Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På ingen måte urealistisk, men selvfølgelig er det en fordel med gode karakterer. Dersom snittet ditt er midt-på-treet, men likevel ikke så midt-på-treet sammenliknet med andre søkere med tilsvarende utdanning, er nok sjansene større. Er det noen spesifikke arbeidsgivere du har interesse for? Mitt inntrykk er at det er spesielt konsulentselskapene som tar et ekstra blikk på karakterer.

Lenke til kommentar

Var litt uheldig med dato for kontinuasjonseksamen, og da er spørsmålet: Kan det få konsekvenser dersom jeg dropper å møte opp?

 

Ikke med mindre de har endret noe siden min tid. Det er stort sett bare normal eksamen man må møte opp på (for å få konte-rett), men selve konten gjør du som du vil med. Du kan enten ta faget samtidig som du tar de andre fagene dine eller melde deg opp til konten neste år.

Lenke til kommentar

Vil man kunne oppgradere til Windows 10 med Windows 7-/8-lisens fra NTNU?

Jeg har fått muligheten til å oppgradere til windows 10. Var usikker på om det var mulig, men så fikk jeg plutselig muligheten til å oppgradere til windows 10 i dag morges. Logoen var ikke der før i dag.

Lenke til kommentar

Det eneste jeg kan anbefale er å søke mange steder, og så tidlig som mulig. Jeg var så naiv at jeg kun søkte på de tre mest relevante jobbene jeg fant. Da alle disse var jobber med flere hundre søkere, sier det seg litt selv at det gikk dårlig.

Jeg er helt enig i dette. I (avgangs)klassen min er det flere som aldri har hatt sommerjobb. Det de fleste av dem har til felles at de kun har søkt på de jobbene som mest åpenbart var relevante for studieretningen, og dermed begrenset seg til noen få firmaer. Fakta er at som sivilingeniørstudent kan du få sommerjobb hos et veldig bredt spekter av firmaer.

Lenke til kommentar

 

Det eneste jeg kan anbefale er å søke mange steder, og så tidlig som mulig. Jeg var så naiv at jeg kun søkte på de tre mest relevante jobbene jeg fant. Da alle disse var jobber med flere hundre søkere, sier det seg litt selv at det gikk dårlig.

Jeg er helt enig i dette. I (avgangs)klassen min er det flere som aldri har hatt sommerjobb. Det de fleste av dem har til felles at de kun har søkt på de jobbene som mest åpenbart var relevante for studieretningen, og dermed begrenset seg til noen få firmaer. Fakta er at som sivilingeniørstudent kan du få sommerjobb hos et veldig bredt spekter av firmaer.

 

Hvordan har det gått med tanke på praksiskravet?

Lenke til kommentar

Dersom man har bestått et emne, men ønsker å forbedre karakteren, er det da mulig å melde seg opp til eksamen og konte for å ta igjen eksamen på sommeren? Eller har man brukt opp siste sjansen dersom man stryker og leverer blankt? Hører så mye forskjellig om dette...

Lenke til kommentar

Minst en har fått til en ordning der han ikke får graden før han har vært ute i arbeid i noen måneder. Da er selvsagt utfordringen å få seg jobb uten offisielt fullført grad...

Det betviler jeg kommer til å være noe problem. Jeg har jobbet et år nå, og det uten å vise frem papirene. Vel og merke går jeg med NTH-ringen på fingeren hver dag...

Lenke til kommentar

har her annenordens inhomogen differensiallikning:

dv/dt-l/(t)*v-gl= 0. Trenger litt tips for å få til den der. V er fart. skal finne farten som en funksjon av tiden. t i likningen er ikke tid, men står for konstanten tau. Det var en skrivefeil først

Jeg ser ikke hvordan denne er av annen orden? Står det forresten (l/t)*v? Hvis l og g er konstanter kan du bruke integrerende faktor. Flytt over konstantleddet g*l og gang begge sider av likningen med den integrerende faktoren som du får ved å ta eint (l/t) dt, altså e opphøyd i integralet av l/t mhp. t. Da får du at den integrerende faktoren blir tl  

 

Dersom man har bestått et emne, men ønsker å forbedre karakteren, er det da mulig å melde seg opp til eksamen og konte for å ta igjen eksamen på sommeren? Eller har man brukt opp siste sjansen dersom man stryker og leverer blankt? Hører så mye forskjellig om dette...

Jeg har fått nei på det spørsmålet flere ganger, men er i likhet med deg også litt usikker siden jeg har sett folk på høyere klassetrinn gjøre dette med emner man har på lavere trinn... Det kan hende det er fordi de aldri hadde emnet i utgangspunktet da. Dette svaret var kanskje ikke mye til hjelp, men jeg er ganske sikker på at svaret er nei.

Endret av potetfisk
Lenke til kommentar

Du skrev vel på CV-en eller i søknadsteksten din at du hadde grad fra NTNU? Hvis man ikke har fått den fordi du ikke har nok praksis lyver man om man skriver det.

Jeg skrev vel bare at jeg gikk på sisteåret og sendte ved karakterene jeg hadde fått til da (mener å huske at jeg bare hadde karakteren frem til 4. Klasse).
Lenke til kommentar

Hadde du hatt mulighet til å begynne i jobben dersom du ikke hadde fått graden? En del bedrifter har klausuler i kontraktene sine om at tilbudet avhenger av at du faktisk oppnår graden før jobben begynner. Uansett tror jeg ikke det er så lett som du sier, særlig siden noen som aldri har hatt en sommerjobb stiller svakere CV-messig nettopp på grunn av det.

Lenke til kommentar

 

 

har her annenordens inhomogen differensiallikning:

dv/dt-l/(t)*v-gl= 0. Trenger litt tips for å få til den der. V er fart. skal finne farten som en funksjon av tiden. t i likningen er ikke tid, men står for konstanten tau. Det var en skrivefeil først

Jeg ser ikke hvordan denne er av annen orden? Står det forresten (l/t)*v? Hvis l og g er konstanter kan du bruke integrerende faktor. Flytt over konstantleddet g*l og gang begge sider av likningen med den integrerende faktoren som du får ved å ta eint (l/t) dt, altså e opphøyd i integralet av l/t mhp. t. Da får du at den integrerende faktoren blir tl

Dersom man har bestått et emne, men ønsker å forbedre karakteren, er det da mulig å melde seg opp til eksamen og konte for å ta igjen eksamen på sommeren? Eller har man brukt opp siste sjansen dersom man stryker og leverer blankt? Hører så mye forskjellig om dette...

Jeg har fått nei på det spørsmålet flere ganger, men er i likhet med deg også litt usikker siden jeg har sett folk på høyere klassetrinn gjøre dette med emner man har på lavere trinn... Det kan hende det er fordi de aldri hadde emnet i utgangspunktet da. Dette svaret var kanskje ikke mye til hjelp, men jeg er ganske sikker på at svaret er nei.

Når man tar opp et emne har man kun ett forsøk. Hvis man stryker har man brukt opp det ene forsøket, og man får ikke ta konten. De du har hørt om har nok ikke stått i emnet i utgangspunktet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...