Gå til innhold

Den bittelille airsoft-tråden. Les første post.


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Fikk nytt batteri igår G&P 9.6v 3300mAh Battery (Ni-MH), men jeg får ikke ladet den skikkelig. Ladet den i kanskje 10minutter før laderen lyser grønt som indikerer på at den er full, men når jeg hadde den i våpenet mitt gikk den tom nesten med en gang. Når jeg koblet den til laderen igjen, ble det grønt etter bare 5 min. Da slutter den også å lade. :S

 

Funker fint å lade mine G&P 9.6V 1600mAh batteri.

 

Noen som vet hvorfor det blir sånn? Skal spille på søndag og vil ha batteriet klart! :O

 

Ifølge manualen til laderen skal det ta ca 1.5-2timer å ladet et 3000+mAh batteri

 

Kommer også en svak "tikke" lyd fra batteriet når den er ferdig ladet og fortsatt er koblet til laderen. Kan batteriet være defekt?

Endret av Papirkurven
Lenke til kommentar

Du prøvde med begge innstillinger for ladestyrke? Det er mulig at laderen blir lurt av at det nye batteriet har en annen intern motstand og tror det er fullt før det egentlig er fullt. Virker som batteriet rett og slett er gåent da. Kanskje vurdere å gå over til 7.4V li-po og computerlader, mye mer pålitelig kombo med mye bedre ytelse.

Lenke til kommentar

Har hatt 10 ganger mer tull med ni-mh enn li-po faktisk. Nimh batterier er ikke nærheten gode nok til min bruk, og er også mye dyrere. Sist helg måtte jeg kaste ei god lykt, fordi ni-mh batteriene i den hadde begynt å lekke, kokte og syda inni der og greier. Nimh batterier kan også eksplodere om de ikke brukes riktig. Er bare ni-cd batterier som trenger å lades helt ut før de lades opp, li-po batterier kan lades uavhengig av hvor mye strøm som er igjen.

 

Hvis du prøver en lader uten overladingsvern, så bør du holde øye med batteriet.

Lenke til kommentar

Anbefaler deg å ta en titt hos hobbyking.com, plenty utvalg av kvalitets batterier og ladere der. Bruker selv Turnigy batterier derfra, har brukt de i to sesonger til nå, og de har fortsatt like god ytelse. De har en egen airsoft kategori for li-po batterier, du burde finne noe som passer der. Pass på at det er 7.4V (2S) og ikke 11.1V (3S), da sistnevnte fort kan kverke ei original girkasse.

 

Av ladere så er Imax B6 anbefalt av mange, bare husk å kjøpe med strømforsying også. De har computerladere med innebygd strømforsyning også selvfølgelig. Bare les gjennom kuneomtalene der så finner du fort ut hva som er bra og ikke. Selv bruker jeg en SkyRC e6680 computerlader, veldig god lader, men ganske dyr, og Imax B6 er i grunn like god.

Endret av Lefse
Lenke til kommentar

Det sies at et 7.4V li-po tilsvarer et 8.4 eller 9.6 volt ni-mh, men dette er fordi folk flest sammenligner høykvalitets, høytytende 7.4V li-po batterier, med lavtytende 9.6V ni-mh batterier av laber kvalitet. Dette med C rating kan du finne forklaring på på den siden. Enkelt forklart så ganger du kapasiteten i Ah (1000mAh=1Ah) med C ratingen til batteriet for å finne hvor mange amper det maksimalt kan yte.

 

Det batteriet du linker til skulle fungere veldig bra i din AEG, det yter opptil 30A, noe some er nok til din AEG. Du må bytte plugg på batteriet til Deans, men dette får du også kjøpt på den siden, og er relativt enkelt å bytte selv. Batteriene du får kjøpt hos airsoft forhandlere er som regel kraftig overpriset i forhold til ytelsen, det er derfor det er såpass prisforskjell. Turnigy batterier har veldig god kvalitet til tross for den lave prisen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

VFC og G&P er jo veldig bra. Tokyo marui har deilige rifler, og i senere år nå har de endelig begynt å produsere i metall også. De kommer gjerne med lavere utgangshastighet, men en må huske på at rekkevidde er en funksjon av andre ting enn bare FPS; hopupen i TM-rifler er generelt meget god, og resulterer i fin kulebane.

Hvilket merke som er best kommer helt an på hva slags modell en har lyst på. Personlig er jeg storfornøyd med min CA MP5. Har skutt som en drøm i flere år nå, og er bunnsolid fra løp til kolbe. Faktisk tror jeg den overgår KWA sin SR12 som jeg også har. For øvrig fin rifle det også.. :)

Lenke til kommentar

Sitter og ser etter en PDW/SMG, og en MP7 frister veldig. Helt sykt deilig våpen. Kompis av meg har nettopp fått sin KWA/Umarex MP7 GBB. Men ser den fjusker av og til(mulig det er magsa). Så jeg vurderer Marui sin MP7A1.

Har også veldig lyst på MP5.

 

Faen meg en kostbar hobby dette. :p Har jo lyst på så mange våpen!

 

Bare dyrt i starten.. Snart oppdager du at du bare bruker èn rifle og en pistol, og begyner å selge unna... skjedd med alle jeg kjenner :-P

Lenke til kommentar

 

Bare dyrt i starten.. Snart oppdager du at du bare bruker èn rifle og en pistol, og begyner å selge unna... skjedd med alle jeg kjenner :-P

Hehe. Pistol kan jeg ikke se for meg at jeg trenger. Iallefall ikke når jeg spiller i skog. (lite skudd og ikke så treffsikker på lang avstand) Nå har jeg en M4 og en DMR til sniping. Også har jeg kunne tenkt meg en litt mindre en til rushing/CQB. Kjedelig med bare ett våpen da.

Jeg er såppass våpen fan at jeg kommer ikke til å selge noe nei! :D Kjøpte jo M14 DMR kun fordi det er favoritt våpene mitt i spillet DayZ. :)

 

Også er det alltids kjekt med ekstra våpen til utleie for folk som er interessert i å starte med airsoft. Evt. hvis det ene våpenet skulle streike under en match.

 

Så istede for å sammle på ekte våpen, sammler jeg heller på Airsoft.

Lenke til kommentar

 

Bare dyrt i starten.. Snart oppdager du at du bare bruker èn rifle og en pistol, og begyner å selge unna... skjedd med alle jeg kjenner :-P

Har skjedd det motsatte med meg egentlig, samlingen vokser gradvis. Nå kjører jeg litt forskjellige oppestt på de forskjellige våpenene mine da. Kjører lavere utgangshastighet, ca 0.9 joules og noe mer moderat skuddtakt på mine CYMA og CA MP5er, 30-35 skudd i sekundet, for CQB bruk.

 

Har en LCT RPK som er blodtrimmet hinsides fornuft, 2.1 joules og 33 skudd i sekundet, den er en kraftig SAW, rett og slett.

 

Også har jeg en G&G AK-104, som er mitt "flaggskip", 1.3 joules og 38 skudd i sekundet akkurat nå, men er frista til å skremme den opp til ca 50. Så har jeg jo en G&P M16 som fortsatt er i deler, går vel for noe lignende av AKen der tenker jeg.

 

Nå sitter jeg og funderer på om jeg kanskje skal handle enda en, en G36 muligens. :p

Endret av Lefse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...