Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Hvor får jeg klippet håret billig i Trondheim? Må ta meg bra ut til EiT-oppstart! Ekke spesielt metroseksuell av meg, så det er ikke så farlig om frisøren har bachelorgrad i extensions og hipster-vinkler.

Få en medstudent til å "kjøre over deg" med en klippemaskin armystyle mot at du spanderer en øl på han ved neste anledning. Det er billig, og sveisen gir deg utseendet du trenger for å fremstå som alfa overfor de andre i gruppen. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har vurdert/bestemt meg for å bytte linje, og har i utgangspunktet slått meg i ro med å begynne på nytt til høsten, men det er vel også en mulighet å bytte over jul (innen 15. januar).

 

Jeg har tenkt å bytte fra marin teknikk til en datalinje (data, komtek, elektro etc.) som alle har hatt ex.phil, diskret matematikk og itgk med java (jeg har hatt matlab) så jeg har bare hatt matte1 felles med dem (har hatt mekanikk1, itgk med matlab, marin i tillegg). Er det da mulig for meg å bytte? Evt. få tatt noen relevante fag (og slippe de irrelevante som f.eks. mekanikk2) ved å gå "i mellom" linjene? Eller bør jeg bare vente til neste år?

Lenke til kommentar

Jeg har vurdert/bestemt meg for å bytte linje, og har i utgangspunktet slått meg i ro med å begynne på nytt til høsten, men det er vel også en mulighet å bytte over jul (innen 15. januar).

 

Jeg har tenkt å bytte fra marin teknikk til en datalinje (data, komtek, elektro etc.) som alle har hatt ex.phil, diskret matematikk og itgk med java (jeg har hatt matlab) så jeg har bare hatt matte1 felles med dem (har hatt mekanikk1, itgk med matlab, marin i tillegg). Er det da mulig for meg å bytte? Evt. få tatt noen relevante fag (og slippe de irrelevante som f.eks. mekanikk2) ved å gå "i mellom" linjene? Eller bør jeg bare vente til neste år?

 

 

Har du vurdert Ingeniørvitenskap og IKT, da kan du velge Marin Teknikk i 3. klasse igjen?

 

Uansett, hvis du bytter nå så slipper du å ta matte 2, og begynner rett på matte 3. Tror heller ikke det skal være noe problem å komme inn i java-forelesningene selv om du har hatt TDT4105 istendfor 4110. Tviler og på at du trenger å ta ITGK på nytt.

 

Du kan jo også ta Ex.phil nå på våren, sammen med marin. Da mangler du bare diskret som du kan til høsten igjen. Det kan bli litt kjipt, siden du da må ta det samtidig med algoritmer og datastrukturer som bygger videre på diskret matten.

 

Så det blir jo opp til deg om du vil ha et rolig år der du slipper å ta matte 1 om igjen osv. eller om du vil ha 2 halvår med 5 fag for å ta igjen de andre.

Lenke til kommentar

Vel, starter jo ganske rolig. I hvert fall på datateknikk. En ganske slak gjennomgang av html og css, så litt jsp med variabler og løkker. Så litt databaser, men det skal ut av pensum til neste år iflg. foreleser.

 

Veldig overkommelig spør du meg. Har du hatt IT på VGS er det omtrent samme pensum første semester.

Lenke til kommentar

Hvor får jeg klippet håret billig i Trondheim? Må ta meg bra ut til EiT-oppstart! Ekke spesielt metroseksuell av meg, så det er ikke så farlig om frisøren har bachelorgrad i extensions og hipster-vinkler.

Få en medstudent til å "kjøre over deg" med en klippemaskin armystyle mot at du spanderer en øl på han ved neste anledning. Det er billig, og sveisen gir deg utseendet du trenger for å fremstå som alfa overfor de andre i gruppen. :)

 

..Utseendet du trenger for å fremstå som alfa ovenfor de andre i gruppen? Den treger litt mer forklaring? ;)

Lenke til kommentar

Om faglærer har bestemt seg for at kravet for B ligger på 75% riktig for å få det mer normalfordelt, vil den grensa holde seg om jeg klager og får den rettet av en ekstern sensor?

 

Nei, da gjelder vanlig grense. Hvis poenggrensene har blitt justert ned er det så og si aldri vits i å klage, mest sannsynlig får du enda dårligere karakter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...