Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Kan å be om begrunnelse resultere i at karakteren endres, hvis det f.eks. oppdages at man har gjort en feil under sensur?

 

Ja. Jeg har opplevd at en karakter jeg ba om begrunnelse for ble oppjustert grunnet en feil under sensur (for lav uttelling på en oppgave).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Macen min har litt problemer med nettet på Gløs, både eduroam og "ntnu". Mister det støtt og stadig, ofte på formen "finner nettverket og viser det med fullt signal, men greier ikke helt å koble til" og når jeg først er tilkoblet er det ofte sirupstreigt. Er det noe jeg kan gjøre med dette fra min side?

Endret av Mokko
Lenke til kommentar

Macen min har litt problemer med nettet på Gløs, både eduroam og "ntnu". Mister det støtt og stadig, ofte på formen "finner nettverket og viser det med fullt signal, men greier ikke helt å koble til" og når jeg først er tilkoblet er det ofte sirupstreigt. Er det noe jeg kan gjøre med dette fra min side?

 

Hør med Orakel-tjenesten. :)

Lenke til kommentar

Er det noen som vet om jeg får kjøpt bøker til emnene TMT4100 Kjemi og TMA4100 Matematikk, selv om jeg ikke har begynt ennå? Begynner antakeligvis på Bygg til høsten!

Det eneste som kan være litt problematisk er om faget går over til en annen bok. Jeg vet ikke om TMT4100, men i TMA4100 ble boken byttet i år, så jeg tviler på at den blir byttet igjen til neste år.

 

Boken som brukes er http://www.amazon.com/Calculus-Complete-Course-Eighth-MyMathLab/dp/0321880218. NTNU har en egen versjon hvor overflødige kapitler er kuttet ut, men den tror jeg ikke du får kjøpt utenfor bokhandelen på Gløs.

 

edit: Jeg tror ikke du "taper" noe på å kjøpe den fulle utgaven, annet enn at den sikkert koster litt mer.

 

edit 2: Utrolig nok er den billigere på akademika.no http://www.akademika.no/calculus-a-complete-course/robert-a-adams/9780321781079

Endret av Frexxia
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei igjen!

Jeg har plutselig fått store vansker for å bestemme meg for fag, og lurer på om noen heldige utvalgte her har hatt emnet HIST2515 Fra Leonardo til Internett (Teknologihistorie)? Vurderer å ta det som k-emne nå men det krasjer med forelesning jeg må være i, er det ok å lese seg til på egen hånd (les: er arbeidsmengden som man forventer av et k-emne? :roll: )?

Lenke til kommentar

Dexter Morgan - TMA4100 har sensurdato rundt den 20 januar ettersom dere hadde eksamen 20. desember. Det er bare å sjekke studweb daglig, selv om du sikkert ikke får den før i neste uke. Eventuelt kan du ta en telefon til matematisk institutt for å spørre når sensurdato er. Det spiller ingen rolle om andre har fått den - det er bare å sjekke studweb, enten har du fått den eller så har du ikke fått den. Har noen fått den og du ikke, så får du den dagen etterpå.

For meg selv så vet jeg ihvertfall at det er greit å heller fokusere på det nye semesteret fremfor å vente på karakterer fra det forrige. (Selv om jeg var minst like spent som deg, og maset sikkert tilsvarende her i tråden ;) )

Endret av PhelpsTransposed
Lenke til kommentar

Har du fått mattekarakter?

 

Nei, leverte blankt.

 

 

Spørsmål: I matte 3 er det satt opp en dobbeltime i F1 markert med "Øving". Hva er dette? Har egen øvingstid med studass på grupperom en annen dag. og forelesninger på andre tider.

Regner med det er en øvingsforelesning med en vit.ass. eller lignende?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

 

Nei, leverte blankt.

 

 

Spørsmål: I matte 3 er det satt opp en dobbeltime i F1 markert med "Øving". Hva er dette? Har egen øvingstid med studass på grupperom en annen dag. og forelesninger på andre tider.

Regner med det er en øvingsforelesning med en vit.ass. eller lignende?

Satt opp på ntnu.1024.no? Isåfall er det ikke alltid øvingstimene er lagt inn riktig pga stort antall. Ved parallellen jeg valgte er står to forelesninger som laberatorietimer og øvingstimen er ikke mulig å få inn..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...