Gå til innhold

Den bittelille airsoft-tråden. Les første post.


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg prøvde meg på shimming nå for første gang, og jeg tror jeg fikk til gira relativt bra. Dette var gir som hadde autoshims, så jeg måtte bruke veldig mange shims. :p Men når jeg kobler til pistolgrepe og fester motoren så blir det en stygg lyd når jeg skyter. (Metall skrapelyd)..Den var der før jeg shimma også. Den er ikke der når motoren ikke er koblet til. Gira går veldig fint og lett irundt.

Så lurer på om det er motoren som ikke er "shimma" bra nok iom. at den ligger litt løst inne i grepet? Noen tips til at den står helt iro, om det trengs? Har prøvd å justere den helt inn og helt ut, men blir lite forskjell

 

Veldig vannskelig og se om pinion giret og bevel giret sitter bra mot hverandre, men jeg prøvde å justere bevel giret lengre ned for å se om det hjalp også, men ble ikke særlig bedre.

 

Eller er det normalt at AEG'er lager denne lyden? Nesten alle i klubben som har VFC har denne lyden også.

Lenke til kommentar

Har akkurat bestilt meg en G&P TMR 16 inch. Noen som har tanker om denne? Skal være brukbar denne? :)

 

Om alle andre G&Per jeg har vært borti eller hørt om er noen indikasjon, skal det være bra greier. Kjører G&P selv. :)

 

Hvor holder folket her til/spiller?

 

Østlandet, nærmere bestemt Oslo og områdene rundt.

Lenke til kommentar

Spiller i Møre og Romsdal. :)

 

Angående G&P så bør du ikke bruke kraftig batteri. Om ikke du oppgraderer girboksen. Jeg brukte 9.6V batteri, fikk en syk RoF, men både gira gikk istykker og piston ble slipt ned. :p

Mulig det var bare min som var veldig dårlig shimma fra fabrikk. Pinion giret på motoren ble også skadet. :/

Så jeg har ikke særlig god erfaring med G&P. :p

Endret av Papirkurven
Lenke til kommentar

Jeg prøvde meg på shimming nå for første gang, og jeg tror jeg fikk til gira relativt bra. Dette var gir som hadde autoshims, så jeg måtte bruke veldig mange shims. :p Men når jeg kobler til pistolgrepe og fester motoren så blir det en stygg lyd når jeg skyter. (Metall skrapelyd)..Den var der før jeg shimma også. Den er ikke der når motoren ikke er koblet til. Gira går veldig fint og lett irundt.

Så lurer på om det er motoren som ikke er "shimma" bra nok iom. at den ligger litt løst inne i grepet? Noen tips til at den står helt iro, om det trengs? Har prøvd å justere den helt inn og helt ut, men blir lite forskjell

 

Veldig vannskelig og se om pinion giret og bevel giret sitter bra mot hverandre, men jeg prøvde å justere bevel giret lengre ned for å se om det hjalp også, men ble ikke særlig bedre.

 

Eller er det normalt at AEG'er lager denne lyden? Nesten alle i klubben som har VFC har denne lyden også.

Regner med du justerte motorhøyden og shimmet høyden på bevelgiret etter motorhøyden? Håper for all del ikke at du har fulgt en av guidene til de større airsoftforhandlerene eller såkalte "proffe" teknikere. Hvis det ikke er motorhøyde eller høyden på bevelgiret som er problemet så tipper jeg det kan være vinkelen på pistol/motor-grepet som er feil. Har ikke vært borti VFC AEG'er før, men vet G&P AEG'er har problemer med dette.

 

Hvor holder folket her til/spiller?

Jeg spiller på sørlandet FYI.

Endret av Lefse
Lenke til kommentar

 

Jeg prøvde meg på shimming nå for første gang, og jeg tror jeg fikk til gira relativt bra. Dette var gir som hadde autoshims, så jeg måtte bruke veldig mange shims. :p Men når jeg kobler til pistolgrepe og fester motoren så blir det en stygg lyd når jeg skyter. (Metall skrapelyd)..Den var der før jeg shimma også. Den er ikke der når motoren ikke er koblet til. Gira går veldig fint og lett irundt.

Så lurer på om det er motoren som ikke er "shimma" bra nok iom. at den ligger litt løst inne i grepet? Noen tips til at den står helt iro, om det trengs? Har prøvd å justere den helt inn og helt ut, men blir lite forskjell

 

Veldig vannskelig og se om pinion giret og bevel giret sitter bra mot hverandre, men jeg prøvde å justere bevel giret lengre ned for å se om det hjalp også, men ble ikke særlig bedre.

