Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

God forståelse av calculus er absolutt et pluss når man blir bedt om å gi betingelsene for at et eller annet skal være lønnsomt, men ikke har lest pensum. Det er også nødvendig å kunne derivere polynomer og ha kontroll på ungdomskolealgebraen for å regne ut marginalinntekt/kostnad og lignende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det kommer til TekLed, så er det jo et poeng at de fleste som sier at det ikke er matematisk vanskelig har tatt matte 1, 3 og 4 (og noen 2), hvilket er noe helt annet enn vgs matte...

 

Kan du nevne noe i pensum som krever universitetsmatte?

 

Er det realistisk å få C i TekLed selv om man dropper forelesninger, og leser bare repetisjonshefte istedet for (den enormt-store) boka?

 

Ja, det gjorde jeg.

Lenke til kommentar

Kan du nevne noe i pensum som krever universitetsmatte?

 

Nei, det har jo blitt tydelig uttrykt her at selv om det ikke krever så veldig komplisert matte, så vil univeresitetsmatten hjelpe på forståelsen. Mitt inntrykk av mattekompleksitet har forandret seg kraftig de siste 4 årene, så det kan være relevant at folk her ikke nødvendigvis snakker om det samme når de snakker om enkel matte.

Lenke til kommentar

nja. Jeg mener utfordringen i matte 1 var mengden pensum, ikke at stoffet var spesielt vanskelig.

 

Matte 3, derimot, synes jeg er mye mer abstrakt nå som jeg leser på det. Dette faget føles som veldig lett hvis man bare driter i utledningene og bare pugger på formlene (og dermed lærer ganske lite).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...