Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja... Det er det om er vanskeligst å komme inn på, men det organisatoriske rundt det er ganske rotete. Man har ikke noe problem med å ende opp med akkurat den samme utdanningen og de samme mulighetene gjennom fys.mat. eller mat.tek.

 

Men forsåvidt: det mest prestisjefylte må nok være nanotek.. Om det er det smarteste og beste valget....

 

(Ja jeg er en av de gretne som ikke kom inn :p ) Jeg hadde dog antagelig kommet inn til høsten, men droppet det etter jeg så hvordan det var der :cool:

 

 

EDIT: De tre første årene har forresten fysmat, nano og mattek nesten kun de samme fagene.

Endret av madsc90
Lenke til kommentar
Jeg strøyk i ex.phil! Det er ikke så vanskelig.

 

Blir nok en tur sørover ti Trondheim på meg i august ja :thumbdown:

 

Ang. prestisjestudier respekterer i hvert fall jeg nano og fysmat, men ville aldri valgt det selv. Høres nokså tørt ut, uten at jeg vet noe mer enn det som står på sidene til studiene.

 

Eller, kjenner forresten en fysmatter og ja - han er en tørr fyr

Lenke til kommentar

Hva er det mest "presitsjefylte" studie på NTNU? Datateknikk? Indøk? Nanoteknologi?

 

Fysmat er det akademisk tyngste studiet.

Indøk er noe dritt, men det er en del som har lyst til å gå der av grunner jeg ikke forstår. Skal angivelig være litt prestisje også.

Nanoteknologi er det vanskeligste å komme inn på, uten at jeg helt ser poenget med studiet. Hva gjør man der man ikke kunne gjort på materialteknologi?

 

Vet ikke helt hvorfor, men jeg har lyst til å føre på marin teknikk på den lista.

 

Ellers er vel musikkonserveratoriet kjent for å være bra greier.

Lenke til kommentar

Hva er det mest "presitsjefylte" studie på NTNU? Datateknikk? Indøk? Nanoteknologi?

 

Fysmat er det akademisk tyngste studiet.

Av siv. ing.-studiene, i alle fall. Vil tro bmat+mmat eller bfys+mfys er like tungt, om ikke tyngre (om du vil det). Men det er ingen tvil om at jazzlinja på konsen er det desidert mest prestisjefylte studiet på NTNU. Den linja er sånn passe unik i Norge, og har et av de tyngste fagmiljøene i norden. Det er der "alle" musikerne drømmer om å komme inn.

Lenke til kommentar

Hello!

 

Noen som har gamle eksamener i Radiokommunikasjon liggende? De som hadde oppgaver med satellittkommunikasjon?

 

Hvis du tar sat.komm så har jo Odd lagt ut en hel haug med oppgavesett på It's learning, så det burde vel ikke by på problemer hvis du er meldt opp i faget? Skal du derimot konte radio.komm så burde det vel være opplagt at disse oppgavesettene har lite relevans med slik faget har blitt lagt opp til at Torbjørn.

Vil ikke akkurat si at 3 gamle eksamener er mye, i tillegg til øvingene da. Før satkom faget ble introdusert dekket Radiokommunikasjon noe av pensumet, så en del av de gamle settene er er litt relevante for satkom i dag.

Lenke til kommentar

Guise!

 

Jeg har planer om å sykle til exphileksamen i morgen, fra byåsen til dragvoll.. Har aldri prøvd noe slikt før. Sykler dragvollinger flest denne ruten forbi lerkendal, og så raka vegen til dragvoll via johnsvannsveien, eller er det en smartere rute?

 

Hvor lang tid bør jeg sette av, fra stavnebrua ca?

Lenke til kommentar

Auda. Har ikke lagt merke til før nå at årets øving 2 og 3 var eksamensoppgaver til høsten 2009. Jaja, finfin stikkordsliste i den sensurveiledninga da.

 

Edit: Mads-b. Ser at det er ca 4,5 km opp til Dragvoll fra Stavnebrua. Tenk på at det stort sett er oppoverbakker hele veien så vil tippe du bruker i hvertfall en halvtime. Kommer jo an på hvor sprek du er da :p

Endret av Jonern
Lenke til kommentar

Ja, jeg tenkte på sivilingeniør da jeg skrev det.

Regnet med det, men jeg liker å spikke flis.

Er en del dragvoll-studier som fint kan være veldig krevende hvis man bare vil. Psykologi, f. eks. Statsvitenskap er heller ikke noe å kimse av. For ikke å snakke om medisin.

 

Ja, jeg glemte visst medisin og psykologi. Statsvitenskap? Prestisje? Er du på syre?

Lenke til kommentar

Hello!

 

Noen som har gamle eksamener i Radiokommunikasjon liggende? De som hadde oppgaver med satellittkommunikasjon?

 

Hvis du tar sat.komm så har jo Odd lagt ut en hel haug med oppgavesett på It's learning, så det burde vel ikke by på problemer hvis du er meldt opp i faget? Skal du derimot konte radio.komm så burde det vel være opplagt at disse oppgavesettene har lite relevans med slik faget har blitt lagt opp til at Torbjørn.

Vil ikke akkurat si at 3 gamle eksamener er mye, i tillegg til øvingene da. Før satkom faget ble introdusert dekket Radiokommunikasjon noe av pensumet, så en del av de gamle settene er er litt relevante for satkom i dag.

 

Snodig, da jeg hadde faget la Odd ut en hel haug med oppgavesett. Har stort sett de fleste på It's Learning selv, men jævlig mas å laste ned alle da :p

 

Få mailen din, så skal jeg se om jeg får gjort det etter/ i morgen,.

Lenke til kommentar

Hva er det mest "presitsjefylte" studie på NTNU? Datateknikk? Indøk? Nanoteknologi?

 

Fysmat er det akademisk tyngste studiet.

Av siv. ing.-studiene, i alle fall. Vil tro bmat+mmat eller bfys+mfys er like tungt, om ikke tyngre (om du vil det). Men det er ingen tvil om at jazzlinja på konsen er det desidert mest prestisjefylte studiet på NTNU. Den linja er sånn passe unik i Norge, og har et av de tyngste fagmiljøene i norden. Det er der "alle" musikerne drømmer om å komme inn.

 

jeg ler av tanken på at pinglete frie fag skal være hardere en fysmat :)

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...