 

Eller er det normalt at AEG'er lager denne lyden? Nesten alle i klubben som har VFC har denne lyden også.

Regner med du justerte motorhøyden og shimmet høyden på bevelgiret etter motorhøyden? Håper for all del ikke at du har fulgt en av guidene til de større airsoftforhandlerene eller såkalte "proffe" teknikere. Hvis det ikke er motorhøyde eller høyden på bevelgiret som er problemet så tipper jeg det kan være vinkelen på pistol/motor-grepet som er feil. Har ikke vært borti VFC AEG'er før, men vet G&P AEG'er har problemer med dette.

 

Jeg justerte bevel giret med 1 etter 1 shim, for jeg tenkte det var pinion gire som lå for hardt intill bevel giret, men det ble ikke forskjell.

Jeg ser også at det er litt dype "skrape" spor rundt akslingen på motoren, så det virker som at den står skjeivt inn til girboksen ja, da den trolig skraper borti hulle inn til girboksen.

Tror du det hjelper med å bytte pistolgrep? Virker veldig romslig inne i pistolgrepe, så den ligger nokk ikke helt iro når den går rundt. Bruker en veldig kraftig motor og, så den bør vell sitte godt fast. :p

Lenke til kommentar

Det kan nok hjelpe å bytte pistolgrep ja, eventuelt fore på motoren med el. teip og shimme eller pusse pistolgrepet så det får korrekt vinkel. Studer piniongiret på motoren, er det mer slitasje på den ene siden av tennene? Du kan se på piniongiret om det er feil vinkel på grepet.

 

Jeg har vært borti dette problemet noen ganger selv, det er relativt vanlig på AK AEG'er også faktisk.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Sliter med et litt merkelig problem med rifla mi.

 

Har en G&P Magpul M4 som plutselig bare slutter å skyte. Når dette skjer så virker det nærmest som batteriet er dødt, og det skjer da ingenting når jeg trykker avtrekkeren. Hvis jeg rister litt/dunker lett i våpenet kommer det gjerne tilbake en stund, før det eventuelt da dør igjen.

 

Har prøvd med noen andres batteri, og det samme skjer da. Har også sjekket motor-konnektorene og det virker ikke som det er der feilen er. Noen som har peiling på hva som kan være årsaken, og eventuelt hva som kan gjøres? Prøvde å gå opp til ED (softgunweb) med den, men der sa dem merkelig nok at dem ikke tar inn dette våpenet (selv om dem selger det..), så står litt fast.

Lenke til kommentar

Om det ikke er avtrekker kontaktene eller en eller annen skade på ledningsnettet, så kan det være du er så uheldig å ha fått "dead spots" på motoren. Jeg reparerte en AK for en i fjor som hadde dette problemet og da var symptomene veldig like det du beskriver. Du må nok åpne våpenet for å få finne ut av det uansett. Om du eller noen andre har en ekstra motor liggende så kan du få teste om det er motoren før du eventuelt åpner våpenet.

 

Ikke for å være frekk, men jeg hadde ikke satt min lit til ED Sport for å få fiksa dette, har ikke akkurat fått inntrykk at de har spesielt dreven teknikere. Godt mulig det varierer fra plass til plass da.

Lenke til kommentar

Jau, åpnet greia og sjekket nå i går. Ledninger og alt sitter som det skal, så tror ikke det er problemet, men tror selve trigger-kontakten (metallplatene som lager kontakt når du trykker på avtrekkeren) kan være litt dårlige, så eventuelt om jeg bare prøver å "bøye" dem litt sammen igjen slik at de skaper bedre konakt når jeg trykker på avtrekkeren.

 

Merket også at den ene lednings-kontakten til motoren plutselig bare knakk når jeg tok ut motoren, så må vel bestille ny kontakt og fyre opp loddebolten igjen.

 

Noen som vet om noen som driver med reparasjon/vedlikehold av AEG (bor i KR.sand området) som jeg eventuelt kan ta kontakt med hvis ting går gæli? Vet ikke om GameOn eller noen av de større airsoft-butikkene driver med dette, Finner ihvertfall lite med info om det på sidene dems.

 

Har såpass lite erfaring med dette at det er snaut jeg tørr åpne skjiten igjen i frykt for å ødelegge noe :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...