Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan er matte 3? vurderer å ta dette som perspektivemne, hvordan er det i forhold til matte1/analyse1?

Matte3 er stort sett lineær algebra, så det ligner ikke så veldig på matte1. Vanskelighetsgraden er omtrent lik. Tviler litt på at man kan få det som perspektivemne, dog.

Lenke til kommentar

Jeg lurer på om noen har noen gode tips til forholdsvis enkle ingeniøremner fra annet studieprogram som går på våren. Går selv Produktutvikling og produksjon

 

Se på litt TIØ-fag ;) F. eks Organisasjonsteori og selskapsrett. Vurderer å ta dette som et 5.fag til våren for å få mer bredde. Har en del ledelsesfag (fra IØT) tidligere i studiet mitt. Er ikke så veldig vanskelig, og veldig interessant dersom du har interesse av det.

Jeg går 4.klasse Bygg.

Lenke til kommentar

Er det generelt vanskeligere å få studass-jobb om våren enn om høsten? Søkte tre 1/2.klasse IME-fag (A i alle), men nå er alle stillingene fylt. Er det "første mann til møllen" som gjelder (så sant andre kvalifikasjoner er like), eller plukker de folk helt uavhengig av når søknaden blir lagt inn?

Endret av endrebjo
Lenke til kommentar

Jeg lurer på om noen har noen gode tips til forholdsvis enkle ingeniøremner fra annet studieprogram som går på våren. Går selv Produktutvikling og produksjon

 

Se på litt TIØ-fag ;) F. eks Organisasjonsteori og selskapsrett. Vurderer å ta dette som et 5.fag til våren for å få mer bredde. Har en del ledelsesfag (fra IØT) tidligere i studiet mitt. Er ikke så veldig vanskelig, og veldig interessant dersom du har interesse av det.

Jeg går 4.klasse Bygg.

 

Takk for tipset!

 

Psykologi 1 ser veldig interessant ut, tror nok jeg går for det

Lenke til kommentar

Tidligere studass-erfaring, ekstra fag, og andre ekstrakvalifikasjoner teller selvfølgelig, men jeg tenkter mer på hvordan kandidater med like kvalifikasjoner plukkes ut. Om jeg bør legge inn en endelig søknad så fort som overhodet mulig med én gang IME-systemet åpner, eller om det ikke har noe å si.

 

At de ser på karakterer i liknende fag (f.eks mattefag på IMF) visste jeg ikke, men jeg hadde kanskje en anelse. To av fagene jeg søkte var forøvrig mattefag (Matte2/3), men siden jeg foreløpig bare har tatt tre TMA-fag (riktignok 3 stk. A) stiller jeg vel ikke så sterkt blant alle luringene der.

Lenke til kommentar

Hva er sansynligheten for at karakterer blir registrert feil på studweb. Eksamen gikk litt middels, så regnet med en C, kanskje B, men endte opp med en E :thumbup:

Verdt en klage?

 

Er jo en mulighet, men før du klager sjekk LF og dine gule ark. NTNU kaster bort mye penger på unødvendige klager.

Lenke til kommentar

Er jo en mulighet, men før du klager sjekk LF og dine gule ark. NTNU kaster bort mye penger på unødvendige klager.

 

Fullstendig klar over det. Har etterhvert hatt en del eksamner, og magefølelsen har pleid å være brukbar (aldri engang vurdert å klage). LF finnes desverre ikke, men får gå igjennom gularkene en gang til :innocent:

Endret av zxc23
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...