Gå til innhold

Den bittelille airsoft-tråden. Les første post.


Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Neon som har erfaring med G&P uten noen form for interne oppgraderinger?

 

En i klubben som har en m16 som han har brukt på flere spill siden 2010 uten noen form for oppgraderinger som han sier funker like bra nå som da han først fikk den. Men jeg leste på et annet forum at det er ikke mye annet enn metallklumper som er slått sammen og funker i 4-8mnd før den må repareres eller erstattes....

Lenke til kommentar

Kommer vel an på hvor hardt du kjører de og hvor godt de vedlikeholdes. Også har jo selv G&P en "sitron" innimellom. G&P har jevnt over godt ry da. Jeg var ikke spesielt fornøyd med min G&P M16A4, mulig det er en av de dårligere modellene til G&P. Hop-up måtte modifiseres for å i det hele tatt fungere, og kroppsdelene passer ikke spesielt godt sammen, må omtrent bruke slegge for å få det sammen. Motorgrepet har en smule gal vinkel i forhold til girkassa, dette gjør at den går hvinete og piniongiret slites feil.

 

De originale kompresjonsdelene var gode da, og G&P har veldig gode kulelager og girkasseskall. Det originale ledningsnettet var også veldig bra, men motoren er ikke mye å skryte av, rask, men lite dreiemoment.

Endret av Lefse
Lenke til kommentar

Jeg er veldig fornøyd med mine G&P-er, men det må sies at jeg ikke har brukt dem veldig mye. Faktisk så har jeg vel ikke kjøpt en eneste airsoft-relatert ting på 3 år. :p Uansett, jeg husker jeg byttet ut alle hopup-enhetene med King Arms, og da skyter de bra.

 

Noen som tilfeldigvis har erfaring med Polar Star gearboxer, og HPA-rig?

Lenke til kommentar

Jeg vurderer sterkt en G&P EBR, som skal brukes som sniper. Noen som har erfaring med denne? WE-Tech har også en M14 EBR men er litt dyrere.

Ser så jævli rå ut den rifla. ^^

 

Edit. Når det kommer til Sniper, er det best med GBB eller AEG da?

 

Ganske færsk innen airsoft, og har spillt noen matcher nå, og må si jeg digger dette! Liker dette myye bedre enn Paintball. Kjøpte paintball utstyr for over 10,000kr for 2 år siden, og har brukt det en gang. :p

Liker mye bedre realismen i Airsoft og våpnene ikke minst.

Bruker nå en VFC M4 platnium Edition.

Red-dot siktet mitt ble jo selvfølgelig ødelagt sist match, da noen traff det. Jeg som hadde nettopp bestilt beskyttelse til den. :p

Endret av Papirkurven
Lenke til kommentar

Vær klar over at et originalt airsoft våpen ikke er noe tess til sniping. Et lett oppgradert våpen kommer til å ha bedre rekkevidde og presisjon. Skal du drive noenlunde seriøst med sniping så er ikke en GBBR spesielt godt egnet, bedre med AEG, eller en form for HPA drevet rifle. Vær også klar over at lengre løp ikke nødvendigvis gir badre rekkevidde og/eller presisjon, i verste fall kan du få dårligere presisjon med overdrevent langt løp. 30-45cm løp er mest optimalt etter min erfaring.

 

Har du noe erfaring med interne oppgraderinger? Skulle jeg bygget en seriøs sniper rifle selv, så hadde jeg gått for en semi-automatisk AEG, mest fordi det er det jeg har best peiling på, og det er det mest praktiske å bruke. Prøvde meg på en DMR basert på an G&G AK-104, rifla funka som fjell, men jeg har rett og slett ikke den taktiske kunnskapen som skal til. Jeg er mer typen som stormer på mens jeg tømmer magasinet på høy skuddtakt mot motstanderlaget. :p

Lenke til kommentar

Kommer ikke til å spille noe seriøs sniper. Har lyst på noe som er presis og har lang rekkevidde. Da jeg også er mere den typen som stormer. Men siden jeg har ghillie suit så har det vært fett med en sniper ^^

 

M4en min sluttet å fungere plutselig. Tok og skrudde den fraværandre i går og fikk se fjæra i girboksen hadde hoppen av og alt sto blægg fast. Fikk fikset fjæra men når jeg skrudde den sammen igjen hører jeg motoren går men den skyter ikke. :( Også etterpå fant jeg en plastikk dings på gulve som sikkert spratt ut etter jeg tok ut girboksen. Har ikke peiling på hvor den skal. :/

Kan legge ut bilde av den senere idag og håpe noen av dere kan hjelpe meg!

