Gå til innhold

Den bittelille airsoft-tråden. Les første post.


Anbefalte innlegg

Har/har hatt en relativt stor samling :p

 

2 TM VSR-10, Bolt sniper

VFC HK416, AEG

VFC HK416, GBBR

DBoys HK416, AEG

VFC HK417, AEG

G&P M4 CQB, AEG

G&P M4 SOPMOD, AE

Custom M727 "Black Hawk Down", AEG

CA MP5K, AEG

KWC MAC-10, GBB

2 KSC Beretta M9, GBB

SG 1911 MEU, GBB

KSC Glock 17, GBB

Army Glock 17, GBB

TM Glock 17, GBB

 

Det som står på rommet/ligger i skapet per nå.

Har vært en del fler M4, AK, MP5 og M14 her også, men de er solgt. Har lyst på en Inokatsu M240B, men ganske sjelden de dukker opp på bruktmarked :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har/har hatt en relativt stor samling :p

 

2 TM VSR-10, Bolt sniper

VFC HK416, AEG

VFC HK416, GBBR

DBoys HK416, AEG

VFC HK417, AEG

G&P M4 CQB, AEG

G&P M4 SOPMOD, AE

Custom M727 "Black Hawk Down", AEG

CA MP5K, AEG

KWC MAC-10, GBB

2 KSC Beretta M9, GBB

SG 1911 MEU, GBB

KSC Glock 17, GBB

Army Glock 17, GBB

TM Glock 17, GBB

 

Det som står på rommet/ligger i skapet per nå.

Har vært en del fler M4, AK, MP5 og M14 her også, men de er solgt. Har lyst på en Inokatsu M240B, men ganske sjelden de dukker opp på bruktmarked :p

Dude! åssen fungerer VFC HK416GBB i kulda? eller i en typisk vår temeratur

Lenke til kommentar

Fikk min B6 imax lader idag + 4 LiPo batteri. Lipo batteriene fikk jeg ladet fint. De er 2-cell 2000mAh, og jeg satt laderen på 2A og den brukte i underkant av 1 time å lade med balance charge.

 

Men når jeg skal lade en 9.6V 3300mAh NiMh batteri, skal laderen da stå på 3.3A charge? Når jeg gjorde det, ble batteriet så varmt at jeg ikke klarte å holde i den engang. :p Det kan vell ikke være bra?

Endret av Papirkurven
Lenke til kommentar

Oh, det forklarer kanskje hvorfor de ble så varme. :p Prøvde å søke på tips på youtube og google, men de fleste sa at de skulle lades med 3-6A. :S Men mulig det er for andre typer Ni-Mh batterier?

Finner vell fort ut i morgen når jeg skal spille om batteriene er ladet. ^^

Testet LiPo batteriet på M4'en iste og merket en forbedret trigger response, så gleder meg å prøve den ut på match i helga.

Lenke til kommentar

Merket fort dette selv. Batteriet ble så varmt at jeg kasta det ut på verandaen. :p Trodde det skulle ta fyr. Brukte det på match idag da, funket fjell! :) Men lader det andre på 0.5A nå. Går utrolig sent da, men de er iallefall ikke varm i det heletatt. :)

 

Men når det kommer til LiPo batteri. Skal jeg da ladet de på 2A hvis det er et 2000mAh, og 1.1A hvis det er 1100mAh f.eks.?

En kompis av meg hadde ladet et lipo batteri i 6 timer i går, og det ble blåst opp litt, betyr det at batteriet er ferdig? :p

Endret av Papirkurven
Lenke til kommentar

Litt puff har ikke nødvendigvis så mye å si. Vi som bruker store lipo batteri i RC utstyr, har gjerne vært borti litt puff både ved lading og hard bruk.

Men jo mer puff det er på batteriet, jo farligere er det jo, så greit å være litt forsiktig.

Lade i brannbag, og "aldri" forlat rommet ting lades i, om du ikke lader utendørs eller på betonggulv borte ifra brennbare ting.

Lenke til kommentar

Er det verdt å bli medlem i NASF? Klubben vår har rundt 13 meldemmer og vokser, og vi vurderer og melde oss inn i NASF. Så vi i fremtiden kan være med på storspill o.l.

