Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

20 uker fra uttaksdatoen som står i masterkontrakten (påske ikke medregnet). Hvis du tar ut masteroppgaven omtrent midt i januar, ender du opp med innleveringsfrist i første halvdel av juni en gang. Virker som at dette er en normal tidsramme, men mange får også utvidet fristen med et par uker hvis de har en brukbar begrunnelse (forsinket levering av utstyr eller lignende du ikke har kontroll over selv, for eksempel).

Lenke til kommentar

Noen som har bodd på Moholt (usikker på om det bare er sånn i familieleilighetene?) og kan forklare meg varmegreiene? På den boksen på veggen står det O D og W og så er det en greie man kan skyve for å da velge en av disse, men hva betyr de? Skal spørre SiT også, men de er vel ikke tilbake på jobb før på onsdag?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor vanskelig kan det være å legge en lapp med "sånn funker leiligheten din"? :hmm::nei:

 

Spent på om jeg får svar her inne eller fra SiT først! Og når SiT-mannen som skal installere oppvaskmaskinen har mulighet til å komme. :laugh:

 

Antakeligvis er det en 0 og ikke en O, og er forskjellige modus for strømsparing. Husker jeg hadde noe lignende da jeg bodde i Trondheim.

  • 0: Avslått sparemodus
  • D (daily): Redusert temperatur alle netter
  • W (weekday): Redusert temperatur alle netter + deler av dagen (tror det var 5 eller 6 timer)

Du kan jo prøve å sette den på W for så å prøve og følge med på temperaturen på badet/varmekabler(?) gjennom en dag :)

Lenke til kommentar

Blir ferdig med en bachelor i datateknikk denne våren. Ser at et krav for å søke 2-årig master i datateknikk bl.a. er karaktersnitt på minimum 2.5. For å faktisk komme inn trengs vell en del høyere? Noen som vet?

 

Kan komme inn på 5-årig master vil jeg tro, men da risikerer jeg å måtte gå mer enn 2 år. Noen som har prøvd?

Lenke til kommentar

Jeg tenkte jeg skulle søke om plass i kollektiv via SiT, men finner ikke helt ut hvilke muligheter jeg har. Gikk blant annet innpå Moholt, men finner ikke info eller bilder om kollektiv i det hele tatt, men fant heldigvis litt på Steinan og Berg.

 

Til dere mer erfarne NTNU-ere, hvor ville dere søkt om å bo? Hvilke feller bør jeg passe meg for? Tenker å søke Berg men er vel heller usannsynlig å få plass, da det er nytt...

Lenke til kommentar

Du skal gå på Gløs, antar jeg? Det meste er jo helt grei standard. Moholt er den eldste studentbyen og den største. Det er fullt mulig å gå eller sykle til Gløs herfra, selv om noen nok vil bli litt skremt av bakken på hjemvei. Men det går jo busser hvert tiende minutt, så det burde ikke være noe problem. Det er vel også her det er billigst å bo, tror jeg?

 

SiT har ok standard uansett, så det er nok ingen "feller" her. De er også kjappe med å rette opp i eventuelle feil, man må bare ta kontakt med dem (hvilket få gidder, av en eller annen grunn). Mulig de fortsatt har en slags "garanti" for førsteåringer, det er jeg usikker på. Men søk nå!

 

Steinan er lengst unna, men også den studentbyen jeg selv synes er triveligst, i hvert fall. Småhusene der gir deg også muligheten for å ha "soverom" og "stue" siden hybelen er fordelt på to etasjer, og så deler man kjøkken og bad med tre andre. Bussen dit går oftere nå enn tidligere, og kjører gjennom Gløs.

 

Berg er helt nybygget, og veldig populært. Bloksberg er også veldig nært til Gløshaugen, i tillegg til Klostergata og Nedre Singsaker. Men alle disse tre siste er mindre "byer" og dermed vanskeligere å få plass på.

Lenke til kommentar

Blir ferdig med en bachelor i datateknikk denne våren. Ser at et krav for å søke 2-årig master i datateknikk bl.a. er karaktersnitt på minimum 2.5. For å faktisk komme inn trengs vell en del høyere? Noen som vet?

 

Kan komme inn på 5-årig master vil jeg tro, men da risikerer jeg å måtte gå mer enn 2 år. Noen som har prøvd?

 

Her finner du poenggrensene fra ifjor: http://www.ntnu.no/documents/314472/7826014/Statistikk+H12.pdf

Men tror du måtte ha søkt innen 15. november, det måtte hvertfall jeg når jeg søkte meg inn fra en annen høgskole til 2-årig program i bygg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Søker du nå har du gode sjanser. Husker det var noen som klaga over at man måtte oppdatere søknaden hver måned, men er ikke sikker på hvordan det fungerer nå. Uansett kan være lurt å lese all informasjon nøye.

 

Det er vel hver andre måned eller noe sånt, men det er bare så enkelt som at du sender en mail til SiT Bolig og sier at du fortsatt vil stå på venteliste. Er ikke såå stress.

Lenke til kommentar

Her finner du poenggrensene fra ifjor: http://www.ntnu.no/d...tistikk+H12.pdf

Men tror du måtte ha søkt innen 15. november, det måtte hvertfall jeg når jeg søkte meg inn fra en annen høgskole til 2-årig program i bygg.

Takk.

 

"Når det ikke er oppgitt en poenggrense fikk alle kvalifiserte søkere plass i hovedopptaket."

51 hadde det som førsteprioritet, 20 studieplasser, ikke oppgitt poenggrense.

Hvordan? :p

 

 

15 november er for studier med oppstart til våren?

Lenke til kommentar

snip

Takk. Tenkt meg på Gløs, ja. Det fine med SiT, som du sier, er at det er ingen feller. Slipper å stikke opp på visning for å være sikker på at det er all right.

 

Men siden Moholt er den største regner jeg med at det blir lettest å få hybel hvis man søker der? Var litt skeptisk til Moholt da hyblene var små. Jeg er nok litt bortskjemt.....

Lenke til kommentar

Takk. Tenkt meg på Gløs, ja. Det fine med SiT, som du sier, er at det er ingen feller. Slipper å stikke opp på visning for å være sikker på at det er all right.

 

Men siden Moholt er den største regner jeg med at det blir lettest å få hybel hvis man søker der? Var litt skeptisk til Moholt da hyblene var små. Jeg er nok litt bortskjemt.....

 

Sannsynligvis, ja.

 

Angående størrelse, se på pris også. Og så går det jo an å søke seg videre etter hvert, ingen som har sagt at du må bo der hele veien. Men hovedsaken er vel å finne seg et sted å bo? :)

Lenke til kommentar

 

Takk.

 

"Når det ikke er oppgitt en poenggrense fikk alle kvalifiserte søkere plass i hovedopptaket."

51 hadde det som førsteprioritet, 20 studieplasser, ikke oppgitt poenggrense.

Hvordan? :p

 

 

15 november er for studier med oppstart til våren?

 

Mange søkere som faller av, enten har de ikke godkjente søknader, ikke ettersender de dokumenter eller så takker de nei til plassen. 15. november for studiestart til høsten, er også derfor det er mange søkere som faller av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...