Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 457 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1019
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prata med min faglærer (Alf Inge Wang) når jeg stod utenfor etter eksamen. Han lurte på hva vi mente om eksamen. Sa det var litt rart det ikke var noe SQL. Han sa de har faset det ut, ettersom de oppgavene alltid ble helt like. Og så blir ikke SQL pensum til neste år.

Skrevet

Noen spørsmål er ganske teite da:

Hva er testing av programkode?

Jeg er klar over at boken sikkert definerer det på sin måte, men jeg kunne arguementert godt for at man testet programkode både ved å kjøre den, se igjennom den og få andre til å kjøre koden din.

Men men.. kodingen var veldig grei :-)

Skrevet (endret)

Det har enda ikke kommet ut noe løsningsforslag i 4K :|

edit: Hva synes folk om eksamen? Følte den var noe vanskeligere enn den har vært på noen år. Fourierrekka var spesielt stygg, tror jeg brukte halve eksamenstiden på å sjekke regningen der. Tror dog det gikk temmelig greit.

Endret av Frexxia
Skrevet

Var ferdig med alle mine ordinære eksamener den 14 i år så da tok jeg opp to fag. 4K var et av de og synes nok eksamen var litt hardere enn den i fjor, men den i fjor var nok litt for lett. (Jada, hvis den er så lett hvorfor tar jeg det opp? Joda, jeg monga på eksamen og har lyst på en A i det faget)

Hvorfor var den rekka så stygg? Hvis du bruker den komplekse formen og det at du vet verdien i x = 0 så er det ganske rett frem, om jeg ikke har tenkt feil.

Vet jeg hadde et par regne feil her og der, i den dur at jeg glemmer ting jeg har satt uten for integralet osv, og jeg ble ikke ferdig med siste oppgaven. Fikk et ganske stygt integral på slutten der.

Alt i alt så var det vel ikke noe poeng i å ta det opp, tviler på at jeg klarer Aen.

Skrevet (endret)

Jeg er klar over at boken sikkert definerer det på sin måte, men jeg kunne arguementert godt for at man testet programkode både ved å kjøre den, se igjennom den og få andre til å kjøre koden din.

Så du lot være å svare bare fordi du ikke husket den eksakte lærebokdefinisjonen? Ofte kan man karre til seg delpoeng bare ved å svare med sunn fornuft eller det lille man husker på den type spørsmål.

Det du nevner høres ut som et fornuftig svar. Jeg ville satt det ned på papiret i håp om å iallefall få delvis uttelling for svaret.

Endret av A-Jay
Skrevet

Så du lot være å svare bare fordi du ikke husket den eksakte lærebokdefinisjonen? Ofte kan man karre til seg delpoeng bare ved å svare med sunn fornuft eller det lille man husker på den type spørsmål.

Det du nevner høres ut som et fornuftig svar. Jeg ville satt det ned på papiret i håp om å iallefall få delvis uttelling for svaret.

Var flervalgsoppgave med trekk for feil svar.

Skrevet

Var flervalgsoppgave med trekk for feil svar.

Ok, ok. Da misforsto jeg. Trodde det var sånn skrive-stil-oppgave. Er en del år siden jeg hadde ITGK. :)

Skrevet

På oppgave 2 b og c på matlab eksamen, hvorfor blir det 4 og 14? x=2 er jo under 10?

under 10 sjekken er under else, så den går ikke innom pga første if er sann.

Skrevet

Noen som fikk til den nest siste oppgaven? Der hvor man skulle skrive ut tabellen på skjermen i tekst-form. Jeg kan ikke huske å ha gjort det før, men jeg brukte fprintf bare for å gjøre noe.

Skrevet

lol, når jeg ser over oppgavene er de mye mindre enn mine ble, masse trekk inc probably :p

håper TDT4110 løsningsforslaget ser mindre elegant ut.

Skrevet (endret)

fra hodet i farta

html += "<table>";

for(int i = 0; i<table.length; i++) {

html += "<tr>";

for(int m = 0; m<table
.length; m++) {

html += "<td>" + table
[m] + "</td>";

}

html += "</tr>";

}

html += "</table>";

bygget opp slik

Endret av Matsemann
Skrevet

Jeg forstår at du sikkert ikke tok hensyn til det her på forumet, men på en eller annen måte måtte man definere avstand mellom tabell og tekst var 20px.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...