Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dragvoll er stort. Jeg vil anslå at omtrent halvparten av NTNU-studentene går der.

Dette kan ikke være mulig? Da jeg gikk fra Dragvoll til Gløshaugen så fikk jeg en følelse av det gikk minst dobbelt så mange studenter nede på Gløs som på Dragvoll.

Det stemmer faktisk veldig bra det Simen1 sier. Jeg fant fram statistikk på det i forbindelse med et fag i fjor. Men det er jo som du sier - man får et helt annet inntrykk ved et besøk de to stedene en vanlig hverdag.
Lenke til kommentar

Har søkt på hybler til høsten ved Studentsamskipnaden (håper å komme inn på siving fysmat), men får følgende beskjed ved e-postkvitteringen: "For at søknaden skal bli godkjent og behandlet, må vi ha en bekreftelse på at du er student i Trondheim." Problemet er jo at jeg per dags dato ikke er student, men går på VGS. What to do?

Lenke til kommentar

Før man har kommet inn, tror jeg man må søke generelt på en egen drit som heter noe med førsteårsstudent eln. Det gjorde i alle fall jeg. Så har de loddtrekning om hvem som får hybel. Ganske vanskelig å få noe gjennom SiT første året.

Endret av TWA
Lenke til kommentar
Vil anbefale alle som skal studere på dragvoll å finne seg en hybel i sentrum.

Dette er jo selvfølgelig bare tull.

 

Skal du studere på Dragvoll er det best å finne seg husrom på Moholt eller Voll (Studentbyer). Det er betydelig billigere enn å bo i byen, og minst like sosialt.

 

Er ikke noe problem å finne et sted midt i sentrum som er like billig som på moholt. Bussturen blir bare 10-15 min lengre uansett, null problem. Personlig syns jeg det er mye bedre å bo midt i sentrum enn et sted hvor en er avhengig av å bruke buss for å komme seg noe sted.

Lenke til kommentar
Vil anbefale alle som skal studere på dragvoll å finne seg en hybel i sentrum.

Dette er jo selvfølgelig bare tull.

 

Skal du studere på Dragvoll er det best å finne seg husrom på Moholt eller Voll (Studentbyer). Det er betydelig billigere enn å bo i byen, og minst like sosialt.

 

Er ikke noe problem å finne et sted midt i sentrum som er like billig som på moholt. Bussturen blir bare 10-15 min lengre uansett, null problem. Personlig syns jeg det er mye bedre å bo midt i sentrum enn et sted hvor en er avhengig av å bruke buss for å komme seg noe sted.

Finnes jo ikke noe fasitsvar der da, kommer an på lyster og ønsker. Selv bor jeg nær både sentrum og skolen, men så går jeg heller ikke på dragvoll.

 

Men består ikke dragvoll bare av en bygning ca. på størrelse med realfagsbygget på gløs da? Har vært der oppe, det var jo atskilling mindre enn alle byggene på gløshaugen...

Lenke til kommentar
Vil anbefale alle som skal studere på dragvoll å finne seg en hybel i sentrum.

Dette er jo selvfølgelig bare tull.

 

Skal du studere på Dragvoll er det best å finne seg husrom på Moholt eller Voll (Studentbyer). Det er betydelig billigere enn å bo i byen, og minst like sosialt.

 

Er ikke noe problem å finne et sted midt i sentrum som er like billig som på moholt. Bussturen blir bare 10-15 min lengre uansett, null problem. Personlig syns jeg det er mye bedre å bo midt i sentrum enn et sted hvor en er avhengig av å bruke buss for å komme seg noe sted.

 

Men finner du et sted som er tilsvarende for samme pris? Når jeg flyttet ut derfra for snart to år siden betate jeg vel 2300 med strøm og 100 mbit internett. Det er ganske billig.

 

AtW

Lenke til kommentar
Vil anbefale alle som skal studere på dragvoll å finne seg en hybel i sentrum.

Dette er jo selvfølgelig bare tull.

 

Skal du studere på Dragvoll er det best å finne seg husrom på Moholt eller Voll (Studentbyer). Det er betydelig billigere enn å bo i byen, og minst like sosialt.

 

Er ikke noe problem å finne et sted midt i sentrum som er like billig som på moholt. Bussturen blir bare 10-15 min lengre uansett, null problem. Personlig syns jeg det er mye bedre å bo midt i sentrum enn et sted hvor en er avhengig av å bruke buss for å komme seg noe sted.

 

Men finner du et sted som er tilsvarende for samme pris? Når jeg flyttet ut derfra for snart to år siden betate jeg vel 2300 med strøm og 100 mbit internett. Det er ganske billig.

