Gå til innhold

Den store UI tråden. Lurer du på noe? Spør her!


Anbefalte innlegg

Går det ann å få nytt UI bare på rammen på de du targeter inkludert meg selv? Har lyst på sånne ansikter som beveger seg.

 

Hvis ikke det går, hvilket UI vil dere anbefale som simpelt, stilrent og enkelt å sette opp?

9100163[/snapback]

Du kan jo legge inn f.eks. Perl Classic Unit Frames. Den har slik "3D portrait" funksjon som du nevner. Ingen vits i å legge inn en hel UI-pakke bare for det.

 

Mansior: Prøv WoWEcon, gir deg nøyaktige vendor-priser, i tillegg til gjennomsnittlige AH priser (som bør taes med en klype salt). Det har også en item-database som er grei å bruke om du vil linke et item o.l.

9100384[/snapback]

 

Er det noen som vet hvordan minnebruken på denne er? Andre brukererfaringer? WoWEcon vs Auctioneer? Jeg vil ikke ha auctioneer på andre enn AH-toonen min siden laptopen bare såvidt drar WoW, så jeg er litt obs på ytelse. Samtidig hadde det vært greit å kunne velge de questrewardsene som selger dyrest til vendor til enhver tid, men det er det kanskje andre addons som gjør med mindre minnebruk? Colalight?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal begynne igjen med wow idag etter en god stund avhold og skal primært begynne med pvp på min 70 warrior. (fury)

 

Dere som er warrior, hvordan bytter dere mellom stancene? Har dere feks en mod som gjør det lettere å stance bytte eller bare definerer dere feks berserker stance på knapp "r" 0g de andre stancene på "t" og "y" ?

 

Andre mods dere erfarne warriors kan anbefale meg? Det er så lenge siden jeg har spillt at jeg ikke engang husker hva alle abilitiesene heter!

Liker å ha UI-et mest mulig minimalistisk. Vil ikke ha noe på toppen av skjermen.

Lenke til kommentar
Skal begynne igjen med wow idag etter en god stund avhold og skal primært begynne med pvp på min 70 warrior. (fury)

 

Dere som er warrior, hvordan bytter dere mellom stancene? Har dere feks en mod som gjør det lettere å stance bytte eller bare definerer dere feks berserker stance på knapp "r" 0g de andre stancene på "t" og "y" ?

 

Andre mods dere erfarne warriors kan anbefale meg? Det er så lenge siden jeg har spillt at jeg ikke engang husker hva alle abilitiesene heter!

Liker å ha UI-et mest mulig minimalistisk. Vil ikke ha noe på toppen av skjermen.

9101167[/snapback]

Bartender3 fikser det, du kan sette key bindingings til pet/stance bars, og få alle, understreker _alle_ action barene til å være forskjellig fra stand til stand.

Lenke til kommentar
Beste addonene jeg har brukt så langt er AG Unitframes, Og Bartender3(Ett must for feral druids) Mongo enkelt å sette opp, og ikke minst, ser latterlig bra ut. Har ikke linker for øyeblikket.

9106390[/snapback]

Hva er det AG UnitFrames har/gir som gjør det bedre å bruke enn f.eks. Perl Classic eller X-Perl unit frames?

Lenke til kommentar

AGUF er bassert på Ace 2 programering. Det gjør at dem bruker mindre minne enn Perl og X-Perl.

Resten er vel egentlig en smaksak.

 

Jeg har brukt Perl, X-Perl, AGUF og Pitbull.

Sistnevnte har for meg vært den beste unitframen. Pitbull har tonnevis av muligheter på oppsett som ingen av dem andre kan måle seg med.

Tar litt tid å sette seg inn i dem mest avanserte funkjsonene, men når man lærer seg dem går man aldri tilbake til andre unit frames.

Lenke til kommentar

Jeg er litt redd for å gå på en ny "Discord Unit Frames" - disse var et sant helvete å sette opp. Det ble rett og slett for mye detaljstyring.

Jeg vil ha noe som har nok funksjonalitet (dvs, mobhealth støtte, castbars, ryddig display av buffs og debuffs o.l.) men som ikke er pain in the arsle å sette opp (dvs, krever max 5 min for å se greie ut).

