Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Kjøp bærbar separat du. Ray i seg selv er flink og jævlig hjelpsom, men pcn er møkk. Og du trenger ikke noen high-end-pc, du trenger en 10" som kan kjøre eclipse, bør ikke koste deg mer enn 5000,-

10" er litt å ta i.. Eclipse er et eksepsjonelt bloat program. Jeg skrev mye av koden min i geany, for så å copypaste til eclipse, til tross for 17" skjerm. Mange verktøylinjer og slikt gjør at man bør gå for minst 1000px i høyden. Ikke at man MÅ, men du kommer til å takke deg selv når skjermen er stappfull. Bedre oversikt over koden får man også.

 

Jeg skrev et helt CMS i militæret på en 9". Ikke å anbefale.

 

EDIT: Så er det greit med specs nok til å boote greit (win7, får gratis, why not?) og game i forelesningene. Personlig føler jeg det er litt bortkastet å kjøpe en tredjerangs laptop kun for koding. Du vet aldri når du får bruk for å gjøre noe annet.

Endret av Mads-b
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eldgamle stasjonære? Det er jo stort sett core 2 duo-maskiner med 2gb ram og 19" LCD-skjermer.

Wat? hvor hen? Skal inrømme at det eneste stedet jeg har lett er smash-salen.. Artige hvite kabinett med ps2-utgang..

Overalt på realfagsbygget (type, herregud så mange datasaler det er der) og 2. etg. på stripa.

Endret av Herr Brun
Lenke til kommentar

Overalt på realfagsbygget (type, herregud så mange datasaler det er der) og 2. etg. på stripa.

Det forklarer det. Jeg praktisk talt bor i 4. etg på realfagsbygget, og lusker i ny og ne innom stripa i søken på lunch.

 

Er det fremdeles slik at de fleste stasjonære krever innlogging med stud brukernavn og passord?

Lenke til kommentar

Kjøp bærbar separat du. Ray i seg selv er flink og jævlig hjelpsom, men pcn er møkk. Og du trenger ikke noen high-end-pc, du trenger en 10" som kan kjøre eclipse, bør ikke koste deg mer enn 5000,-

10" er litt å ta i.. Eclipse er et eksepsjonelt bloat program. Jeg skrev mye av koden min i geany, for så å copypaste til eclipse, til tross for 17" skjerm. Mange verktøylinjer og slikt gjør at man bør gå for minst 1000px i høyden. Ikke at man MÅ, men du kommer til å takke deg selv når skjermen er stappfull. Bedre oversikt over koden får man også.

 

Jeg skrev et helt CMS i militæret på en 9". Ikke å anbefale.

 

EDIT: Så er det greit med specs nok til å boote greit (win7, får gratis, why not?) og game i forelesningene. Personlig føler jeg det er litt bortkastet å kjøpe en tredjerangs laptop kun for koding. Du vet aldri når du får bruk for å gjøre noe annet.

 

Mja mjo, greit nok alt sammen. Ville uansett heller brukt 11k på en herlig stasjonær til gaming og en netbook enn å kaste bort alt på en "high-end"-bærbar

 

Kjøp bærbar separat du. Ray i seg selv er flink og jævlig hjelpsom, men pcn er møkk. Og du trenger ikke noen high-end-pc, du trenger en 10" som kan kjøre eclipse, bør ikke koste deg mer enn 5000,-

10" er litt å ta i.. Eclipse er et eksepsjonelt bloat program. Jeg skrev mye av koden min i geany, for så å copypaste til eclipse, til tross for 17" skjerm. Mange verktøylinjer og slikt gjør at man bør gå for minst 1000px i høyden. Ikke at man MÅ, men du kommer til å takke deg selv når skjermen er stappfull. Bedre oversikt over koden får man også.

 

Jeg skrev et helt CMS i militæret på en 9". Ikke å anbefale.

 

EDIT: Så er det greit med specs nok til å boote greit (win7, får gratis, why not?) og game i forelesningene. Personlig føler jeg det er litt bortkastet å kjøpe en tredjerangs laptop kun for koding. Du vet aldri når du får bruk for å gjøre noe annet.

 

Mja mjo, greit nok alt sammen. Ville uansett heller brukt 11k på en herlig stasjonær til gaming og en netbook enn å kaste bort alt på en "high-end"-bærbar

Lenke til kommentar

Eldgamle stasjonære? Det er jo stort sett core 2 duo-maskiner med 2gb ram og 19" LCD-skjermer.

Wat? hvor hen? Skal inrømme at det eneste stedet jeg har lett er smash-salen.. Artige hvite kabinett med ps2-utgang..

 

Uansett: Så godt som alle velger tryggheten i sin personlige bærbar framfor disse stasjonære strødd rundtomkring. Jeg har alltid trodd de stasjonære er for gjester og oddballs :-/

 

Pft, mange går fint igjennom studiet uten en bærbar til skolebruk, det kan være ok å ha, men det er langt fra noen nødvendighet på universitetet.

 

AtW

Lenke til kommentar

Det er kanskje ikke en nødvendighet, men det er behagelig. Lagre workspacet i en Dropbox-mappe eller noe lignende, og fortsett der du slapp fra stasjonæren hjemme senere. Angående spørmålet om størrelse på laptop, finner jeg en 13" mye mer praktisk enn en 15", det blir for meg det beste kompromisset mellom bærbarhet og størrelse, og jeg greier meg helt fint med 800 pixler i høyden. Man kan jo koble til en 24" på en datasal som har det.

 

 

Lenke til kommentar

Det er kanskje ikke en nødvendighet, men det er behagelig. Lagre workspacet i en Dropbox-mappe eller noe lignende, og fortsett der du slapp fra stasjonæren hjemme senere. Angående spørmålet om størrelse på laptop, finner jeg en 13" mye mer praktisk enn en 15", det blir for meg det beste kompromisset mellom bærbarhet og størrelse, og jeg greier meg helt fint med 800 pixler i høyden. Man kan jo koble til en 24" på en datasal som har det.

 

 

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEI, *FP-traumar*

Lenke til kommentar

Du har ingen "lærere". Du har forelesere, og de kjenner deg ikke, og gir en jevn faen i hva du foretar deg på forelesning, så lenge du ikke forstyrrer noen andre. Jeg programmerer og spiller gjerne spill i exphil-forelesning, for eksempel.

 

Det finnes nå forelesere som setter svært lite pris på at studentene sitter og leser nettaviser på maskinene sine istedetfor å følge med i forelesningen, og gjerne sier fra om dette også.

 

Men når det gjelder behov for datamaskin på datateknikk så er det ikke en nødvendighet. Det første året er det veldig mye øvinger som leveres på papir ( matte og fysikk ), hvis vi ser bort fra IT-GK og OOP som de fleste studentene gjør øvingene i på p-15.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...