Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Mega og OBS ligger omtrent i samme prisklasse.

 

Problemet med å gå i butikker som OBS er at det er omtrent umulig å gå inn og bare ta det absolutt nødvendigste. Butikken er så stor og vareplasseringa så lur at man kommer ut med 5 pakker lefser fordi de var på "tilbud", 25 egg i stedet for 6 fordi "eggene kostet nesten ikke noe i forhold" etc. Man plukker med seg mer mat som bare blir kastet pga holdbarhetsdato.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er bare å skrive handleliste først da. Husker engang jeg fylte fryseren med grisebillig kjøttdeig fra obs. Sier bare at man skal være obs på at de kan ha lokketilbud som er kjekke, men dropp det andre. Ica maxi glemte jeg helt, de har hatt gode tilbud på kyllingfileter bla.

 

btw er viktig å pakke om kylingfileter hvis ikke er de håpløse å få fra hverandre når du tar dem opp av fryseren. ta f.eks. to fileter i en frysepose, neste to i en ny osv så har du porsjonert dem på forhånd.

Endret av Admin'c
Lenke til kommentar

Tenkte jeg kunne stille spørsmålet her jeg, finner ikke noe særlig på google.

 

Jeg har tenkt meg på siv ing etter førstegangstjenesten, men mangler 3mx. Er innkalt i Januar, så jeg har jo da et halvår å fylle med 3mx. Lurte da om noen av dere vet om noen skoler som har 3mx kurs eller noe lignende (alá Bjørknes i Oslo)?

Lenke til kommentar
Når fikk siving-folket sin første relevante sommerjobb? Alle bedrifter spesifiserer at man bare tilbyr til 3. og 4. klassinger, enkelte bare til 4. klassinger :(
Jeg har min første nå til sommeren, og nå går jeg 2.klasse (Datateknikk).

Fikk relevant sommerjobb etter 1. klasse. Om man har litt kontakter i bedriftene kan man fort komme inn utenom de ordinære kanalene. Dersom man skal via disse er det vel etter 3. eller 4. klasse at man begynner å bli interessant for de fleste bedrifter.

 

@Eirikeb: Det finnes visstnok flere muligheter for å ta de fleste fag som privatist, 3mx inkludert. Har kompis som tar og har tatt fag for å komme inn på ønsket studiested. Om du vil ha undervisning vet jeg ikke hvor du må henvende deg, men det meste kan læres ved hjelp av bok, jobbing og gode venner som kan gi litt hjelp.

Lenke til kommentar
Når fikk siving-folket sin første relevante sommerjobb? Alle bedrifter spesifiserer at man bare tilbyr til 3. og 4. klassinger, enkelte bare til 4. klassinger :(
Jeg har min første nå til sommeren, og nå går jeg 2.klasse (Datateknikk).

Fikk relevant sommerjobb etter 1. klasse. Om man har litt kontakter i bedriftene kan man fort komme inn utenom de ordinære kanalene. Dersom man skal via disse er det vel etter 3. eller 4. klasse at man begynner å bli interessant for de fleste bedrifter.

Jeg hadde over hodet ingen kontakter, bare møtte på bedpres og senere på interviu.
Lenke til kommentar
Zethyr - hva slags arbeidsoppgaver får du da ? Typ kontorarbeid som printing, scanning, bretting, slikking av konvolutter og den slags ?
Haha, fønnibønni. Relevant sommerjobb, ikke vaktmester/sekretær. Jeg vet ikke helt hva arbeidsoppgavene blir enda, men det går ut på en del java-koding hvertfall.
Lenke til kommentar
Zethyr - hva slags arbeidsoppgaver får du da ? Typ kontorarbeid som printing, scanning, bretting, slikking av konvolutter og den slags ?
Haha, fønnibønni. Relevant sommerjobb, ikke vaktmester/sekretær. Jeg vet ikke helt hva arbeidsoppgavene blir enda, men det går ut på en del java-koding hvertfall.

Wendel trodde vel du mente du hadde relevant sommerjobb i 1. klasse, sånn jeg forstod det. Og du går vel i andre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...