Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Angående størrelse, se på pris også. Og så går det jo an å søke seg videre etter hvert, ingen som har sagt at du må bo der hele veien. Men hovedsaken er vel å finne seg et sted å bo? :)

Sant nok : ) Tenkte jeg skulle søke om å få bo hos SiT det første året i første omgang. Så får jeg se om jeg kanskje vil søke meg videre da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sant nok : ) Tenkte jeg skulle søke om å få bo hos SiT det første året i første omgang. Så får jeg se om jeg kanskje vil søke meg videre da.

 

Å søke gjennom studentskipnader som førstegangssøker synes jeg er ganske så trasig. Er du veldig åpen for hvor/hvordan du vil bo og tar hensyn til dette i søknaden, vil det vel ikke være noe stort problem, men personlig syntes jeg det var en ubehagelig følelse å vente på et tilbud bare få uker før studiestart (ja, jeg søkte tidlig).

 

Da ville jeg heller funnet meg noe sikkert på det private markedet og heller være fleksibel til å flytte til en studentbolig iløpet av semesteret.

Lenke til kommentar

Dårlig timing med redesign av SiT sin nettside! Mange lenker som ikke fungerer utifra mine forsøk på å søke hybel.

 

EDIT: Gløm det. Funker fint virker det som.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Er det flere som har problemer med å logge inn på SiT sin nettside? Jeg har ikke fått noe faktura på mail som jeg vanligvis pleier å få 1. hver mnd, og nå kommer jeg ikke inn på "min side".

 

Edit: Glem det, jeg prøvde å logge inn med knappen oppe til høyre. Men måtte vist trykke på min side under hybel helt nederst på siden.

Endret av dTd
Lenke til kommentar

Til dere som skal soke SiT-hybel naa i januar er det bare tull aa soeke Moholt. Med mindre du har behov for aa faa det saa billig som mulig har Moholt elendig standard i forhold til nesten alle de andre studentbyene og er dessuten langt unna Gloes. Soeker du i januar (eller februar) er du uansett garantert aa faa plass paa de aller fleste studentbyene. Jeg kan bl.a. anbefale Berg og Nedre Singsakerslette (som i motsetning til hva som ble sagt tidligere ikke er en liten studentby). Den eneste det ikke er noe vits aa soeke paa er nok Bloksberg, som har svaert faa hybler.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Berg er et bra valg. Det koster relativt lite tatt i betraktning de store fellesarealene og høy standard. Jeg har også hørt mye bra om Singsaker studenthjem, dog du bør ha noen bekjente der for å ha en realistisk sjanse for plass.

 

Jeg antar at teknobyen er det beste når det kommer til standard (du får blant annet ditt private toalett) og beliggenhet iforhold til Gløs, men det koster å være kar.

 

Til dere som skal soke SiT-hybel naa i januar er det bare tull aa soeke Moholt. Med mindre du har behov for aa faa det saa billig som mulig har Moholt elendig standard i forhold til nesten alle de andre studentbyene og er dessuten langt unna Gloes.

Heh, en fra Moholt jeg kjenner insisterer på at Moholt har like bra standard some Berg :p

Endret av Shushi
Lenke til kommentar

Problemet med Teknobyen nå er jo først og fremst at Rema-en er borte. Om man tilhører et studie på Gløs, så har jo Moholt sin forse i at man praktisk talt bor på kjellerne. Dvs; om man bor på Moholt er jo kjellerne der uansett hvilke studie du tilhører, men det er jo mer aktuelt hvis studiet ditt tilhører Gløs.

Lenke til kommentar

"Beklager, eksamensoppgaven var for vanskelig" i Aftenposten: http://www.aftenpost...g--7082326.html

 

6 % stryk, oppgaven de klager på ligner litt på den som var på Matte 1-eksamen på NTNU i år, og det ser ut som studentene har minst alle trykte og skrevne hjelpemidler (http://fagplaner.hit...language/nor-NO). Håpløst å klage da.

 

Jaja, men det er vel sånn når man går på ei lita høyskole i et bygde-fylke. Jeg tror eksempelvis HiST-ingeniør-studentene ikke ville ha klaga riktig så mye (Hist siden dem er sammmenlignbare i tilfellet her).. Sier litt om nivået det der, muligens..

 

Ikke at jeg prøver å være nedlatende, selv om det virker sånn. Men jeg klarer ikke helt å se den store fordelen med å gå på telemarkshøyskolen for å gli bacheloringeniør, trass i at fylket og stedene rundt omkring har masse industri.

Endret av Callipus
Lenke til kommentar

Noen som husker hvor lang tid det tar før man har betalt semesteravgift til stipendet kommer på konto? Betalingen ble registrert hos studweb idag. Tredje året mitt her, og husker det aldri... :wallbash:

 

Ca. 1-2 virkedager etter studentweb har registrert betalingen på første og rundt den 15. ellers.

Jeg fikk pengene på konto i dag rundt 12 og for 5 min siden fikk jeg beskjed at pengene ville være på konto om 1-2 virkedager.

Du får nok pengene på mandag vil jeg tippe.

Lenke til kommentar

Angående studenthybel kan jeg varmt anbefale Berg :) Nærme skolen, fellesarealer, bra kjøkken og tre bad på åtte. Det eneste er at man er ganske mange, men der jeg bor er nesten alle sivingstudenter, så folk er ganske mye på skolen. Er hjemme alene i tide og utide :)

 

Og SiT er veldig raske til å fikse ting

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...