest tragiske som noen gang er laga! Hu rømte fra "eieren" ellerno, så gikk hu rundt og dreiv hor.

Lenke til kommentar

her er ett vanskelig spm.. er 79 model selv:

 

husker en serie , barne film om noen figurer "muligens litt like mennesker" som jeg mener holdt til i underjordiske ganger .. og disse figurene gikk rundt og bar på noen store lysende kuler : "som de såvidt var store nok til å bære"

 

kan noen hjelpe ?? det eneste jeg er sikker på er at de hadde disse store lysende kulene

Lenke til kommentar
her er ett vanskelig spm.. er 79 model selv:

 

husker en serie , barne film om noen figurer "muligens litt like mennesker" som jeg mener holdt til i underjordiske ganger .. og disse figurene gikk rundt og bar på noen store lysende kuler : "som de såvidt var store nok til å bære"

 

kan noen hjelpe ?? det eneste jeg er sikker på er at de hadde disse store lysende kulene

Aner ikke om jeg husker rett med det under her, men jeg husker også noe om slike kuler :)

 

Har lest noe sånt i Donald en gang, da hadde de noen store kuler, tror faktisk det har vært i to forskjellige historier, en på månen eller på mars, der folka bodde under overflaten på planeten og fikk energi fra kulene, og en historie der b-gjengen eller svartepetter stjal noen kuler fra underjordiske folk (på jorda).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...