Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har siden 2005 bodd i bofellesskap sammen med venner, og det anbefales på det varmeste. Det kan nevnes at fra 2005-2006 bodde i på Tempe, noe som er langt unna alt. 2006-2007 bodde vi nord på Møllenberg. Greit, men fremdeles for langt unna både skole og sentrum. Nå som vi bor midt i sentrum er vi fornøyde med det :)

Lenke til kommentar

kan hive inn at jeg er enig med de at det å bo nærme gløs er viktigere enn å bo nærme byen. Gløs drar man til fem ganger i uka mens byen to tre. Er derfor mye bedre å bo nærme gløs.

 

Og som det også er nevnt er det kjekt å bo på siden mot sentrum for å korte ned sentrumsavstanden.

 

Sit er etter min mening tildels overpriset, prøv å finn noe til 3500 med strøm og internett om mulig. Hver krone teller. Det er bedre å bo litt hum hum og betale mindre enn å bo i nyoppusset penthouse med boblebad etter min mening, men det betyr ikke at man skal bo under en bro heller fordi det er billigst

Lenke til kommentar
Så Onkel cun mener at SiT er teh sux, og at man burde skaffe seg hybel på andre måter?

Lars mener det. Jeg kunne aldri funnet på å bo i en av de såkalte studentbyene da jeg synes standarden er skammelig lav. Jeg leier forøvrig en sokkelleilighet på 100 kvm sammen med to andre studenter på Nardo (ca. 10 minutter gange fra Gløshaugen, 30 min fra byen) og betaler 2700,- per måned.

 

Jeg anbefaler alle nye studenter (evt. studenter som er på jakt etter noe nytt) å sette inn en "ønskes leid"-annonse i Adressa.

Lenke til kommentar
Lars mener det. Jeg kunne aldri funnet på å bo i en av de såkalte studentbyene da jeg synes standarden er skammelig lav. Jeg leier forøvrig en sokkelleilighet på 100 kvm sammen med to andre studenter på Nardo (ca. 10 minutter gange fra Gløshaugen, 30 min fra byen) og betaler 2700,- per måned.
Location, location, location!
Lenke til kommentar
Så Onkel cun mener at SiT er teh sux, og at man burde skaffe seg hybel på andre måter?

Lars mener det. Jeg kunne aldri funnet på å bo i en av de såkalte studentbyene da jeg synes standarden er skammelig lav. Jeg leier forøvrig en sokkelleilighet på 100 kvm sammen med to andre studenter på Nardo (ca. 10 minutter gange fra Gløshaugen, 30 min fra byen) og betaler 2700,- per måned.

 

Jeg anbefaler alle nye studenter (evt. studenter som er på jakt etter noe nytt) å sette inn en "ønskes leid"-annonse i Adressa.

 

Det er jo ganske stor forskjell på standarden, en del av de er jo helt nye bygg, mens feks berg er en nedlsitt rønne.

 

AtW

Lenke til kommentar

Litt fasinerende å se hva folk mener om hvor man burde bo i byen.

Det kommer egentlig veldig ann på hva slags person du er, med henhold til hvor det passer å bo.

 

Enten du går på Dragvoll eller Gløshaugen, så passer sentrum (el. området rundt i en radius av 15 min gåavstand) best for veldig mange. Som Gløshaugen student kan man egentlig bo hvor som helst nærme sentrum, da alt er innenfor gåavstand til Gløshaugen. Går du på Dragvoll trenger du buss uansett, så da er det anbefalt å bo sentrum eller mot singsaker området, fordi da kan du ta 5'er bussen, som går raskere enn 9'er bussen som alle andre må ta.

 

Ekstremt mye studenter bor på Møllenberg. Halvslitene trehus, noen oppusset innvendig, og rimelig leie. ca. 3500 -, i mnd. (eks. strøm). Flytt aldri lengre unna sentrum enn Rosenborg. Da blir det hardt å gå hjem!

 

Bakkelandet er kanskje fineste stedet i byen å bo. Her har du sjarmerende trehus, og brosteinsbakker + sykkelheisen. Tar du bort bakkene, så kan det minne om en dansk landsby ;) Dette er greit nok om du går på Dragvoll, og supert om du går på Gløshaugen.

