Gå til innhold

Den bittelille airsoft-tråden. Les første post.


Anbefalte innlegg

Er ikke å "shimme" at gira ikke wobbler, at de sitter så stramt som mulig uten at skraper bortig hverandre og best mulig kontakt med hverandre? Jeg kjente på gira og fikk ikke rørt de en halv millimeter engang (opp og ned). Får ikke plass til flere skiver under der, for da kommer de til å skrape borti hverandre. :p Tror ikke girkassen min er helt orginal, da M4'en er en pre-upgrade fra fabrikk. Noe endringer har de gjort i girboksen iallefall. Sterkere fjer bl.a. Men de gjorde en dårlig jobb med å velge piston. :p

 

Det SHS stemplet, er det metall tenner på den? Er det viktig egentlig?

 

Er det denne du mener http://www.khmountain.com/airsoft/product_info.php?products_id=4195 ? Fant ikke noen SHS, bare Dream Army.

 

Det ble en GATE NanoAB :)

Endret av Papirkurven
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har de sikkert gjort en brukbar jobb med shimminga da. Er hakket mer komplisert enn du beskriver det da, handler også om få mest mulig kontakt mellom tennene uten at noe skraper eller har for mye friksjon.

 

Er dette stempelet jeg mener: http://www.khmountain.com/airsoft/product_info.php?products_id=1853

Anbefaler å lime tannrekka med superlim av høy kvalitet, da blir det ekstremt solid. Dream Army og SHS er i praksis samme fabrikant. Når du korrigerer AOE så må du fjerne hele andre tanna og hele eller deler av tredje tanna forresten.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da har jeg oppgradert M4'en med lonex sylindersett og ny piston. Fikk montert Gate Merf 3.2 idag også. :) Med burst og auto!

Kan jeg bruke 11.1V Li-Po batteri nå? Testet med 11.1V isted. RoF'en ble helt rå i forhold til hva den var. ^^ Trigger assemblyen tar vell ikke skade nå lenger da det ikke går noe strøm gjennom den, bare signal.

Fikk også fikset AoE.

Vet ikke hvilken motor jeg har da, siden den er helt svart. Så vet ikke om den tåler Li-Po?

 

 

Veldig spent på hva FPS'en er nå. Har ikke chrono enda.

 

Gleder meg til å teste denne i helga! :D

Endret av Papirkurven
Lenke til kommentar

Vurderer å kjøpe denne http://game-on.no/products/glock-17-metall-slide til billig pistoltrening. Regner med presisjonen er hårreisende, men det jeg lurer på er om rekylen virkelig er realistisk?

 

Jeg tenker å bruke det som mengdetrening for å få god skytestilling til å sitte, men hvis man knapt føler noe vil det jo ha motsatt effekt...

 

Har ingen erfaring med airsoft, så fint om dere entusiaster kan ta dere tid til å svare! :)

Lenke til kommentar

Skal du først bruke airsoft pistol, så er det vel fullmetall CO2 pistoler som generelt har kraftigst rekyl. Er fortsatt temmelig svak rekyl i forhold til en ekte pistol da. Du kan prøve å bytte ut rekylfjære med en som er litt kraftigere, men da risikerer du at ting ryker nokså fort.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Dette med fjærer. Jeg får så veldig mange forskjellige svar på hvor kraftige disse forskjellige fjærene er. Jeg har bestilt meg en M100, M110 og en M130 fjær nå, men lurer litt på hva FPS disse gjør. Jeg vet at resten av innmate spiller stor rolle også, men sånn ca. Tror fjæra i min M4 har blitt ganske utslitt, for da den var ny klarte jeg å skyte igjennom 2 ølbokser, mens nå klarer jeg så vidt å lage 1 hull i en ølboks. Har skiftet nytt sylinder sett og hop-up, men ble ikke noe bedre fps. Men den skyter helt sykt mye lengre om mere presist enn før, men vil ha litt høyere fps. :D Tenkte noe rundt 400fps. Også vil jeg ha ei fjær som er rundt 300fps, for når vi skal spille på NASF spill, siden de har så teite FPS regler.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Hvordan er airsoftmiljøet i Oslo om dagen? Ser at det er litt laber aktivitet her i tråden, men det trenger jo ikke å være noen indikasjon. Jeg kunne tenkt meg å prøve å spille litt, kjøpte noe utstyr for noen år siden med det i tankene, men kom aldri så langt og real life kom i veien. :p

Lenke til kommentar

Takker :) Sjekket SOAK sine sider, men det virket ganske dødt på forumet hvertfall, men kanskje det er mer aktivitet i selve klubben. Det skjedde mer hos Scorpions, men de står ikke listet hos NASF (til tross for at de på nettsiden hevder at deler av kontigenten går dit).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...