Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Grensa for hvor mye penger man kan ha og fortsat få stipend, hva er den? 160k, 200k?

 

Om man har mer en det på banken, men mye av det er lån fra lånekassen som ikke er blitt brukt. Teller dette låne på mengden penger man kan ha og fortsat få stipend?

 

Si jeg har 50k som ikke er lån, og 160k som er lån fra lånekassen på banken. Det er 210k, som sikker er over grensen. Teller disse 160k, eller er det kunn de 50k som teller på om jeg kan få stipend eller ikke?

Selvfølgelig teller alle pengene du har i banken som formue. Lånekassen vet ikke noe om hvor de kommer fra.

Og hvis du har 160k i banken som stammer fra lån fra lånekassen trenger du ikke lån.

Lenke til kommentar
Grensa for hvor mye penger man kan ha og fortsat få stipend, hva er den? 160k, 200k?

 

Om man har mer en det på banken, men mye av det er lån fra lånekassen som ikke er blitt brukt. Teller dette låne på mengden penger man kan ha og fortsat få stipend?

 

Si jeg har 50k som ikke er lån, og 160k som er lån fra lånekassen på banken. Det er 210k, som sikker er over grensen. Teller disse 160k, eller er det kunn de 50k som teller på om jeg kan få stipend eller ikke?

Selvfølgelig teller alle pengene du har i banken som formue. Lånekassen vet ikke noe om hvor de kommer fra.

Og hvis du har 160k i banken som stammer fra lån fra lånekassen trenger du ikke lån.

 

 

Lånekassa driter jo i hvor pengene dine kommer fra, men hvis de kommer fra lån vil de jo trekkes fra når man regner ut formue, så nei, lånet du tar påvirker ikke om du kan få mer lån.

 

Så jeg vil fortsatt få omgjort deler av lånet til stipend. hvet jeg får lån, men om jeg har for stor formue så blir ikke deler av lånet omgjort til stipend, og det er kipt. Men siden jeg kunn har 50k som ikke er lån og 160k som er lån vil det si at formuen min, og summen lånekassen går utfra er kunn 50k, som er godt under grensen dems. Jeg trenger stipendet, har ikke lyst til og bruke for mye av lånet.

Lenke til kommentar

Jeg har søkt på 10 ulike siv.ing-studier på NTNU, men jeg håper noen kan hjelpe meg litt på vei med å velge rekkefølge nå som 1. juli nærmer seg. Slik er rekkefølgen min foreløpig:

 

- Marin teknikk

- Elektronikk

- Bygg- og miljøteknikk

- Teknisk kybernetikk

- Datateknikk

- Ingeniørvitenskap og IKT

- Produktutvikling og produksjon

- Petroleumsfag

- Fysikk og matematikk

- Materialteknologi

 

Jeg har bare lest litt på NTNU sine hjemmesider om de ulike studiene, men kanskje noen kan fortelle litt mer om noen av studiene? Jeg synes marin teknikk så mest spennende ut, så derfor har jeg det på topp foreløpig. Men jeg vet lite om hva studiene faktisk går ut på. Mange virker å være ganske like også, og det gjør det jo ikke enklere å velge. Og en annen ting, er det stor forskjell på miljøet på de ulike studiene? Noen spesielle som peker seg ut i den ene eller andre retningen?

Lenke til kommentar

Nei, det tror jeg ikke han trodde. Det står jo tross alt i signaturen hans at han går fysmat. Han trodde det sikkert at Fredrikern hadde strøket, og dermed måtte vise alle eksamener for å se at det sto "ikke bestått" elns.

 

Forsto du det nå?

Flott :yes:

Endret av kolvereid
Lenke til kommentar

Er det noen som vet hvordan NTNU/samordnaopptak er med forsinket sending av vitnemål/karakterutskrift?

Har i år gått forkurs til ingeniør og har enda ikke fått tilsendt karakterene mine. Og er redd for at jeg ikke rekker fristen på 1.juli.

 

En annen ting jeg lurte på er om man får noen tilleggspoeng for forkurs. Går ut i år med et snitt på 5.14. (A fysikk, A matte, B kjemi, B samfunnsfag, C norsk og to femmere i engelsk fra videregående)

Lenke til kommentar
Jeg har søkt på 10 ulike siv.ing-studier på NTNU, men jeg håper noen kan hjelpe meg litt på vei med å velge rekkefølge nå som 1. juli nærmer seg. Slik er rekkefølgen min foreløpig:

 

- Marin teknikk

- Elektronikk

- Bygg- og miljøteknikk

- Teknisk kybernetikk

- Datateknikk

- Ingeniørvitenskap og IKT

- Produktutvikling og produksjon

- Petroleumsfag

- Fysikk og matematikk

- Materialteknologi

 

Jeg har bare lest litt på NTNU sine hjemmesider om de ulike studiene, men kanskje noen kan fortelle litt mer om noen av studiene? Jeg synes marin teknikk så mest spennende ut, så derfor har jeg det på topp foreløpig. Men jeg vet lite om hva studiene faktisk går ut på. Mange virker å være ganske like også, og det gjør det jo ikke enklere å velge. Og en annen ting, er det stor forskjell på miljøet på de ulike studiene? Noen spesielle som peker seg ut i den ene eller andre retningen?

 

eg har også marin teknikk på 1. plass.. har fått inntrykk av at det skal være veldig bra miljø der

Lenke til kommentar

De er vel kjent for sine opptakskrav til linjeforeningen. Men sikkert bra på marin om man liker å være loner på Tyholt.:D

 

Uten tull: Marin er sikkert et veldig godt valg! Hvis jeg ikke var så teoretisk av meg ville kunne det fort blitt marin.

Endret av kloffsk
Lenke til kommentar

Dere som går Fysikk og matematikk her, hva har dere planer om å bli? Jeg spør fordi jeg kunne tenkt meg å kanskje studere Fysikk og Matematikk for å videre jobbe med noe innen forskning. Hva vet jeg ikke, der er alt interresant fra astrofysikk til partikkelfysikk etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...