Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Ingen anelse, antar det var noen biologer som lekte kjemikere igjen.

 

Ganske morsomt at den gikk av under forelesningen i termodynamikk. :p

Tihi. Matte3 som ble midlertidig avblåst her.

 

Forresten, jeg ser deg jo nesten hver eneste dag. Pussig. Av alle folka som går på den skolen så dukker du alltid opp, synes jeg. :wee:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, det var kjempegøy altså *nerd* *nerd* *nerd* *nerd* *nerd* ...

Hva nå?

 

Forresten, jeg ser deg jo nesten hver eneste dag. Pussig. Av alle folka som går på den skolen så dukker du alltid opp, synes jeg. :wee:

Lars har vært flink gutt dette semesteret. Antar det er vanskelig å gå glipp av mitt adonislignende utseende.

Lenke til kommentar

Meh, så ble Bertine Zetlitz avlyst grunnet sykdom.

 

Bertine må dessverre avlyse kveldens konsert pga sykdom. Billetter refunderes i døren og på Kontrollkontoret, men det jobbes med å få satt opp konserten ved en senere anledning.

 

Det funker fint å stikke nedom Samfundet på mandag og få refundert billetten da?

Lenke til kommentar

Laos er et land i Asia med grense mot Vietnam, Kambodsja, Thailand, Burma og Kina.

 

Landet har ingen kysttilgang, men er godt oppstreket av utallige elver og er beryktet for sine store fosser og vassdrag. Mektige Mekong renner gjennom landet, fra nord til sør, og størstedelen av landets befolkning bor i lavlandet langs elva. Elvene er en viktig del av infrastrukturen i landet som ferdselsårer, da mye av topografien er preget av åser og fjell slik at veiutbygging er krevende og kostbart.

 

Kart over Laos

 

Laos er hovedsakelig buddhistisk, byen Luang Prabang er på UNESCOs verdensarvliste for sine gamle tempelbygninger som ligger i sentrum av byen. Laos har en variert befolkningsgruppe, med størst innflytelse fra thai og khmer, men med mange minioriteter spredt i forskjellige deler av landet, noen lever med minimal innflytelse fra landets hovedstad på grunn av den ovennevnte krevende topografien. Denne variasjonen er også årsak til konflikter mellom minioriteter og landets sentraladministrasjon.

 

Laos er medlem i ASEAN, det asiatiske økonomiske fellesskap, og selv om landet er lite i forhold til de fleste naboene, har det et kjempepotensial innen vannkraft og skogbruk.

Lenke til kommentar

Hvordan er det med språket fagene blir undervist i på Datateknikk? Er det kun norsk, eller en blanding av norsk og engelsk? Jeg har gått på canadisk high school de to siste årene, og skal nok starte på NTNU til høsten, og er litt nysgjerrig på akkurat dette (og ti tusen andre ting, men det er vel normalt). Jeg har blitt veldig "glad" i undervisning på engelsk, men dette kan forsåvidt ha noe med skolesystemet her å gjøre, vs det norske. F.eks det å få karakterer i prosenter er fantastisk!

 

Det eneste jeg er litt bekymret for er at jeg kommer til noe i matematikken på NTNU som vi ikke har gjennomgått her. Jeg vet at på norsk vgs starter de med derivativer i 2MX, mens jeg har nå nettopp startet med calculus her, hvor vi først lærer om det nå. Noen som har noe erfaring med innholdet i de canadiske mattefagene i forhold til innholdet i de norske?

Lenke til kommentar
Hvordan er det med språket fagene blir undervist i på Datateknikk? Er det kun norsk, eller en blanding av norsk og engelsk? Jeg har gått på canadisk high school de to siste årene, og skal nok starte på NTNU til høsten, og er litt nysgjerrig på akkurat dette (og ti tusen andre ting, men det er vel normalt). Jeg har blitt veldig "glad" i undervisning på engelsk, men dette kan forsåvidt ha noe med skolesystemet her å gjøre, vs det norske. F.eks det å få karakterer i prosenter er fantastisk!

 

Det eneste jeg er litt bekymret for er at jeg kommer til noe i matematikken på NTNU som vi ikke har gjennomgått her. Jeg vet at på norsk vgs starter de med derivativer i 2MX, mens jeg har nå nettopp startet med calculus her, hvor vi først lærer om det nå. Noen som har noe erfaring med innholdet i de canadiske mattefagene i forhold til innholdet i de norske?

 

Vi bruker Calculus-bøkene i matematikk 1 og 2 (i hvert fall), så boka følger progresjonen til den kanadiske skolen du går på. I forelesningene vil nok temaene vi allerede kan fra videregående, men som er nytt i calculus (les: integraler), gjennomgås ganske hurtig. Men det vil nok helt sikkert ikke være noe problem, bare du setter av litt ekstra tid til det.

Lenke til kommentar

Høres bra ut. Integraler er blant annet det vi skal ta i år, men jeg ser at det bare er satt av 1-2 kapitler til det, så det stemmer med det du sier. For å sitere mattelæreren min: Calculus er basically snarveiene til det dere lærte i Pre-Calculus.

 

Uansett planlegger jeg å ta et forkurs i sommer, slik at jeg vet at jeg er på lik linje med resten.

 

Btw, hva heter Calculus-bøkene dere bruker?

Lenke til kommentar
Høres bra ut. Integraler er blant annet det vi skal ta i år, men jeg ser at det bare er satt av 1-2 kapitler til det, så det stemmer med det du sier. For å sitere mattelæreren min: Calculus er basically snarveiene til det dere lærte i Pre-Calculus.

 

Uansett planlegger jeg å ta et forkurs i sommer, slik at jeg vet at jeg er på lik linje med resten.

 

Btw, hva heter Calculus-bøkene dere bruker?

 

"A Pearson Custom Publication" (NTNU har fått den "spesialtrykket" for seg, uten at jeg vet om det er snakk om noe i innholdet, eller bare en pall med bøker. Dog, det siste er nok mest sannsynlig.)

 

University Calculus ( Part1 (Matte 1), Part 2 (Matte 2) ).

 

av Hass, Weir, Thomas Jr.

 

ISBN 978-1-84658-906-5 (Part 1)

Lenke til kommentar

Til de som stemmer "Annet" i avstemningen: Mener dere "annet" som i "noe annet enn NTNU", eller "noe annet innen NTNU"? Syns det er et merkeverdig antall som verken går på Dragvoll eller Gløshaugen innen NTNU, i så fall. Meningen var "innenfor NTNU", ikke "noe annet enn NTNU". Kanskje avstemningen må raffineres?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...