 

Ser helt klart fordelene med å kjøre WoWAce addons (ikke minst på grunn av updateren, hvis den virker som den skal) siden de deler biblioteker osv. Men på den annen side; man har jo mengder med RAM og gjerne 2-kjerners prosessorer på dagen PC'er så det er jo egentlig ikke noe problem, er det?

Lenke til kommentar

Har du greit med minne så skal det ikke være noe problem. Ahh ser du har vært borte i Discord ja. Helt enig, det var et makkverk uten like å få satt opp skikkelig.

Brukte det også en tid, og det var en tilfeldighet som gjorde at jeg prøvde Perl.

Discord kontra Perl kan jo ikke beskrives i brukervennlighet.

 

Jeg kan godt skrive under på at du overhode ikke vil få noen problemer med å sette opp AGUF eller Pitbull. Begge unitframes er vekdig enkle å sette opp.

Det er vel faktisk enda mer brukervennlig enn Perl i mine øyene.

 

Noen skriker ut barnsligheter at det addonet eier et annet, slikt skal man ikke bry seg om. Bruk hva du selv synes er greit for deg.

Har du ikke noe minneproblemer, og er komfortabel med Perl er det ingen grunn til å bytte ut, slik er mitt syn på det. :) Dem har noen flere muligheter som jeg nevnte, men det er mulig du ikke trenger alt dem har.

Lenke til kommentar

Vel, jeg er litt lat av meg, og kan jeg få alle AddOns jeg trenger fra wowace - og dermed kunne oppdatere alt med wowace updateren, kan jeg gjerne bruke litt tid på å bytte ut og konfigurere nye addons.

 

Det jeg bruker av ikke-ace addons for tiden er:

 

Bongos2 -> kan erstattes av Bartender3 + en "move everything" addon

Perl -> PitBull

KTM -> Omen

Outfitter -> ClosetGnome

DamageMeters -> ?

SmartBuff -> ?

TotemTimers -> ?

Lenke til kommentar

Damagemeters kan byttes ut med Recap, Recount eller SWstats.

Recap og Recount er rimelige nye metere, hvor Recount fortsatt er litt på betastadiet. Her vil jeg ikke selv si hvilken som er best. Det blir igjen smak som avgjør, og hva andre spillere i raidet benytter. Uten en synced channel er det liten vits med damage meter.

 

Alternativer for dem andre adonna du lurer på overlater jeg til andre å besvare.

Aldri brukt noen av dem.

Lenke til kommentar
Bongos2 -> kan erstattes av Bartender3 + en "move everything" addon

 

 

Eneste problemenet jeg fortsatt har igjen etter å ha konfigurert bartender3/xpearl er at alle mine buffs (mount/for/o.l.) fortsatt er oppe i høyre hjørne. Jeg lurer på om en "move everything" addon som du nevner kan hjelpe meg med dette ?

Det er liksom de eneste tingene i interfacet mitt som er over characteren min, og det er litt irriterende når alt det andre er så bra.

Lenke til kommentar
Ok, har ett spørsmål her..

 

En gang i tiden hadde jeg en kul skin på charactermenu, reputation tab, chatline (aner ikke hva den heter, men uans der jeg skriver ting), stort sett alt.

 

Noen som husker hvilken addon det er? Den følgte med en tidlig Photek tror jeg. Versjon 3 eller kanskje 4.

 

Edit: La ved skin, altså skin, ikke superinspect jeg er ute etter.

9100047[/snapback]

Vet ikke om du fikk svar på det eller fant det ut selv, men den heter ihvertfall Skinner.

Lenke til kommentar
Njah, her er det Recount glimter til med noe genialt: den trenger ingen syncchannel! Den baserer seg nemlig på threat-1.0, som tar imot data fra Omen og KTM. (Omen og recount er egentlig bare grensesnitt for Threat-1.0)

9108389[/snapback]

 

Men den kan ikke forandres visual-settings på, som gjør den ubrukelig sammenlignet med f.ex SWS i interfaces som du vil ikke skal se rævva ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...