 

AtW

 

Billigste rommet på kollektivet mitt var på 2100 ink strøm når jeg flytta inn der, vet ikke hva det er nå, men noe av det samme. Og jeg bor så og si midt i sentrum, Prinsengaten helt nederst. Har snakka med folk som har betalt tilsvarende for rom lengre ut mot ila også. Er vel på møllenberg og bakklandet det er så dyrt.

Lenke til kommentar
Vil anbefale alle som skal studere på dragvoll å finne seg en hybel i sentrum.

Dette er jo selvfølgelig bare tull.

 

Skal du studere på Dragvoll er det best å finne seg husrom på Moholt eller Voll (Studentbyer). Det er betydelig billigere enn å bo i byen, og minst like sosialt.

 

Er ikke noe problem å finne et sted midt i sentrum som er like billig som på moholt. Bussturen blir bare 10-15 min lengre uansett, null problem. Personlig syns jeg det er mye bedre å bo midt i sentrum enn et sted hvor en er avhengig av å bruke buss for å komme seg noe sted.

 

Men finner du et sted som er tilsvarende for samme pris? Når jeg flyttet ut derfra for snart to år siden betate jeg vel 2300 med strøm og 100 mbit internett. Det er ganske billig.

 

AtW

 

Billigste rommet på kollektivet mitt var på 2100 ink strøm når jeg flytta inn der, vet ikke hva det er nå, men noe av det samme. Og jeg bor så og si midt i sentrum, Prinsengaten helt nederst. Har snakka med folk som har betalt tilsvarende for rom lengre ut mot ila også. Er vel på møllenberg og bakklandet det er så dyrt.

 

 

Men er det tilsvarende? :) Jeg vet også om folk som har betalt så lite, men da er ikke standarden den samme, og man deler med flere folk.

 

AtW

Lenke til kommentar
Men er det tilsvarende? :) Jeg vet også om folk som har betalt så lite, men da er ikke standarden den samme, og man deler med flere folk.

 

AtW

 

Spørs jo hva en vektlegger. Personlig syns jeg at det å bo oppe på moholt blir alt for langt unna sentrum, og er villig til å gå ned i standar for å komme nærmere sentrum. Syns heller ikke det er så ille å bo med 5-6 andre i et kollektiv, i og med at de fleste er borte og opptatt hele tiden uansett og da har jeg en stor stue pluss rommet mitt å boltre meg på når jeg er hjemme.

 

Forøvrig er ikke standaren på moholt noe nevneverdig bedre enn der jeg bor nå, men det kan jo bare være øyet som ser.

Lenke til kommentar

Hvem du bor sammen med, og hvilke andre som er på studentbyen teller jo mye, kjenner du endel folk er det ekstremt sosialt å bo på en studentby. Og 100 mbit nett da, veier opp for mye :) Det er forsåvidt gode feste og jobbemuligheter i nærheten av moholt også, så de vil jo vurdere litt fra person til person. Personlig var det stedet jeg var oftest utenom hjemmet universitet, (sett inn generisk vits om dragvollere og arbeid med studiene her), så nærhet til universitet teller feks mer enn byen. Er man ute på byen er det jo bare å gaule ut "noen flere som skal til moholt" i taxi-køen, så får man en billig tur :)

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Da er det vel på tide at onkel cun forteller litt om sin bosituasjon, til andres store glede.

 

Onkel cun bor i et bofellesskap med to venner, midt i sentrum (så sentralt som man får det, omtrent). Husleia er 3700,-/mnd + strøm og Internett. Varmtvann er inkludert i leia og varmtvannstanken går aldri tom. Leiligheten har to etasjer og ble pusset opp for et par år siden. Den er hvit og flott, med mange vinduer som gir gode lysforhold. Onkel cun stortrives med å bo så sentralt fordi det har kort avstand til butikker, uteliv, kino og bussforbindelser til alle mulige steder i nærområdet. Onkel cun har ingen problemer med prisen på husleia, ettersom han har deltidsjobb. Vi har ikke 100 mbit-nett, men til gjengjeld får vi aldri sinte e-poster med trusler fra SiT ;)

 

Dette semesteret er onkel cun sjelden på Dragvoll, men i høst da han var der ganske ofte, var ikke bussturen opp noe å grine over. Moralen er: Sentrum er best.

Lenke til kommentar
Nei, sentrum er best for alle. Når det er enda kortere vei til Gløshaugen enn til Dragvoll, er dette selvsagt.
Jeg går heller tur retur gløshaugen og idretssenteret to ganger daglig og bruker 1 min hver vei, enn jeg vil spare inn 10 minutter på vei ut på byen eller hjem derfra pluss en shoppetur i ny og ne.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...