Gå til innhold

Tråden for barne-TV-nostalgikere


Anbefalte innlegg

Dette blir vel egentlig ikke barneTV, men husker dere Quest World eller hva det nå enn het? Det var tøft det :dribble:

Du mener Jonny Quest?

 

Se www.barnetv.com. Står masse om gammalt barne tv der.

Er det ingen av dere som husker Sesam Stasjon? Med Erling og Bernt og alle de der.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Husker ikke navnet:

Husker denne serien ganske godt, men kan ikke huske navnet. Introen starter med at en dame som ser ganske engelsk ut er uta å maler, men så begynner det å regne så hun må gå inn. Etter det så husker jeg ikke mer av introen, men selve serien er en meget godt tegnet tegnefilm som handler om snakkende dyr (tror de var grevlinger) Veldig engelsk stil over det hele.

 

Jeg kan huske at det hovedsaklig handlet om en kanin, også pleide han å knabbe gulerøtter osv. Hu derre dama pleide også å poste et brev, og det var vist det som var historia liksom? Husker ikke helt den biten. Kan huske at startintroen var kjempekoslig i allefall :love:

 

Når det kommer til den Arild-greia, så kjente morra mi (og meg) hu dama som sang (tror hun het Marit Matisen eller noe slikt) i serien :wee:

 

Jeg kan også huske at jeg og fettern min hadde som alle andre barn slike sokker med gummigreier under, som de voksne kalte antisklisokker. Vi klarte ikke helt å fatte det her, og kalte det Anton-sklisokker, da det for oss virket meget logisk siden Oksen Anton skrensa rundt i programmet sitt på barnetv :D

 

Digga også "Huset med det rare i", Sesam Stasjon og alt det andre forøvrig.

 

 

t.l minnet meg også på den serien med de folka inne i kroppen, den var jo konge spesielt han mannen med det lange skjegget.

 

Ja, husker jeg elsket det! Kan huske at det også var en slik serie som menneskets historie, laga av de samme folka :love:

 

Hadde forresten en Brannmann Sam og en Kalle Klovn VHS :w00t: Kan huske at i starten sa han Harald Mæle noe slikt som "nå kan du sette deg ned i godstolen" osv :) Også i starten av Brannmann Sam-videoen var det reklame for "Denver- The lost dinosaur", og noe shit med en fæl sang á la "Maria mirabellaaaaaa" på svensk :cool:

 

Tra frobehodl om skriveleifs :D

 

 

 

Edit: Kom på hu derre "Æ heite lisssa og æ lessspe" og de derre programmene med en stygg bjørnesak med grått langt hår (med Harald Mæles stemme) som holdt en plakat-ting som det stod "Janos" på eller noe sånt. Kom også på masse mer, men det var småting som den derre muldvarpen osv :yes:

 

Edit2: Haltan Sivertsen og Labbetuss var jo digg! Husker enda sangene, og jeg møtte selveste Labbetuss på Stor-O senteret i Oslo --- "Han Labbetuss har bursdag"

Endret av Mr. Jenssen
Lenke til kommentar
Husker ikke navnet:

Husker denne serien ganske godt, men kan ikke huske navnet. Introen starter med at en dame som ser ganske engelsk ut er uta å maler, men så begynner det å regne så hun må gå inn. Etter det så husker jeg ikke mer av introen, men selve serien er en meget godt tegnet tegnefilm som handler om snakkende dyr (tror de var grevlinger) Veldig engelsk stil over det hele.

 

Jeg kan huske at det hovedsaklig handlet om en kanin, også pleide han å knabbe gulerøtter osv. Hu derre dama pleide også å poste et brev, og det var vist det som var historia liksom? Husker ikke helt den biten. Kan huske at startintroen var kjempekoslig i allefall :love:

Ja, det var akuratt den serien jeg tenkte på. Godt det er flere som husker den :D

Lenke til kommentar
Arild og den usynelige byen:

Handler om den lille gutten Arild som leker med lego alene på gulvet (faktisk slik jeg tilbrakte mesteparten av min barndom) Men faren hans er hele tiden irritert fordi han må konstentrere seg om arbeidet sitt. Derfor finner Arild opp en egen fantasiverden.

Det var tider det.. :wee::)

Lenke til kommentar
Brannmann Sam

En skam at den ikke vises lenger!

Mener å huske at NRK1 sendte Brannmann Sam i jula eller noe. Det var det siste jeg så før jeg dro på fest :p

Seriøst? Har ikke sett det på år og dag :(

Brannmann Sam gikk på NRK denne uken! Ganske fett - sikkert 10 år siden sist jeg så det! :w00t:

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
Hva er poenget med det? Samme sangen, men han forrige sang bedre.

