Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Jeg er litt usikker på hvordan jeg vil bo i Trondheim, kan dere dele litt erfaringer med det? Dublett, hybel, leie privat, kjøpe, etc, hva anbefales? Jeg har tittet litt rundt nå, selv om markedet sikkert er 1/1000 av det det er på sommertid, og om jeg skal på hybel så virker det som at jeg kan kysse det å kjøpe 40" LCD-TV goodbye, for der var det ikke mye plass ^^

 

Kan vel legge til at det er Datateknikk jeg skal på.

 

Jeg vil anbefale å bo nær Gløshaugen. Da er det uansett ikke så langt til byen, og det er digg å dra på skola. Jeg bodde supersentralt på Solsiden, og det ble hat da jeg bare var på skolen og på Samfundet. Nå bor jeg et par hundre meter unna Gløshaugen for under 3000 - det gjelder bare å ha antennene oppe.

 

Ellers vil jeg si det lønner seg stort å ha gjort unna boligjakten før Samordna Opptak sitt hovedopptak - da er det "cramped".

 

Velkommen til data/komtek :-)

Endret av wendel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vurderer sterkt bygg på ntnu. Jeg har beregnet at jeg får ca. 57,2 i poeng etter vgs, noe som akkurat ikke er nok (2007: 57,6)

 

Spørsmålet som da dukker opp er om jeg bør/må/kan ta bachelor ved hist, for så å ta 2-årig på ntnu. Men blir ikke slike studenter sett på som "nedverdigende" når de kommer på ntnu etter hist? :p

 

Hvor mye arbeid er det hos siving studiene ift. vgs?

Lenke til kommentar
Vurderer sterkt bygg på ntnu. Jeg har beregnet at jeg får ca. 57,2 i poeng etter vgs, noe som akkurat ikke er nok (2007: 57,6)

 

Spørsmålet som da dukker opp er om jeg bør/må/kan ta bachelor ved hist, for så å ta 2-årig på ntnu. Men blir ikke slike studenter sett på som "nedverdigende" når de kommer på ntnu etter hist? :p

 

Hvor mye arbeid er det hos siving studiene ift. vgs?

 

Antaklig vil ikke akkurat det være noe problem, men det kan kasnkje være hardere å komme fra hist, og du kjenner ingen fra før. Derfor tror jeg det er bedre å gå tre år på gløs først, men det er jo sikkert delte meninger om det. (om ikke annet kan du jo underholdes med bitre dragvollere ;))

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg vurder et delvis friår etter dette året på videregående for så å begynne på en av ingeniørlinje ved ntnu. Hva bør jeg gjøre for å være godt forberedt? Jeg har 3mx og trolig 2fy til våren, men vil det være bortkastet å ta forkurs neste år til tross for dette? Har hørt at man får ex.phil gjennom det kurset. Er det bedre å heller gå videre med fysikken (3fy) og i tillegg ta litt kjemi (2kj) som privatist? Eller er det andre alternativ jeg bør tenke på...?

Endret av kb1908
Lenke til kommentar

Nå har jeg søkt til Datateknikk på NTNU, fristen min går ut neste uke så det var bare å få det overstått. Jeg kommer rett fra canadisk high school, og burde ha rundt 95% i snitt fra 12. klasse fagene hvis ikke noe skjærer seg dette semesteret, og regner med at jeg kommer inn... Satte data ved HiST som 2. valg, slik at jeg ihvertfall havner i samme by hvis jeg skulle være uheldig. Er det mye mikset omgang mellom NTNU og HiST studenter, eller holde de seg stort sett hver for seg? Ikke le hvis jeg har bommet og at HiST ligger 10 mil i en annen retning, jeg er ikke akkurat lokalkjent :p

Lenke til kommentar
Nå har jeg søkt til Datateknikk på NTNU, fristen min går ut neste uke så det var bare å få det overstått. Jeg kommer rett fra canadisk high school, og burde ha rundt 95% i snitt fra 12. klasse fagene hvis ikke noe skjærer seg dette semesteret, og regner med at jeg kommer inn...

 

Bare hvis du ikke er klar over det: Det er fullt mulig for studentene på ntnu å hoppe over på andre linje underveis i semesteret, og datateknikk er langt fra den eneste linjen med data. (Kyb, I&IKT etc.)

Lenke til kommentar
Hum. To siv.ing.-studier som frister, datateknikk og fysikk og matematikk. Tror det blir sistnevnte, men programmering virker interessant det også. Damn.

 

Du har/kan velge endel programmering på fysmat også. Dessuten, jeg har en eldre søster som er fysmater og hennes første jobb var som programmerer.

Endret av String-Emil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...