Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Viper, korleis er Datateknikk? Må ein kunne mykje programmering/diverse andre ting for å søkje der?

 

Men trenger ikke å kunne noe spesielt med programmering fra før nei. Det er så klart enklere hvis man kan litt, men de begynner veldig basic så det er lagt opp slik at man ikke trenger å kunne programmering fra før.

 

Når jeg begynte kunne jeg bare veldig enkel programmering, ala addere to tall fra et input. Men jeg har ikke hatt noen problemer med å henge med så langt.

 

Det er mye viktigere at man har interesse, og er villig til å jobbe.

At man har drevet litt med PC er så klart en fordel på et slikt studie, men som sagt trenger man ikke å kunne programmering.

Endret av _Viper_
Lenke til kommentar
Har vel vært Edwards & Penney - Calculus 6e International Edition i mange år nå. Tror disse spesialtrykkegreiderne er deler av denne.

Vi som går i første nå har University Calculus av Hass, Weir & Thomas, og jeg tror denne var ny i år. Denne fås enten som én stor, tykk bok med stive permer, eller i to deler i paperback. Calculus Part 1 består av kapittel 1-8 og er pensum i matte 1. Calculus Part 2 består av kap. 9-14 og er pensum i matte 2.

 

I tillegg finnes kap. 15 og 16 kun online (fra faghjemmesidene). Dette er to kapitler om diffligninger som brukes i matte 1.

Lenke til kommentar
Var vel 49,5 eller noe sånn på primær.

men blir sikkert noe lavere til høsten, man får vel mindre ekstra poeng nå

 

Hmm, jeg er ganske sikker på at det var 49,5 på ordinær. Primær var høyere (av en eller annen grunn).

Grunnen til at primær er høyere er at det var veldig få søkere som IKKE hadde primærvitnemål. Altså, de aller, aller fleste søkerne var under 21. Om du søker med primærvitnemål, og ikke har noen forbedrede karakterer, søker du med akkurat samme karakterer i ordinærkvoten.

Lenke til kommentar

Jeg er litt usikker på hvordan jeg vil bo i Trondheim, kan dere dele litt erfaringer med det? Dublett, hybel, leie privat, kjøpe, etc, hva anbefales? Jeg har tittet litt rundt nå, selv om markedet sikkert er 1/1000 av det det er på sommertid, og om jeg skal på hybel så virker det som at jeg kan kysse det å kjøpe 40" LCD-TV goodbye, for der var det ikke mye plass ^^

 

Kan vel legge til at det er Datateknikk jeg skal på.

Endret av Bruun
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...