Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
På SiT sine sider står det at leigekontrakter startar 14. juli om ikkje tidlegare dato er avtalt. Betyr det at ein ikkje kan starte kontrakta seinare? Litt dumt å betale hybel lenge før ein kjem til Trondheim liksom. :/

Vel, det er litt "take it or fuck off"-stemning i boligmarkedet i de hete periodene.

 

Problemet til SiT har vært at folk ikke har underskrevet noen kontrakt og at hybler derfor har stått tomme mens Studiebyen har skuffet husløse studenter inn over alt de klarer å finne plass. Det vil de forsøke å unngå og starter derfor hele leiekarusellen litt tidligere, det gir forhåpentligvis flere hybler før semesteret starter.

 

Så hvis semesterstart er 12. august, er fadderuka uka før dette da? Altså 4. - 8.?

 

Kommer ann på hvilken linje du skal gå. Jeg vil tro fadderuka sikkert går fra den 12. til den 23.

Lenke til kommentar
Kommer ann på hvilken linje du skal gå. Jeg vil tro fadderuka sikkert går fra den 12. til den 23.

 

Blir nok sivilingeniør på gløshaugen =) Og burde vi ikke ha fått respons fra SiT ang boligsøknaden til nå, hvis vi søkte før påske?

Endret av kknet
Lenke til kommentar

Ring sit og spør hvor du er på ventelisten. Ulike studentbyer har ulike ventelister, og de kan ikke gi bort hybler før de vet at folk flytter ut (er vel to mnders oppsigelsestid) så du er nok litt tidlig ute.

 

Btw sjekk private alternativer sit kan være jævlig dyrt, er f.eks. 4000 i mnd for nedre singsakerslette.

Lenke til kommentar
12. august var det jeg fant. Sikkert greit å være der noen dager i forveien. Flytter forhåpentligvis inn på Moholt selv :)

Herregud, så tidlig? Så for meg starten av september jeg... Så det vil med andre ord si at man har kun et par uker på seg fra man får svar på søknaden til man starter, og i den tiden må man ha leid et sted og flyttet? Da ble sommerferien med sommerjobb kortet ned en del ^^

Lenke til kommentar
Hei. Noen her som vet om IDI-open arrangeres i år også? Har prøvd å google litt jevnt en periode nå, men har ikke truffet på noe relevant så langt..

Har hørt noen rykter om at det skal arrangeres i år også. Jeg vet dessverre ikke noe mer enn det :/

La oss håpe på det :) Pizza, brus og algoritmer er en fin kombinasjon. Ikke helt optimal, men den fungerer.
Lenke til kommentar

Har søkt meg til Gløshaugen til høsten, og har klart å dra med dama i samme retning. Hun kunne tenkt seg å studere samfunnsøkonomi (årsstudium), noe som viser seg å ligge på Dragvoll, hvor jævlig er det? Er det langt utenfor sentrum? Bra bussforbindelser og sånt? Mange som går der, eller bare det fakultetet?

Lenke til kommentar

Dragvoll er noen kilometer fra sentrum ja. Landlige omgivelser men gode bussforbindelser (bybusser). Bussen går ca hvert kvarter i rushen og hver halvtime ellers på dagen og hver time i helgene/sent på kvelden. (Veldig omtrentlig. Jeg har ikke sjekket bussruta)

 

Dragvoll er stort. Jeg vil anslå at omtrent halvparten av NTNU-studentene går der. Før sammenslåingen av Universitetet i Trondheim (UiT) og NTH (Norges Tekniske Høgskole) var hele universitetet på Dragvoll.

 

Redigert: Rute 5 og 9 går til Dragvoll.

Lenke til kommentar
Dragvoll er noen kilometer fra sentrum ja. Landlige omgivelser men gode bussforbindelser (bybusser). Bussen går ca hvert kvarter i rushen og hver halvtime ellers på dagen og hver time i helgene/sent på kvelden. (Veldig omtrentlig. Jeg har ikke sjekket bussruta)

 

...

 

Redigert: Rute 5 og 9 går til Dragvoll.

 

5ern går hvert 10ende minutt, som regel enda oftere også.

 

Vil anbefale alle som skal studere på dragvoll å finne seg en hybel i sentrum.

Lenke til kommentar
Vil anbefale alle som skal studere på dragvoll å finne seg en hybel i sentrum.

Dette er jo selvfølgelig bare tull.

 

Skal du studere på Dragvoll er det best å finne seg husrom på Moholt eller Voll (Studentbyer). Det er betydelig billigere enn å bo i byen, og minst like sosialt.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...