Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette spørsmålet er blitt stilt flere titalls ganger, og du hadde sikkert funnet svaret hvis du hadde søkt litt.

 

I Kunnskapsløftet teller alle eksamenskarakterer som EGNE, SEPARATE karakterer, og skal ikke slås sammen med standpunktskarakteren.

Lenke til kommentar

Før Kunnskapsløftet (dvs. de som hadde 3MX etc.) var det slik at man regnet snitt av standpunkt og eksamen for hvert fag før man regnet totalt snitt. Nå for tiden regner man visst snitt av alle karakterer i én operasjon, slik at eksamen «teller som eget fag» ja.

Lenke til kommentar

Takk for svar. :)

Dette spørsmålet er blitt stilt flere titalls ganger, og du hadde sikkert funnet svaret hvis du hadde søkt litt.

Jeg har søkt, men funnet utrolig mye rart. På SO sine sider står det bare "karakterpoeng", så jeg ville være sikker.

 

Endret: For øvrig perfekt for meg som kom i 2 fag der jeg har 6.

Endret av Matsemann
Lenke til kommentar

Takk for svar. :)

Dette spørsmålet er blitt stilt flere titalls ganger, og du hadde sikkert funnet svaret hvis du hadde søkt litt.

Jeg har søkt, men funnet utrolig mye rart. På SO sine sider står det bare "karakterpoeng", så jeg ville være sikker.

Men det står jo der!

 

Samordnaopptak.no: Poengberegning av 3-årig videregående utdanning, allmenne fag, utdrag:

 

Gjennomsnittskarakteren blir regnet ut på grunnlag av alle karakterene på vitnemålet, både standpunkt- og eksamenskarakterer. Summen av karakterene deles på antall karakterer. Gjennomsnittskarakteren multipliseres med 10 og gir karakterpoeng.
Lenke til kommentar

Ikke lett å finne informasjon når man går til samordnaopptak.no og gir seg der.

 

Huff skal en se på LF og risikere irritasjon over evt slurv (eksamenen var for lett til å gjøre direkte feil :p ) eller skal man vente til sensuren. Den er vel klar om en til to uker?

Mulig å slenge inn oppgaveteksten her? Spent på hvordan eksamen var siden den var så lett.

Lenke til kommentar

Jeg vil søke om penger hos lånekassen. Må jeg da vente til jeg har fått bekreftelse på inntak (NTNU)? Når jeg logger inn og prøver å søke, så står det: "Her kan du søke om stipend og lån hvis du er tatt opp i og skal ta en av disse utdanningene i Norge eller utlandet."

 

Er det forresten noen som bor i Elgesetergate 37? Det er dette som ser ut til å bli la Casa de Emomilol.

Lenke til kommentar

Hvordan er det med "transfer student/utvekslingstudent" på Indøk på NTNU? Har lest at noen tar fjerde året i f.eks. USA. Er dette noe vanskelig? Kan alle som vil dette? Er det bare fjerde året som er muligt å ta som utvekslingsstudent? Kan me ta både andre og fjerde ?

Takker for svar

Lenke til kommentar

Det er ikke noe problem så lenge du har OK karakterer. Vanlig å ta fjerde klasse ute, men man kan ta tredje (og kanskje femte?) også. I utgangspunktet kan man bare ta ett år, men om du krangler og jobber litt er det nok muligheter for to.

Lenke til kommentar

Jeg vil søke om penger hos lånekassen. Må jeg da vente til jeg har fått bekreftelse på inntak (NTNU)? Når jeg logger inn og prøver å søke, så står det: "Her kan du søke om stipend og lån hvis du er tatt opp i og skal ta en av disse utdanningene i Norge eller utlandet."

 

Er det forresten noen som bor i Elgesetergate 37? Det er dette som ser ut til å bli la Casa de Emomilol.

 

i noen ark jeg fikk fra ntnu lå det ved instrukser på hvordan man søkte, så jeg søkte i går og fikk innvilget lån/stipend i dag :p

 

sååå, trenger visst ikke å ha plass, du må bare velge riktige greier, burde gå å finne frem. kan kanskje være en fordel å være rimelig sikker på at man kommer inn først da :p

Lenke til kommentar

På siste siden av søknaden sto det dette: "Når du har signert gjeldsbrevet, blir pengene satt inn på kontoen din dersom du er tatt opp og har rett til å gå opp til eksamen ved lærestedet ditt." (Jeg fikk forøvrig ingen instrukser fra NTNU. Blir du førsteårsstudent?)

Endret av Emomilol
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...