JA!? Jeg husker at sangen var dritkul før, men når jeg hørte den nå hørtes det helt feil ut... Trodde det skyldtes at det var så lenge siden jeg hadde hørt den at jeg hadde glemt den, men hvis du bekrefter at det er feil sang, så er jo det skikkelig teit/unødvendig. Fysj :thumbdown:

Lenke til kommentar
Så brannmann sam her om dagen jeg også. Det var en ny fyr som sang theme-sangen :dontgetit:

Hva er poenget med det? Samme sangen, men han forrige sang bedre. Ny intro var det også. Virker som både Brannmann Sam og Postman Pat har kommet tilbake i nye og moderniserte versjoner ;)

Dette forklarte jeg i mitt forrige innlegg i denne tråden....

men jeg kan godt repetere: Postmann Pat(NRK 1), Brannmann Sam(NRK 1) og Noddy (TV 2) er alle i fornyede versjoner og blir vist den dag i dag :yes:

 

Digga forresten Arild og den usynlige byen og likte spessielt den introen til

den serien som vi ennå ikke kan navnet på

Sesam Stasjon husker jeg også veldig godt, kjempefin serie,

som ble vist i min beste alder :D

Syns "Huset med det rare i" Vingla opp og ned hos meg, noen ganger var det sykt kjedelig, mens andre ganger var det helt greit. 50:50 altså :) .

Og så gledet jeg meg spessielt til Amalies Jul (det var det het?)

som ble vist i advent før, tror det har vært vist 3 ganger(?) mens jeg "bevisst"

har vært i live ;) 4-5år og utover (husker ikke noe særlig før det).

Men jeg er like betatt hver gang jeg ser det :love: Syns Blåfjell er tragiskt (også den nisseadventsserien som hørte til også var de samlet året etter igjen),

men det har kanskje noe med at man blir eldre? :ermm:

Lenke til kommentar

Hvorfor har jeg ikke sett denne tråden før nå?

 

Husker masse barnetv-greier som jeg gjerne skulle ha sett igjen...

 

Mr.Jenssen: Den Brannmann sam-videoen har jeg og.

Og den store stygge bjørnen er Skogbjørnen Janosch ("Eg er skogbjørnen janosch" og så husker jeg ikke mer..). Han innledet vel f.eks fortellingene om den vesle tigeren og bjørnen.

 

Ellers husker jeg Pernille og julestjernen, dukkefilmserie med Pernille som hadde mistet julestjerna si eller noe sånt.. I den serien var det et troll som spilte fløyte, og en amerikaner; Mister Nelson :D

Jeg husker jeg ble skitredd da det fløytetrollet kom. Og da mener jeg virkelig redd, syns nesten jeg kjenner skrekken :!:

 

Og så har vi Jaja og Paja! :love:

"Morgonstund har gull i munn, sa bestefar, som var gamal kaptein."

Og den slemme naboen deres; Herr Kotelett.

Husker en episode, da de skulle så, og de fikk kjempestore gresskar, tror jeg det var :hmm:

 

Oksen anton, som allerede er nevnt, er litt nyere, men det var et høydepunkt på lørdagskvelden.

Og Tøydokke anna - det var kjedelig.. Husker litt av melodien: "Tøydokke anna, sier hei hei! Tøydokke anna, vinker til deg"... Tror jeg :) Det var der jeg ble introdusert til Petra Prøvedokke.

 

Pompel og Pilt - det var også litt skummelt.

Og fraglene, det var morsomt. Syns faktisk enda at gorgene løfter humøret litt. "Pappa, se jeg har fanget en fragl!" "Hysj, junior."

De små glassbyggerne var vel dozerne.

 

Zemeckis: Jeg også husker noe vagt om den serien med han som falt i koma.. Husker ikke hva den het. Husker det var noe med faren hans i den serien... Eller? Han falt i koma da han skulle hoppe et sted elns, gruppepress var det i alle fall.

 

Så morsomt det er å mimre om barne-tv :)

Lenke til kommentar
Hva er poenget med det? Samme sangen, men han forrige sang bedre.

JA!? Jeg husker at sangen var dritkul før, men når jeg hørte den nå hørtes det helt feil ut... Trodde det skyldtes at det var så lenge siden jeg hadde hørt den at jeg hadde glemt den, men hvis du bekrefter at det er feil sang, så er jo det skikkelig teit/unødvendig. Fysj :thumbdown:

Ja det var samme sangen, og jeg er nesten helt sikker på at det var en ny vokalist. Har originalen på PC'en, og den hørtes litt annerledes ut.

 

Nå husket jeg forresten plutselig de bjørnene i bjørneland eller noe...

:p

Lenke til kommentar
De beste barne-tv seriene som har gått siden jeg ble født er Brannmann Sam, Fraglene, Kalle Klovn, TinTin, Flykten fra dyreskogen, Thomas Toget og serien med han gutten som faller ned og kommer i koma, mens han er i koma så havner han i en annen verden eller hvordan jeg skal si det. Noen som husker hva den serien het?

JA!!! husker den serien! han koma gutten.. lurer å på gva den serien heter.. husker jeg så ALLE episodenene..

 

 

nei barnetve var bra i min tid å før det.. nå er det jo bare amerikansk søppel..

Lenke til kommentar

Mange gode minner fra barne-tv ja.

 

Portveien 2 var knall.

Jeg var med på episoden der det var loppemarked og ble livredd Laffen (giraffen) :!:

 

Ellers likte jeg blant annet "Bamsebybjørnene", "Albert", "Emil", "Fragglene", "Postmann Pat" samt "go go gadget" på Sky-tv.

 

Jeg irriterte meg over "Tøydokke Anna" og "To hus tett i tett" :hrm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...