Lenke til kommentar

En billigere og enklere måte å få bedre rekkevidde og presisjon på er å polere og stabilisere løpet, sette i en bedre hop-up pakning og bruke tyngre kuler i rifla du allerede har. Det hjelper også å stabilisere kompresjonen, stabil utgnagshastighet gir mindre vertikal spredning.

Lenke til kommentar

Nå demonterte jeg girboksen en gang til og fant problemet. Pistonen var ikke skikkelig på plass. Jeg fikk fikset dette, og nå funket rifla igjen, MEN, den skyter bare 3-4 meter. :p Det smeller like kraftig som før, men kommer ikke nokk luft ut.

Fant heller ikke ut hvor denne plast-dingsen skal henn. Noen som vet det??

 

post-137243-0-02833600-1373470936_thumb.jpg

 

post-137243-0-01016800-1373470958_thumb.jpg

 

 

Noen som vet hvor denne skal? :p Har sett på mange div. videoer på youtube, men finner ikke hvor denne skal være.

Lenke til kommentar

Ser ut som et mellomlegg mellom inner- og outerbarrel, hvorfor den bare skyter 5m aner jeg ikke :hm:

 

Edit: Du har vel ikke gjort noe inni gearboxn? Klare selv en gang å sette sylinderen inn feil vei slik at hullet på siden stod i front og mistet dermed sinnsykt mye lufttrykk :w00t:

Kan også være noe inni løpet, eller at det er skjevt

Endret av Ilcapo93
Lenke til kommentar

En billigere og enklere måte å få bedre rekkevidde og presisjon på er å polere og stabilisere løpet, sette i en bedre hop-up pakning og bruke tyngre kuler i rifla du allerede har. Det hjelper også å stabilisere kompresjonen, stabil utgnagshastighet gir mindre vertikal spredning.

Bestilte meg ny inner-barrel som er lengre og trangere (6.03mm), ny hop-up og hop-up pakning. Alt av merket Prometheus. Ble i underkant av 1000kr for disse fra Evike ^^ Håper bare de passer til våpenet mitt. :p

Lenke til kommentar

Hm, at lengre løp gir bedre rekkevidde og presisjon er en myte innen airsoft. Du må også bytte sylinder om du setter i lengre løp, eller risikerer du å få elendig kompresjon og miste masse kraft. Trangere løp betyr ikke nødvendigvis mer presist løp, og hvorfor handler du fra Evike, asiatiske forhandlere er generelt billigere? Hop-up pakninga og kammeret er greie da, overprisa, men gode. Jeg hadde prøvd å polere og stabilisere original-løpet før jeg brukte penger på et dyrt oppgraderingsløp, men men. Du må uansett stabilisere innerløpet for å få god presisjon da.

 

Ved å bytte ut Prometheus kammeret og pakninga med Lonex, som er regnet for å være blandt de beste på markedet, og bestille fra WGC Shop, så kom jeg ned i ca 500,- totalt.

Endret av Lefse
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

På M4, kan man ha ett red dot-sikte til å erstatte iron sighten? Eller må man ha rail oppå iron, som på bildet?

http://img186.imageshack.us/img186/184/theoneyh2.jpg

 

Kjøpte ett red dot sikte, men måtte ta prikken helt i bunnen for at den skulle stemme, og da var den i bunnen av fremre del av iron sight.

 

Er rail nødvendig, selv om siktet passer fint på den som er på våpenet fra før, minus at det ikke kommer høyt nok?

Lenke til kommentar

Må si jeg er imponert over leveringstiden fra WGC Shop! Tok jo knapt en uke før jeg fikk varene fra hong kong! :) Fra evike tok det jo en måned omtrent. :p

 

Fikk iallefall ny hop-up, inner barrel, bucking og silencer. Testet noen skudd nå og det så veldig lovende ut! Virket som om våpenet ble krafigere også!

 

post-137243-0-36801800-1375201542_thumb.jpg

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

 

Må si jeg er imponert over leveringstiden fra WGC Shop! Tok jo knapt en uke før jeg fikk varene fra hong kong! :) Fra evike tok det jo en måned omtrent. :p

 

Fikk iallefall ny hop-up, inner barrel, bucking og silencer. Testet noen skudd nå og det så veldig lovende ut! Virket som om våpenet ble krafigere også!

 

attachicon.gif2013-07-30 18.24.56.jpg

Hvilken suppressor er det du har der?

 

VFC Suppressor

 

 

De to siste matchene jeg spillte hadde jeg problemer med våpenet, trodde iallefall det. Men igår fant jeg ut at det var kulene jeg kjøpte på game-on som var problemet. Jeg som kjøpte 17k kuler. :p

 

Er det King Arms som har de beste kulene? Ser mange anbefaler de.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...