Gå til innhold

Den bittelille airsoft-tråden. Les første post.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var dum nok til å fyre inn det største 11.1V lipo batteriet som finnes nord for polarsirkelen i min CA M14 Scout, så og si samtlige tannhjul og annet div. i gearbox'n er mixet sammen til en grå gugge holdt sammen av et utvalg av smøremidler...

 

Noen som husker hvilken type gearbox som sitter i CA og G&G M14?? Må enten kjøpe nye gears eller kaste rifla :p

Lenke til kommentar

Var dum nok til å fyre inn det største 11.1V lipo batteriet som finnes nord for polarsirkelen i min CA M14 Scout, så og si samtlige tannhjul og annet div. i gearbox'n er mixet sammen til en grå gugge holdt sammen av et utvalg av smøremidler...

 

Noen som husker hvilken type gearbox som sitter i CA og G&G M14?? Må enten kjøpe nye gears eller kaste rifla :p

Er det ikke Verson 7 girboks da? Jeg fant tannhjul og alt annet til min G&P M14 på ebay iallefall. Kjøpte SHS tannhjul til den. Brukte for kraftig batteri til min jeg også. Piston og gira + pinion giret på motorn ble polert :p

Når du skifter deler, ta og korrigere AoE og shimme gira, så slipper du dette.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Testet våpenet mitt med IR-Hop nå. Skyter straight nesten 80-90 meter før kula detter nedover. Aner ikke om hvor bra det er, da dette er første gangen jeg prøver R-Hop. Men er iallefall fornøyd. Mye bedre enn hvordan det var. :)

Dette var med .25gr kuler. Tipper de går litt lengre med litt tyngre kuler. Skiftet til 13:1 gir nå og shimmet de ganske bra. Begynner og bli bra våpenet nå. ^^

Endret av Papirkurven
Lenke til kommentar

80-90 meter er veldig bra rekkevidde, godt over gjennomsnittet hvertfall. :) Du har blitt bitt av oppgraderingsbasillen du også ja. :green: Jeg har ikke prøvd meg på R-hop enda, har fokusert mer på skuddtakt og avtrekker-respons selv. Spiller på en relativt liten bane hvor de fleste trefningene er innenfor 40 meter, så lang rekkevidde har ikke vært høyt prioritert av den grunn.

Lenke til kommentar

Hehe, ja. Har ikke vært mye spill nå den siste tiden, så har derfor skrudd istede. :p Morsomt å oppgradere våpen også. :)

Lefse, har du noen gode forslag til ny trigger eller annet for å få en følsomere trigger? Altså, nå må jeg presse inn triggeren nesten 1cm før rifla skyter. Kunne tenkt meg en litt mere følsom trigger. Kanskje 3/4 av 1cm.

 

Brukte forresten Hunterseeker sin IR-Hop. Tok meg maks 20 min å montere. Dette var første gangen jeg prøvde meg på R-Hop. Maple Leaf sin bucking og nub brukte jeg før, og den var også veldig bra, ikke langt fra R-Hoppen jeg bruker nå.

 

Litt morsomt at jeg er den eneste i klubben som kan å skru på våpen, så våpenet mitt er nå ganske så mye bedre en resten i klubben. ^^

Spiller ikke på noen store baner vi heller. Har 3 forskjellige skogs baner. 2 som er litt mere "CQB".

Lenke til kommentar

Jeg foreslår at du rett og slett søker opp "hair trigger", det er en modifikasjon som gir svært kort og følsomt avtrekk. Krever en del fikling, men har sett videoer med AEG'er som har dette og DSG, og de ypper med Polarstar, for å si det sånn.

 

Jeg skiller meg ut i klubben selv, har fått litt kommentarer på mine våpen, for å si det sånn. :green: Til nå har jeg stort sett brukt Guarder sin myke hop-up pakning, har fått imponerende resultater med den til å være standard type hop-up. Kan sikkert klare å lure ut 70m effektiv rekkevidde med den med tunge kuler, godt løp og stabil kompresjon.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hvis poenget er å få ned vekten på stempelet, så vil jeg absolutt tro at det hjelper, men jeg tror også at forskjellen er så liten at det kan bli vanskelig å måle om du ikke har en veldig nøyaktig kronograf. Med andre ord er jeg ikke helt overbevist om at det er noe poeng. Post resultatet hvis du bestemmer deg for å prøve. Husk å måle stempelet før og etter vektreduksjon.

Lenke til kommentar

"Swissing" av stempelet gjøres mer med fokus på pålitelighet enn ytelse. Ytelsesforbedringen er marginal, I semi-sniper oppsett skal det faktisk være mer optimalt med tyngre stempel for å aksellerere tyngre kuler bedre. Det er sant som papirkurven sier, det gjøres for å unngå PME. PME står for PreMature Engagement, at sector giret går så fort rundt at stempelet ikke er helt framme når det begynner å dra stempelet tilbake igjen. Dette kan i ekstreme tilfeller kverke på stempel, gir og hvis du er riktig uheldig kan det kverke kulelager og flere deler. Etter min efaring har også sylinderporting også betydning ved svært høy skuddtakt.

 

I oppsett der jeg har gått for ekstrem skuddtakt har jeg ikke nøyet meg med å "swisse" stempelet, har til og med borret ut materiale fra stempelhodet. Når man passerer 40 rps så kan faktisk et halvt gram utgjøre forskjellen.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Fikk endelig til M14 DMR'en min nå, etter utallige timer med skruing. Visste seg at nozzeln jeg brukte var bittelitt mindre i omkrets enn hva den skal være. Så etter at jeg skiftet til SHS alu nozzel gikk jeg fra 190ish fps til 426 fps. :D Surra rundt en god del teflon teip rundt sylinderhode også for perfekt airseal. Må si meg fornøyd med nesten 430 fps med M120 spring. Jeg bruker M130 i M4'en og der får jeg 390 fps. :p Så jeg må nokk gå over denne også igjen.. Den skal også short-strokes til >350 fps. Holder det med 2 tenner med M130? Nå har jeg jo en god del airleak også som jeg må fikse før jeg begynner med dette.

Lurer litt på om jeg kanskje bruker feil sylinder i M4'en også, da jeg har 407mm 6.03 barrel. Nå bruker jeg en type C sylinder og lurer på om kanskje skulle hatt B eller A?

Endret av Papirkurven
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...