Gå til innhold

Tråden for barne-TV-nostalgikere


Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Postmann Pat :love:

Fraglene :w00t:

Sport med Langbein :w00t:

 

Husker noen en fransk tegneserie som gikk på lørdags-morgenene, (18-20 år sia?)med noen mennesker som hadde en ekspedisjon på jorden (etter atomkrig elns.) ?? De bodde mange hundre meter under bakken, men dro til overflaten i et romskipliknende fartøy, for å finne ut om saker og ting.

 

En av heltene het Spartacus, og han var sammen med den dødsfine megababen med bleket hår og dyp utringning. *sukk* Ikke bra for en prepubertal liten gutt...

 

Noen som husker hva den heter?

Lenke til kommentar
Jeg og en kompis, (Tha_Zaynt på forumet) satt ute i skauen for noen netter siden og brente bål, og endte opp med at vi mimra om det som gikk etter barne-tv på lørdager...

 

"Afraid of the Dark" het det på engelsk,

 

"Er du mørkredd?" var den norske tittelen :D

hehe, den serien husker jeg godt *mimre*. Den gikk på nrk(?) i begynnelsen på 90-tallet.

 

"Are You Afraid of the Dark?" :wee:

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar
Husker noen en fransk tegneserie som gikk på lørdags-morgenene, (18-20 år sia?)med noen mennesker som hadde en ekspedisjon på jorden (etter atomkrig elns.) ?? De bodde mange hundre meter under bakken, men dro til overflaten i et romskipliknende fartøy, for å finne ut om saker og ting.

 

En av heltene het Spartacus, og han var sammen med den dødsfine megababen med bleket hår og dyp utringning. *sukk* Ikke bra for en prepubertal liten gutt...

 

Noen som husker hva den heter?

Kan det være denne serien du tenker på ? :hmm:

 

http://imdb.com/title/tt0212676/

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

Jeg elsket fraglene, pga alle disse små, søte heisekranene som var overalt :love:

 

Thomastoget er jo også et Barne-Tv klassiker. Husker at jeg hatet sesam stasjon, fordi jeg hadde et marerit om at han gamle mannen falt gjennom et hull! Ble dritredd for sesam stasjon etter det. :!:

Lenke til kommentar
Jeg og en kompis, (Tha_Zaynt på forumet) satt ute i skauen for noen netter siden og brente bål, og endte opp med at vi mimra om det som gikk etter barne-tv på lørdager...

 

"Afraid of the Dark" het det på engelsk,

 

"Er du mørkredd?" var den norske tittelen :D

Jeg har lastet ned noen episoder/holder på å laste.

 

Bare for nostalgiens skyld. Det var så skummelt og var et must å få med seg.

 

"Er du mørkeredd" som det het på norsk.

Lenke til kommentar

- Thomas-toget!!! thomas2.JPG

 

- Muldvarpen:

En av gjestene i sendingen med musen, var muldvarpen. Den tsjekkiske serien var laget av Zdenek Miler og ble produsert av Kratky Praha VDR med originaltittel Der Maulwurf. Tegnefilmen har gått på NRK med jevne mellomrom siden den ble laget på 1970-tallet. muldva1.jpg

 

- To gode naboer nabo2.jpg

 

- Oksen Anton oksen3.jpg

 

- Brannmann Sam brannmann.GIF

 

- Andungen Kvakk Kvakk andung4.JPG

 

- Ei halvsprø bestemor i samme stil som brannmann sam gran1.JPG

 

- Det var en gang et menneske detvar1.jpg

 

- Elefanten Boms. ''...Elefanter de er seg selv, likevel...''

 

- Teikneserien om kroppen som var i samme stil som ''Det var en gang et menneske''. Hugsar godt dei raude blodlegema som bar på oksygen.

 

- Flukten frå dyreskogen!

 

og ronja røverdatter hugsar eg var skummelt!

 

Eg hugsar og ein serie med ein mark som budde i eit eple. Ligna litt på muldvarpen i stilen, om eg ikkje hugsar feil.

Lenke til kommentar
Det eneste jeg kan husker jeg synes var skikkelig stas var den "entotrefirfem sekssjuåttenitiogellevetooooooooooooolv"

 

Tenkte akkurat på det samme da jeg leste emnetittelen.

 

Btw, noen som husker den tegneserien om kroppen? Alt inni kroppen kunne snakke osv, og immunforsvaret var politi. Digget den.

Lenke til kommentar

 

Btw, noen som husker den tegneserien om kroppen? Alt inni kroppen kunne snakke osv, og immunforsvaret var politi. Digget den.

Hugsar den! Vart dritsur når nrk av og til sendte episodar uten tekst! For dei snakka enten svensk, fransk eller engelsk - litt usikker på akkurat kva :)

Endret av Brighto
Lenke til kommentar
Smørøyet

Heismann H

Postmann pat (elsket han)

Thomastoget

Jeg likte aldri Heismann H.

 

Tenk hvis en hadde gjort opptak da en så barnetv. Alt det glemte som vi synes var bra og sikkert fortsatt gjør i forhold til "det nye" barnetv og oppdaget det på ny.

 

Denne tråden har påminnet meg om glemte serier som jeg følgte med på, men det er jo alltid noe som blir utelukket :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...