Gå til innhold

Tråden for barne-TV-nostalgikere


Anbefalte innlegg

Heh, jeg kom på den tegneserien om han derre muldvarpen og den rotta som bodde i lag :) Det var klasse!

 

Hehe, vi mimra faktisk litt Barne-TV på skolen i dag, og jeg kom på den Sesam Stasjon-episoden der Alfa stjeler et trekkspill :!: Også den episoden der fuglen til Max Mekker daua; "Lille Blååååå " (med Max Mekkers rautestemme)

 

Også kom jeg akkurat i skrivende stund på en serie (tror den var dansk) om en "hvit" og en indisk gutt som hadde bygd en trehytte, også krangla de osv. Etterhvert sagde noen ned treet med hytta i, og videre ut i serien satt han indiske gutten ute i regnet i en sultestreik. Kan huske det var så trist :(

 

 

Edit: Jo, dæven, når jeg først er i gang med serier på Barne-TV: Det pleide å være utallige slike serier som handla om fattige barn rundt om kring, men husker dere den serien som handla om en gutt/jente (var det i Nepal?) som snakka med en drage (en sånn man har i en tråd) osv? Den var dubba av hu "Lilly's Butikk"-kjærringa (apropos Lilly's Butikk :D )

 

Edit 2: Kan huske en nyere animasjonsserie hvor alt var laga av frukt og handla om dyr i Afrika. Hoveddyret var en stygg fugl, og denne serien var også dubba av "Lilly's Butikk"-kjærringa :)

Endret av Mr. Jenssen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hehe, husker Lille blå :wee:

 

 

Noen som husker Heidi?

Tysk/sveitsisk/el. østerriksk serie tror jeg, om ei jente som er hos bestefaren på fjellet et sted, møter en gjetergutt der tror jeg, og så flytter hun til byen også en gang.

Ja, men ikke på Barne-TV tror jeg. Hadde en tegneseriehefte med denne historia, og synes det var litt trist (tror jeg :D ).

Lenke til kommentar
Edit: Jo, dæven, når jeg først er i gang med serier på Barne-TV: Det pleide å være utallige slike serier som handla om fattige barn rundt om kring, men husker dere den serien som handla om en gutt/jente (var det i Nepal?) som snakka med en drage (en sånn man har i en tråd) osv? Den var dubba av hu "Lilly's Butikk"-kjærringa (apropos Lilly's Butikk :D )

Ja den husker jeg. Tror den gikk flere ganger...

Lenke til kommentar
Heh, jeg kom på den tegneserien om han derre muldvarpen og den rotta som bodde i lag  :)  Det var klasse!

Det suser i sivet (tror jeg, den het i hvertfall "Det susar i seven" på Svensk). Det var forøvrig en grevling og en frosk med også.

 

- D.J.

Ja, det var en styrtrik innpåsliten frosk med. Frosken fikk altid med seg moldvarpen og rotta på de rareste reiser.

I jula gikk den på tv som matine. Denne var en spillefilm med ordentlige skuespillere i kostymer. Sikkelig trasig.

Lenke til kommentar

Det suser i sivet ja.

Åh. At jeg ikke kom på den...

Det var jo en klassiker.

Har bok og kasett og video (type tegnefilm) og bare gode minner.

Det var sånn skumle røyskatter som tok over slottet til Padda.

Paddenborg, og så måtte Vann Rotte, Mull Varp og Greven ta det igjen, så de sneik seg inn en hemmelig gang som faren til Padda hadde mekka, og tok tilbake en villa full av røyskatter

 

*mimre,mimre*

Lenke til kommentar

Blir nesten litt trist når jeg leser denne topicen. Er så maaange gode minner :cry:

 

Jeg hsuker veldig godt "Huset Med Det Rare I", "Brannmann Sam", "Postmann Pat" og "Midt I Smørøyet". Når jeg tenker meg om så er det egentlig programmer som jeg kunne ha sett på (og kost meg med) den dag i dag.

Lenke til kommentar
Serien med han gutten som faller ned og kommer i koma, mens han er i koma så havner han i en annen verden eller hvordan jeg skal si det. Noen som husker hva den serien het?

Det lurer jeg også på!

Ja, jeg kan også huske å ha sett dette. Var ikke dette i på "Midt i smørøyet" eller noe?

Nei, jeg tror ikke det.

 

Edit: Jeg kom på at en som var med i serien, (kjæresen til hovedpersonen,?) het Donna. Aner ikke hvofor jeg husker dette.

Endret av G2Petter
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...