Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva vet du om innholdet i noe av fagene er det jeg lurer på ... Det er legitimt å ikke like statistikk.

 

Jeg vet nok om innholdet i Algebra og Tallteori til å si at det er et kult fag, det superdatamaskin faget har jeg ikke hatt, men det virket kult.

 

Resten baserer jeg bare på det jeg fikk lest i de linkene, men det må vel være lov?

Lenke til kommentar

Mulig du synes det er slapt, umoralsk, urettferdig el. men jeg er ikke så interessert i akkurat hva du synes. :)

 

Lurer mest fordi jeg har tenkt å ta opp noen fag igjen i år, og vet det blir et meget travelt semester. Så ønsker å finne ut hvor mye arbeidsbelastning dette perspektivemnet bringer med seg.

Lenke til kommentar

Faget idrettsfysiologi, trenger man noe innsats for å bestå? Er det et oppsummeringshefte av faget man kan skumme gjennom for å sikre seg bestått på multiple choise-eksamenen?

 

Tror de har gjort noe i det faget. En kompis av meg gikk på en smell på eksamen, da det plutselig viste seg at det skriftelige pensumet ikke lenger var nok, man måtte ha vært i forelesningene for å få resten av pensumet. (1/2 år siden)

Lenke til kommentar

Faget idrettsfysiologi, trenger man noe innsats for å bestå? Er det et oppsummeringshefte av faget man kan skumme gjennom for å sikre seg bestått på multiple choise-eksamenen?

 

Jeg tok det for et år siden. Da var strykprosenten i faget 74%. Husker vi fikk en blekke med 40 sider med multiplechoise. Jeg leste vel ingenting og kom glatt inn i kategorien 74% :p

 

Noen som vet hvor man kan kjøpe brukte bøker på nett? Husker ikke helt hva siden(e) heter. Trenger Statistikk bøker :p

Endret av Magnusha
Lenke til kommentar

Jeg har akkurat byttet til Bachelor i Informatikk, 2. semester fra teknisk Kybernetikk, så jeg har hadd exph, ITGK, Matte 1 og Kretsteknikk. Nå skal jeg velge ett perspektivemne og ett valgfritt emne, men har ikke anelse på hva :p

 

Noen forslag? Hva er det mange tar til vårsemestret første året? Virker ikke som noen av informatikkemnene er aktualle siden jeg ikke har noe erfaring med obj. programmering.

Er f.eks matte 3 lurt å ha med seg eller klarer man seg godt uten?

 

Takker for alle svar :)

Lenke til kommentar

Jeg har akkurat byttet til Bachelor i Informatikk, 2. semester fra teknisk Kybernetikk, så jeg har hadd exph, ITGK, Matte 1 og Kretsteknikk. Nå skal jeg velge ett perspektivemne og ett valgfritt emne, men har ikke anelse på hva :p

 

Noen forslag? Hva er det mange tar til vårsemestret første året? Virker ikke som noen av informatikkemnene er aktualle siden jeg ikke har noe erfaring med obj. programmering.

Er f.eks matte 3 lurt å ha med seg eller klarer man seg godt uten?

 

Takker for alle svar :)

 

utvalget av kule fag for informatikk er ganske dårlig, du har to valg:

 

valg 1(det lure valget): fortsett med matte, enten analyse II eller matte 3, mange mastergrader innen informatikk krever minst 30sp i mattefag (spill, ai(krever bildeteknikk som kreves anbefales at man har matte 4 eller tilsvarende for å ta), og komplekse systemer)

 

valg 2: ikt kultur og samfunn og ett perspektivemne, eller to perspektivemner -.-

 

de fleste datafagene er en del av planen vår senere, for eksempel fellesprosjekt andre semester andre år, som er greit å ha.

Endret av No0en
Lenke til kommentar

Så si jeg velger matte 3, da er det ett emne til.. er det flere matteemner som er relevante/som jeg er i stand til å ta eller er det bare å ta et random perspektivemne?

 

det er lagt op til å ta perspektivemne dette semesteret, og det er ganske lurt siden det er ingen kule fag nå, men mange kule fag senere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...