Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 457 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1019
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har pratet litt med rektor i ulike sammenhenger angående fusjon, og han var klar påat NTNU skal ikke trappe ned verken på siving utdanningen eller det faglige nivået. Han så for seg å kunne øke det faglige nivået på høyskolene. Ordrett sa han vel at et vitnemål fra NTNU skal ha kvalitetsstempel (hvorvidt det stemmer i dag blir en annen sak)

Så jeg ser for meg til at det ikke kommer til å bli like "lett" å kruse inn gode karakterer i fremtiden, hverken på HIG eller HIÅ. Om det er en god ting blr en helt annen sak =P

Ellers er jo diskusjonen omkring samskipnaden, velferdstinget og student"demokratiet" interessant. Blir spennende å se hvordan det løses.

Skrevet

En slik fusjon er visstnok nødvendig for at NTNU skal bli internasjonalt fremragende. Problemet er vel heller at det ikke finnes nok høyskoler i landet (antar selvfølgelig at det er antallet - størrelsen - som teller) som NTNU kan fusjonere med til at NTNU skal kunne greie å bli det.

Når samtlige av representantene for de ansatte ved NTNU stemte i mot en fusjon (slik at styret er 6 mot 5) så mener jeg det er mer enn tilstrekkelig for å være skeptisk til gjennomføringen av en slik fusjon. Jeg stemmer i alle fall med de ansatte i denne saken.

• Liker 2
Skrevet

Det er helt lol faktisk. Ingen som har tenkt på hvordan dette skal gjennomføres i praksis. Skal en byggstudent ved høgskolen i gokk søke seg inn på samme bygglinje som den ved NTNU? Samme pensum? Ikke klart.

Er vanskelig å se et bedre argument for "ja" enn at Bovim ønsker å bli sjef over enda flere.

</rant>

• Liker 4
Skrevet (endret)

Ikke bare skal det gjennomføres, men det skal gjennomføres samtidig som "gamle" NTNU skal samlokaliseres(?).

Bovim og Btandtzæg fremstår selvfølgelig som visjonærer i denne saken. Spørs om ikke det glansbildet allerede er tapt.

Endret av Raspeball
  • Liker 1
Skrevet

Internasjonalt fremragende ja. Kanskje NTNU burde ta en titt internt før de begynner å slå seg sammen med andre. Antall studenter på NTNU er jo i samme område som foreksempel Cambridge, men det er kanskje for få og for dårlige forskere på NTNU?

Kanskje utdanningen på NTNU ikke er så god som vi liker å tro, kanskje man ikke trenger å bli større. Bare bedre.

• Liker 3
Skrevet

Sukk... hva kommer til å skje med NTNU-ringen hvis NTNU avdeling Gokk skal utdanne sivilingeniører?

Tipper høyskolene kommer til å utdanne akkurat like mange sivinger som Dragvoll.

Skrevet

Hva er egentlig formålet med å trykke "reservér tid" på SiT sine vaskeri?

Du får vaskemaskinen for deg selv i den timen du reserverer?

• Liker 2
Skrevet (endret)

Ingenting som hindrer andre fra å sette på vask i det tidsrommet du har reservert.

Jeg reserverte nettopp to maskiner. Kom 25 minutter ut i min reservasjonstid. Og begge maskinene var satt i gang rundt 5 minutter tidligere (1:05 og 0:59 timer igjen).

Endret av Kirchhoff
Skrevet

Sukk... hva kommer til å skje med NTNU-ringen hvis NTNU avdeling Gokk skal utdanne sivilingeniører?

Tipper høyskolene kommer til å utdanne akkurat like mange sivinger som Dragvoll.

De tre andre høyskolene er ingeniørhøyskoler.

Dragvoll kan ikke sammenliknes.

Skrevet (endret)

Ingenting som hindrer andre fra å sette på vask i det tidsrommet du har reservert.

Jeg reserverte nettopp to maskiner. Kom 25 minutter ut i min reservasjonstid. Og begge maskinene var satt i gang rundt 5 minutter tidligere (1:05 og 0:59 timer igjen).

Reservasjonen slettes etter 10-15 minutter eller noe slikt, så du bør være mer presis neste gang.

Endret av Horrorbyte
Skrevet

Reservasjonen slettes etter 10-15 minutter eller noe slikt, så du bør være mer presis neste gang.

Men da kan det jo godt hende at maskinen er i bruk fra forrige bruker?

Skrevet

Du får vel ikke satt på maskin om vaskeprogrammet er så langt at det går ut i neste reservasjon.

Tror du kan forandre vaskeprogram etter du betaler. Men Sannsynligheten for at det ligger klær i vaskemaskinen fra forrige bruker er uansett størst i starten. Men jeg får komme presis og kaste klær i gjenglemthaugen fremover.

Skrevet

Noen som vet hvordan arbeidsmarkedet er for marin tek. studenter? I prosent hvor mange ender opp med oljerelaterte jobber? Er usikker på hvor de ender opp, men vurderer å bytte.

Statistikker som denne hjelper heller ikke.

Hvilken undersøkelse var dette? Får vitterlig så mange jobb der på tross av den lave oljeprisen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...