 

Ser mange også sier at det er viktigere å bo nærme skolen, siden der er man 5 dager i uken, og kun 1 dag i uken ute på byen. Trust me, du kommer til å dra ut mer enn du selv tror i studietiden. Enten det er bedpress, torsdagsfylla, linjeforeningsfylla eller helgefylla, så forekommer det, og det forekommer ofte. Så bor du nært sentrum, er du bankers ang. at du får buss til skolen om du går på Dragvoll, og du kan gå til skolen om du går på Gløshaugen.

 

Lite poeng til sist... Mange nevner at Moholt eller Voll er så nærme Dragvoll, at det er smart å bo der. Dette er pisspreik. Du må uansett ha busskort som koster 1800 -, i semesteret, fordi ingen gidder å klatre alle bakkene opp dit om morgenen... Og når du likevel må ha busskort, så har det ingenting å si om du må kjøre buss 5-10 min ekstra for å bo mer sentralt!

 

Styr unna: Voll, Berg (om det i det hele tatt finnes mer), Moholt, steinan.

 

Singsaker er eneste studentbyen som er nogenlunde brukbar mht. avstander.

 

Nedre Elvehavn er et fint alternativ til de som ønsker å bruke alle pengene sine på husleie ;)

Lenke til kommentar

Er bare såvidt det er oppoverbakke (den er jævlig slak) til Dragvoll fra Voll hvis du går riktig vei. (Altså ikke der bussen kjører.) Er ikke noe prob å gå/sykle opp dit hver dag, bortsett fra været. Men mange vil nok ha busskort for å komme seg greiere til byen, ja.

Lenke til kommentar
Ser mange også sier at det er viktigere å bo nærme skolen, siden der er man 5 dager i uken, og kun 1 dag i uken ute på byen. Trust me, du kommer til å dra ut mer enn du selv tror i studietiden. Enten det er bedpress, torsdagsfylla, linjeforeningsfylla eller helgefylla, så forekommer det, og det forekommer ofte. Så bor du nært sentrum, er du bankers ang. at du får buss til skolen om du går på Dragvoll, og du kan gå til skolen om du går på Gløshaugen.

 

Lite poeng til sist... Mange nevner at Moholt eller Voll er så nærme Dragvoll, at det er smart å bo der. Dette er pisspreik. Du må uansett ha busskort som koster 1800 -, i semesteret, fordi ingen gidder å klatre alle bakkene opp dit om morgenen... Og når du likevel må ha busskort, så har det ingenting å si om du må kjøre buss 5-10 min ekstra for å bo mer sentralt!

 

Styr unna: Voll, Berg (om det i det hele tatt finnes mer), Moholt, steinan.

 

Singsaker er eneste studentbyen som er nogenlunde brukbar mht. avstander.

 

Nedre Elvehavn er et fint alternativ til de som ønsker å bruke alle pengene sine på husleie ;)

 

Bedpress er på campus, linjeforeningsfylla er på moholt, og torsdagfylla er på samfunnet. Alle steder er greiere å komme seg til fra gløs enn fra sentrum. Ellers åpner jo posten fint med at "det kommer ann på hva slags person du er", og avslutter med "Dette er pisspreik" om at man slipper å ta buss til dragvoll, så forbanna langt er det ikke, endel vil sikkert ta buss, men det er fint innenfor rekkevidde til både å gå og å sykle.

 

AtW

Lenke til kommentar
Noen som kunne ha berettet litt om forholdene på Moholt? Har sent søknad dit og er førsteårsstudent til høsten. Så at SiT ønsket å vite studievalget mitt, og det innebærer vel at de prøver å matche med hybelkameratene?

 

Kjøkkenbilder av Moholt Allè

De vil bare føre statistikk, de matcher ikke (annet enn at de kanskje prøver å blande norske og internasjonale studenter).

 

Det er ihvertfall sjelden man har bare en utvekslingsstudent eller bare ei dame på kjøkkenet, jeg har inntrykk av at de prøver å få to eller ingen.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...