Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har nå søkt meg til et siv.ing. studie ved NTNU til høsten.

Satser på å komme inn der, og ønsker det selvsagt.

 

La oss si at jeg kommer inn, men i siste liten får jeg et brev av forsvaret hvor de sier jeg må utføre førstegangstjeneste.

Er det da noen muligheter for å søke NTNU om for eksempel et års utsettelse på studiene (eventuelt fryse plassen) slik at jeg kan gjøre ferdig førstegangstjenesten før jeg klemmer til med studiene?

 

Er litt gira på å gå i gang med studier rett etter vgs faktisk, og lurer litt på hva jeg skal gjøre.

Det er jo ikke 100% sjanse for å bli innkalt, men må være forberedt tilfelle.

Hvis du blir innkalt får du ett års utsettelse fra studiene. Det vil i praksis si at du søker NTNU-plass igjen til neste år på samme linje som du kom inn på, og er da garanert å få plassen.

Lenke til kommentar
Jeg har nå søkt meg til et siv.ing. studie ved NTNU til høsten.

Satser på å komme inn der, og ønsker det selvsagt.

 

La oss si at jeg kommer inn, men i siste liten får jeg et brev av forsvaret hvor de sier jeg må utføre førstegangstjeneste.

Er det da noen muligheter for å søke NTNU om for eksempel et års utsettelse på studiene (eventuelt fryse plassen) slik at jeg kan gjøre ferdig førstegangstjenesten før jeg klemmer til med studiene?

 

Er litt gira på å gå i gang med studier rett etter vgs faktisk, og lurer litt på hva jeg skal gjøre.

Det er jo ikke 100% sjanse for å bli innkalt, men må være forberedt tilfelle.

 

Ja, etter det jeg har fått med meg, så skal du kunne få utsatt plassen din et år. Ellers er det mulig å søke om utsettelse når du har fått bekreftet skoleplass. Jeg gjorde sistnevnte og fikk godkjent søknaden uten problemer. Om du faktisk VIL ut i førstegangstjeneste så er ikke det et alternativ selvfølgelig :)

Lenke til kommentar
Har det ikke hengt en svær plakat i vinduet til Nabla-kontoret over Realfagskantinen, med reklame for statistikk og alg.dat.-kompendier? To fag iallfall, og jeg er sikker på at det ene var alg.dat. Om plakaten er tatt ned i det siste kan imidlertid være en annen sak ...

 

Nais. Har ikke vært i området der i det siste. Takker.

Én ting må jeg korrigere i det jeg skrev først: det er Delta, ikke Nabla, som selger kompendier i statistikk og alg.dat. Men plakaten hang iallfall der nå i kveld, da jeg var i kantinen og spiste etter bedpres.

Lenke til kommentar
Jeg er faktisk evig sint nå.

 

Ba om evaluering på B-karakteren min, og fikk vite at det var en "veldig veldig sterk B, og at en annen sensor kunne fort gi meg en A på oppgaven. Så klager jeg selvfølgelig på karakteren. Og hva skjer? JEG BLIR SATT NED TIL C.

 

Helt uakseptabelt. Hvordan er det egentlig å klage på klagen? Jeg stikker til instituttet i morra. Men må nesten spør her.

Er 99% sikker på at man ikke kan klage på klagen. Hvilket fag er det snakk om?

 

Det er snakk om POL1000 - Innføring i statsvitenskap. Fikk vite på evalueringen at det var en "veldig veldig sterk b, og en annen sensor kunne fort gitt meg A. Veldig god teoribruk, veldig god drøfting og hele pakka. Var en ting på en oppgave som manglet som nesten var avgjørende".

 

Det er helt absurd, det går ikke ann for meg å godta det håpløse greiene. Da blir jeg skikkelig sur, hvis jeg ender opp på C. Med tanke på hvor godt det jeg egentlig leverte var. Helt fuckings uakseptabelt.

Lenke til kommentar

Når du har søkt, og siste frist for omprioritering og sånn er gått ut, så får du brev fra Samordna opptak med bekreftelse/oversikt over hva du har søkt på. Der er det med skjema for ettersending av karakterer, så når du får karakterene dine så er det bare å skaffe seg attestert kopi og sende ivei.

Lenke til kommentar
Hva heter han som har LF i mange fag på hjemmesida si?

Bare ett spørsmål til deg; er du egentlig to personer?

 

I det ene øyeblikket spør du om hvilket studie som passer for deg, i det neste spør du om helt konkrete fagspørsmål... Jeg er bare nysgjerrig, det virker litt rart..

 

Angående riktig studie for deg tror jeg kanskje marin, maskin eller bygg kan passe deg. Alle har kjemi, men de har ikke så mye, det er mer mekanikk.

Lenke til kommentar
aspic: Det har du kunnet gjort siden 1. februar. Du må ha søkt innen 15. april, altså lenge før du får utlevert karakterene. Har ikke rådgiverne på skolen din sagt noe enda?

Nei, og eg blir meir og meir skuffa over desse såkalla rådgjevarane. Vi har heller ikkje fått info om styret med fordjupingspoeng eller noko. Seriøst eg blir skuffa. Vi måtte ETTERLYSE den mappa frå samordna opptak. Vi har heller ikkje fått dato for noko som helst søking. Eg har vore med det inntrykket at vi skulle søkje ETTER vi hadde fått karakterane, noko som då er heilt feil. Herregud.

Lenke til kommentar
Hva heter han som har LF i mange fag på hjemmesida si?

Bare ett spørsmål til deg; er du egentlig to personer?

 

I det ene øyeblikket spør du om hvilket studie som passer for deg, i det neste spør du om helt konkrete fagspørsmål... Jeg er bare nysgjerrig, det virker litt rart..

 

Angående riktig studie for deg tror jeg kanskje marin, maskin eller bygg kan passe deg. Alle har kjemi, men de har ikke så mye, det er mer mekanikk.

 

Jeg studerer jo i Trondheim, men man kan jo alltid lure på om man har valgt riktig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...