Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg sitter ikke på noen fasit, men kan nevne hva jeg har gjort: Både ja og nei. Jeg lister opp tidligere jobber og verv i CVen, og skriver 1-2 linjer om dem. Da har jeg med hvilken rolle jeg hadde og språk/teknologier jeg var borti. Men jeg har ingen oppramsing ala "disse teknologiene/språkene kan jeg".

 

Jeg prøver å flette inn relevante ting i søknadsbrevet. Så ting som ikke har blitt nevnt særlig i CVen men jeg tror er relevante for den jobben drar jeg inn der. F. eks. har jeg brukt teknologi X i et fag, men det føltes feil å putte i CVen. Jeg vet denne bedriften er interessert i X, så jeg nevner det i søknadsbrevet.

 

Dunno hvor mye til hjelp det er, men. Jeg har sett andre i klassens CVer, og det er mange ulike måter det gjøres på.

Endret av Matsemann
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har en oversikt helt nederst på CV-en min over bl.a. hvilke programmeringsspråk jeg kan (og hvilke språk jeg kan snakke). Ulempen med å liste opp programmeringsspråk på den måten er at bedriftene har ulike forventninger til hva det betyr at du "kan" programmeringsspråket. Jeg brukte f.eks. PHP mye for en del år siden, men har ikke brukt språket på flere år og det står dermed ikke på CV-en min. Kunne likevel helt sikkert skrevet grei PHP i en sommerjobb.

 

Som nevnt har folk gjerne veldig forskjellige CV-oppsett. Selv holder jeg meg til én side, uten bilde (bilde er vanlig i f.eks. Tyskland, og dermed har en del fått for seg at de må ha bilde på CV-en) og uten særlig lange beskrivelser av hver jobb. Jeg er uenig i at man skal prøve å presse så mye halvveis relevant informasjon inn i CV-en som mulig. Er CV-en for lang gidder ikke bedriftene å lese hele, og du virker pretensiøs. Med mindre du er helt ekstraordinær mener jeg at ingen studenter skal trenge å ha en CV på over én side. Husk at du ikke trenger å ha med absolutt alle verv og ting du har drevet med -- ikke bare bryr bedriftene seg gjerne ikke om at du var kasserer i den lokale lacrosse-klubben på videregående, men det er greit å ha noe i bakhånd om du blir spurt på intervjuet om å fortelle om noe spennende du har drevet med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Til de som har tatt matte 3, hvor sentralt er komplekse funksjoner for videre pensum? Må i utgangspunktet gjøre en hel øving om temaet i løpet av dagen, men jeg sliter med å komme i gang og vurderer å droppe hele skiten. Kan ikke se at det er nevnt i kompendiet.

Endret av Le Professeur
Lenke til kommentar

Takk for svært gode svar folkens! Jeg går for en mellomløsning der jeg lister opp hva jeg brukte i programmeringsjobber, også evnt nevner spesifikt i søknad om jeg har erfaring med noe. Som det blir nevnt over er det vanskelig å vurdere hvilke språk man "kan". I praksis kan jeg jo bare programmeringspråkene mine på nybegynnernivå da jeg har holdt på i <3-4 år med de uansett :p

 

 

lol

 

Merk at jeg skrev komplekse funksjoner, ikke komplekse tall. Ser at komplekse funksjoner ikke engang var med i pensum før 2012 (hvis jeg ikke har misforstått).

 

 

Gjør øvingen, er mitt råd. Bare mann deg opp å gjør det. Alt pensum kan være relevant, spesielt i senere fag. Komplekse funksjoner har jeg vært innom i flere fag i etterkant.

Endret av PhelpsTransposed
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...