Gå til innhold

Den bittelille airsoft-tråden. Les første post.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har hatt et lengre opphold selv, men starter årets sesong neste uke. Hva slags slegge lurer du på da? Selv handla jeg meg nylig en G&G GR16 CRW pistol M4, artig liten sak. :wee: Skal selvfølgelig blodtrimmes, standard prosedyre her i huset det. :green:

Endret av Lefse
Lenke til kommentar

Har hatt et lengre opphold selv, men starter årets sesong neste uke. Hva slags slegge lurer du på da? Selv handla jeg meg nylig en G&G GR16 CRW pistol M4, artig liten sak. :wee: Skal selvfølgelig blodtrimmes, standard prosedyre her i huset det. :green:

Kjøpte for 20 min siden tm 416 ebb, mye har skjedd siden jeg la opp, ebb er en ny greie, men det blir ferie med dama,så blir ikke noe kit innkjøp enda, da penger går til det

Lenke til kommentar

De koster jo absolutt ikke en fjerdedel så mye :p Systema PTW ligger på en 12-1400$ og TM EBB koster 584$ på RW

 

Veldig like er de vel heller ikke. Systema har jo ikke blowback funksjon og TM har ikke hurtigbytte av sylinder (fjær) for justering av FPS. Veldig forskjellig elektronikk også.

Lenke til kommentar

Hallo!
Tenkte jeg skulle spørre her siden det er liv i denne posten.

 

Jeg har kjøpt en Umarex H&K MP7A1 hos RedWolf.

Gass og kuler kjøpte jeg hos Game-On (http://game-on.no/products/ultrair-gass-1stk). Her var det forøvrig en forferdelig dyr frakt.

Men problemet mitt er at da jeg prøvde geværet mitt for første gang i dag, rakk gassen jeg hadde fylt på i magasinet kun til rundt 10 skudd før jeg måtte fylle på nytt. Magasinet holder jo 40 kuler.

Er det feil type gassflaske? Er det noe galt? Eller skal det rett og slett være slik?

Jeg er helt ny innenfor airsoft.

 

Takk for svar.

 

Tore

Lenke til kommentar

Oi, shit. Jeg var helt sikker på at det bare var tull.

Jeg beklager, Cutthroat Bill!

 

Nei, jeg er som sagt helt ny. så jeg holdt det ikke opp ned, nei. Så det er så enkelt?

Jeg trodde at trykk var trykk, samme hvilken vei det gikk. Men hva mener du med at jeg skal se at det kommer gass ut? Som bobler ved ventilen?

 

EDIT: Dette var flaut...

Endret av ToreBarsk
Lenke til kommentar

Gassen er flytende under trykk, og er det du vil ha over i magasinet. Gass i flytende form ekspanderer mye mer en ellers.

Ofte når du fyller, så vil du se en sky av gass/kondens komme ut mellom ventilen på magasinet, og fyllenippelen på flasken når magasinet er fult. Husk å holde flasken så rett som mulig i forhold til ventilen på magasinet. Den ventilen sitter ikke alltid flatt med bunnen av magasinet, og kan være vinklet fremover eller bakover. Bare prøv deg frem, så lærer du fort hvordan du skal holde dem i forhold til hverandre.

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar

Gassen er flytende under trykk, og er det du vil ha over i magasinet.

 

Ofte når du fyller, så vil du se en sky av gass/kondens komme ut mellom ventilen på magasinet, og fyllenippelen på flasken når magasinet er fult. Husk å holde flasken så rett som mulig i forhold til ventilen på magasinet. Den ventilen sitter ikke alltid flatt med bunnen av magasinet, og kan være vinklet fremover eller bakover. Bare prøv deg frem, så lærer du fort hvordan du skal holde dem i forhold til hverandre.

 

Da prøver jeg det i morgen.

Tusen takk for svar! :)

Og igjen; beklager sarkasmen.

 

Tore

Lenke til kommentar

Har nå hørt snakk om $2000 eller så for den nyeste PTW modellen da. Poenget var at de tilbyr mye det samme til en betydelig lavere pris. Jaja, jeg ville ikke hatt noen av de da.

G&D DTW er så og si identiske med PTW, bare mye dårligere elektronikk og alt egentlig. Og i den passer PTW sylinder osv.. Men når prisen på de er så lav er jeg veldig skeptisk. :p

Jeg ser ikke grunnen til at folk kjøper PTW til nesten 20K. De er jo ikke SÅ mye bedre enn våpen du kjøper for 3-4000kr og oppgraderer selv.

Lenke til kommentar

De er ikke bedre enn oppgraderte våpen i det hele tatt faktisk. En AEG oppgradert av en erfaren tekniker vil spinne ring rundt et originalt våpen, selv en PTW. Hadde jeg gått for realisme, så hadde jeg handla en GBBR. Nå satser jeg mer på ren ytelse, så da er det egen-oppgradert AEG som er et opplagt valg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...