Det blir et spørsmål om dere vi ha fps reglene.

(klasse b reglene anbefales ikke for melde seg inn)

og om det ikke er fordel melde seg inn i nærliggende klubb.

og om det likes militærsim og ikke den vanlige paintballspillingen.

Lenke til kommentar

Fps reglene gjelder vell kun på storspill (offentlige som blir arrangert) ikke privat vell? Er jo ikke noen som har kontroll på det. :p Litt vell strengt dette med fps reglene ja.. De fleste av oss har våpen på 350-420fps.

Vi skal gå til innkjøp av kronograf nå så vi får full oversikt over fps'en vårres.

 

Er jo å få prøvd milsim som er av interessen, da vi spiller helt vanlige games nå siden vi er få spillere. Og få spillt noen andre steder en de banene i skogen vi har. ^^

 

Hva mener du med nærliggende klubb?

Endret av Papirkurven
Lenke til kommentar

"Li-po" ready er bare såkalt markedsføring, og er i grunn et meningsløst begrep. Det er ikke batterispenninga eller batteritypen som kverker girkassa, det er å kjøre girkassa på høyere skuddtakt enn den er bygd for som kverker den. De fleste originale girkasser er relativt skjøre og tåler ikke særlig høy skuddtakt.

 

Skal du ha nytt stempel, så er det Dream Army/SHS 15T som gjelder, er regnet som et av de sterkeste stemplene på markedet. Har brukt disse i oppsett med 50 skudd i sekundet, med null problemer. Regner med det er sylinder settene til Lonex du ser på, i såfall anbefaler jeg level 3, de kommer med Lonex sitt anerkjente POM hode, som er velegnet for høy skuddtakt. Anbefaler å ikke bruke kulelagrene som følger med, for å holde vekta på stempelet nede. Lonex sine stempler funker også, men de er betydelig tyngre og ikke i nærheten like slitesterke. Spring guide av stål med kulelager er også anbefalt. Du bør også vurdere å koble inn en mosfet i ledningsnettet, for å skåne avtrekkerbryteren og Deans/XT60 kontakter for å effektivisere ledningsnettet.

 

Du bør også søke opp noe som kalles "AOE correction" og les deg også opp på korrekt shimme metode. Instruksjonsvideoene til de større forhandlerene inneholder mye feil og utdatert informasjon, bedre å sjekke guides på de større internasjonale forumene. Bare glem å levere den inn til lokale sjapper for oppgradering, med mindre du finner ei sjappe der de faktisk har litt peiling. Har sett flere skrekkeksempler, selv fra anerkjente Redwolf.

Lenke til kommentar

Takk for fyldig svar. Jeg bestilte lonex cylinder sett ja, men level 2 tror jeg. (Tenkte vell at det betydde til ver.2 girboks :p) piston ble vell azimuth eller noe. Med full metall tenner. Leste at den tålte ektremt mye. Kommer nokk til å borre noe hull i den da den var litt tung. Men får bestillle den du anbefaler også. Koster jo ingenting disse delene.
Har sett på dette med AOE, og har skaffet meg pakninger til det. Shimming tror jeg ikke trengs, så på dette når jeg var ut med girboksen igår. Spring guide var av stål med kulelager orginal. :)

Edit. Kan du linke det stempelet?
Edit2. Var level 3 jeg bestilte ja. :) Håper den passer nå da. :p Noen Mosfets du anbefaler da? Er det slik trigger assembly kit du tenker på?

Endret av Papirkurven
Lenke til kommentar

Søk på mosfet på wgc shop så kommer det opp en del forskjellige. GATE og Azimuth sine burde gjøre nytten. Anbefaler absolutt å shimme opp girene, ingen originale girkasser har akseptabel shimming etter min mening, hvertfall ikke om du har planer om å kjøre noenlunde skuddtakt. Azimuth stempler har godt ry, men SHS/DA 15T er vel rangert høyere av de fleste "proffer". Selv bruker jeg ikke andre stempler, fordi de er ekstremt sterke, og temmelig billige, får de ned i 7-8 dollar, blant annet hos KHMountain.

 

Skal ikke påstå at jeg er helt ekspert på dette, men har fått litt erfaring av å skru på girkasser i 3 år eller så.

Endret av Lefse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...