Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Boligmarkedet på høsten er ganske hektisk, og det er en del suspekte private utleiere man må passe seg litt for. F.eks de som ikke ønsker depositum, leiekontrakt, eller at depositum skal inn på en annen konto enn depositumskonto, et cetera. Skal du bo sentralt koster som som regel mellom 2500-4500 alt hvor heldig du er med å finne plass, eller om du kjenner noen som kjenner noen.

Selv bor jeg privat nede i Ila og betaler litt over 3000 for det. Helt kurrant, deler med 3 andre. Å dele leilighet eller bofellesskap er ikke så ille som det kanskje først høres ut som. Ellers har SiT en del alternativer, men de opererer med kølister og slikt, så det lønner seg å være tidlig ute å søke om du ønsker noe hos dem.

Lenke til kommentar
Det siste jeg ønsker er å ende opp langt unna Gløs og langt unna der ting "skjer". For the record så har jeg har aldri vært i Trondheim ^^

Hvis du søker gjennom SIT (er veldig enkelt å bare hoppe på en venteliste der og evt. frasi seg plassen hvis man finner noe selv) så ligger i alle fall Bloksberg, Magnus den Godesgate 2, Klostergata 18 & 20 og Nedre Singsakerslette nærme byen og gløs. Litt lenger unna byen finner man Lerkendal og Berg, men ikke akkurat ille langt unna det heller.

Lenke til kommentar

Jeg tenker på å søke på siv.ing. materialteknikk til høsten. Noen som har erfaring fra det og kan fortelle litt om hva det går i og hvilke undervisningsformer som brukes? Jeg liker sosiale arbeidsformer, som prosjektarbeid i grupper, og tror jeg har hørt at det brukes der.

 

Takk

Lenke til kommentar
Spørsmål til Rampage eller andre som studerer Statsvitenskap på NTNU.

Visste du mye om politikk før du begynte på studiet? Eller kreves det litt forkunnskaper før du begynner på studiet?

Jeg er geograf, men føler jeg kan svare.

 

Du trenger ingen forkunnskaper utenom det du lærer på vgs for å begynne på statsvitenskap. Det er derimot en fordel om du forstår hvordan samfunnet er bygget opp.

 

Sidene til ISS er forresten ganske forklarende, http://www.ntnu.no/iss

Lenke til kommentar
Spørsmål til Rampage eller andre som studerer Statsvitenskap på NTNU.

Visste du mye om politikk før du begynte på studiet? Eller kreves det litt forkunnskaper før du begynner på studiet?

Jeg er geograf, men føler jeg kan svare.

 

Du trenger ingen forkunnskaper utenom det du lærer på vgs for å begynne på statsvitenskap. Det er derimot en fordel om du forstår hvordan samfunnet er bygget opp.

 

Sidene til ISS er forresten ganske forklarende, http://www.ntnu.no/iss

Takk for svar,

Viss andre har none svar så kom gjerne med dem.

Lenke til kommentar

Jeg studerer også geografi, men er kanskje ikke like mye innenfor samfunnsvitenskapen som Cato. Men jeg vil tro at også statsvitenskap, slik geografien, er i hovedsak trening i reflektert og analytisk/teoretisk tenkning innenfor fagfeltet du velger framfor å lære masse faktakunnskap og andre land og politiske systemer. :)

Altså, du lærer å tenke som en statsviter like mye, om ikke mer, enn å pugge ting og tang. Jeg vil tro at du er interessert i faget er viktigere enn detaljkunnskap før du begynner.

Endret av Skagen
Lenke til kommentar
Har bare mistet 4 timer, men litt av prinsipp synes jeg det er dårlig å kreve at man jobber inn tiden man er syk. Synes også det er dårlig at man ikke får ekstra betalt for kveldsarbeid.
For ikke å snakke om overtidsbetaling! Ikke faen om noe særlig mange klarer å få gjort det de skal på 7 timer i løpet av en uke.
Lenke til kommentar

=/ Hadde det ikke vært for at noen fag lønner fler timer enn man jobber, kunne man like godt jobbet på RIMI. 120 kroner i timen på en fredagskveld er ikke akkurat mye, spesielt med tanke på at man har en form for utdanning som bakgrunn.

 

Snakket forøvrig med lønnsavdelingen, de skjønte ingenting. Damen begynte å lese opp det som sto på forrige lønnsslipp..

Lenke til kommentar
Har bare mistet 4 timer, men litt av prinsipp synes jeg det er dårlig å kreve at man jobber inn tiden man er syk. Synes også det er dårlig at man ikke får ekstra betalt for kveldsarbeid.

 

Det er vel ikke så uvanlig med slikt deltidsarbeid? Man kan jo også store deler av tiden velge selv når man jobber, og mange studassjobber har jo også mindre arbeid enn de stipulerte timene. (spesielt om man kombinerer retting ebedpresser :))

 

AtW

Lenke til kommentar
Spørsmål til Rampage eller andre som studerer Statsvitenskap på NTNU.

Visste du mye om politikk før du begynte på studiet? Eller kreves det litt forkunnskaper før du begynner på studiet?

Jeg er geograf, men føler jeg kan svare.

 

Du trenger ingen forkunnskaper utenom det du lærer på vgs for å begynne på statsvitenskap. Det er derimot en fordel om du forstår hvordan samfunnet er bygget opp.

 

Sidene til ISS er forresten ganske forklarende, http://www.ntnu.no/iss

Takk for svar,

Viss andre har none svar så kom gjerne med dem.

 

Det viktigste er at du har interesse for faget. Jeg går heller ikke statsvitenskap (går samfunnsøkonomi), men har sett pensumlistene til noen jeg kjenner der, og de er forholdsvis lange. Det kreves såklart ikke noe utenom det normale, og jeg regner med at dere kommer til å starte ganske basic.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...