Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Nordnet og Netfonds har lav kurtasje. Husker ikke hva den er i hodet, men for medlemmer av NTNU Verdi er kurtasjen til Nordnet veldig lav.

 

Hey, det er jo veldig interessant da! Da kan jeg jo sette inn 5k for å "kaste bort" på å noobe rundt og kose meg? Hvordan blir jeg medlem av NTNU Verdi da? Kanskje sende gutta på face-gruppa en mail?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tviler på om det beste utgangspunktet for å være med i en studentorganisasjon er å få billigere kurtasje på nordnet..

 

Du sier at min entusiasme for å få prøvd meg på aksjer ikke er parallell med NTNU Verdi sine organisasjonsverdier (pun partly intended)? Å lære av sine medstudenter, å utnytte tilbudet de bidrar med og delta i erfaringsutvekslingen?

 

Er de kanskje hovedsakelig interessert i vaffelentusiastene og de ivrige lunch-fikserne?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nei.. jeg sier at det fremsto som du ville bli med pga lav kurtasje. Har noen venner som er med, og utifra de virker det som det er en tett gruppe med mange engasjerte folk, så om du har planer om å engasjere deg så passer du sikkert inn! Generelt syns jeg at i studentorganisasjoner er det litt mange som glemmer at de selv også må bidra, og ikke bare høste fra godene ;)

Endret av danba
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan man få tilsendt karakterutskrift på mail? Slitsomt å vente på det i posten også scanne inn...

 

Du kan få den utskrevet på eksamenskontoret på et øyeblikk! Trikset er å finne det, de sier at det er i kjelleren på hovedbygget ^^

 

edit: html er gay

Endret av Paroxysm
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei.. jeg sier at det fremsto som du ville bli med pga lav kurtasje. Har noen venner som er med, og utifra de virker det som det er en tett gruppe med mange engasjerte folk, så om du har planer om å engasjere deg så passer du sikkert inn! Generelt syns jeg at i studentorganisasjoner er det litt mange som glemmer at de selv også må bidra, og ikke bare høste fra godene ;)

 

Neida, du har selvfølgelig rett, blir teit å bare være bagasje og snylter... Bør nok sette av litt tid for å kunne delta og gjøre det helhjertet!

Lenke til kommentar

Å sammenligne nettbutikker er helt fair, men virket i innlegget ditt som akademika, inkludert campusbutikkene, var blitt mye bedre med bakgrunn i den testen. Kan godt være de har blitt bedre på priser på campusbutikkene og, selv om den testen ikke viser det. Jegville bare påpeke at det er en betydelig prisforskjell på campus og nettbutikk selv om begge tilhører akademika.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Sist jeg var innom Akademika, sannsynligvis sist høst, hadde de droppet prislappene og gått over til strekkodeavlesing for å vise pris. Jeg trodde det betydde at prisen på nett og butikk var den samme.

 

Jeg har for øvrig sett det samme i minst en annen bokhandel i sentrum. Ikke at jeg faktisk er så ofte innom bokhandler at det gjør noe. For alt jeg vet kan det være standarden.

Lenke til kommentar

Skulle kjøpe en bok på akademika i dag. Prisen? 719 kr :eek:

Så da startet nettjakten, og sjekket flere forhandlere som var billigere, men sjekket til slutt også akademika.no, og der lå den til den laveste prisen som jeg fant, 460 kr. 259 kr i diff!

 

Dessverre bomma jeg på leveringsmetoden og må vente på å få den i posten om 10-14 dager, i stedet for å hente den i butikken neste dag. :nei2:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du kan få den utskrevet på eksamenskontoret på et øyeblikk! Trikset er å finne det, de sier at det er i kjelleren på hovedbygget ^^

 

Tror eksamenskontoret har flyttet til Realfagbygget. Ikke 100% sikker, dog.

 

Edit: Og som Horrorbyte skriver, så er Studentservice enklere.

Endret av Raspeball
Lenke til kommentar

Lurer på et par ting angående teknologiledelse:

 

Hvordan er matematikken/økonomien? Jeg har hatt S1+S2 på vgs og har hatt brukerkurs i matematikk for informatikere denne høsten (mulig stryk....). Leste dette på infosiden for emnet:

"Grunnleggende matematikk-kunnskaper tilsvarende den siv.ing.studenter har i første to år av studiet, kreves for økonomidelen av emnet"

 

Hvor sant er egentlig dette?

Lenke til kommentar

Du klarer deg med ungdomsskolematematikk i tekled :)

Ikke fullt så, -hvis du skal være sikker på å oppnå B eller kanskje t.o.m A i eksamen/ som sluttkarakter.

 

Det er greit det at det helt sikkert ikke stemmer at man absolutt ikke trenger matte fra de to første årene på siving, mye av matten er forholdsvis enkel økonomimatte, men ungdomsskolematte er noe annet.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...