Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Hvis sensurfristen er i dag, så er det jo godt mulig at sensuren faktisk er ferdigstilt i dag og overlevert til eksamenskontoret/studweb-folka, slik at det ikke blir lagt ut på studweb før over helga. Sensurfrist og når karakteren dukker opp på studweb er generelt ikke sammenfallende.

 

Edit: Horrorbyte var visst før meg..

Endret av Raspeball
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En annen artig variant er at professoren gir beskjed på It's learning om at sensuren er ferdig nå i dag (fredag ettermiddag), og at resultatene er oversendt eksamenskontoret. Et smådiffust løsningsforslag og en karakterfordeling legges også ut, men ikke de individuelle resultatene (i et fag med 15 deltagere). :wee:

Lenke til kommentar

Jeg har noen spørsmål angående TekLed, siden jeg må ta faget i forbindelse med bytte av linje.

 

1) Er det noen forskjell på vår og høst-versjonen av TekLed? Jeg ser at det blir arrangert dobbelt så mange forelesninger i høst enn i vår (mindre gjesteforelesere i vår?). www.ntnu.no/studier/emner/TIØ4258/2012#tab=timeplan

 

2) Trenger man noen særlige for-kunnskaper utover Matte 1?

 

3) Hvor viktig er det å komme i forelesesningene? Onsdagsforelesningen i TekLedkræsjer med en forelesning i et annet fag.

 

-----

 

PS: Er det slik at Matte1 foreleserene fra høst fortsetter å forelese i Matte2/Matte3? Jeg forstår det meste når Alexander Lundervold foreleser, så han er favoritt-foreleseren min.

Lenke til kommentar

1) Det er ikke dobbelt så mange forelesninger, det er bare to paralleller i stedet for én.

 

2) Nei, du trenger egentlig bare VGS-matte.

 

3) Ikke viktig, men mange går i økonomidelen av forelesningene siden nesten alt som tas opp der er svært eksamensrelevant.

 

4) Det er ingen regel som sier at det skal være slik.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Morn folkens, godt nytt semester!

 

Jeg sitter her og undrer litt på å begynne med aksjer? Ehh.... Fikk jo akkurat studielån og sånn, aksjehandel høres jo ut som en fiffig liten hobby? Ikke for å være indøk eller noe....

 

Vet noen her noe? En god intro noen har lest, kanskje til og med et vårfag på ntnu ellerno? Det er vel et tekna-kurs som handler om aksjer, får vel komme meg på det når den tiden kommer...

 

Jeg dypper tærne litt i vannet her på ntnu-tråden ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...