Gå til innhold

Den store UI tråden. Lurer du på noe? Spør her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har et merkelig problem med Bartender. Før fant jeg alle barene på key bindings, men nå finner jeg bare bar 1.

8764126[/snapback]

 

På options? I så fall, se helt på bunnen.

 

to raske spørsmål her:

 

har lastet ned og startet Quartz casting bar, men får ikke justert utseende, størrelse og plassering på den, hva er det magiske ordet? finner lite på options der.

 

neste er om noen har forslag til noe som kan bytte plass med autobar? jeg er veldig glad i Baud Comsumables men den har ikke blitt oppdatert for 2.1 og gir meg irriterende feilmeldinger. Er ikke stor fan av autobar fordi den prøv erå tenke for mye for meg, så mye at når jeg skla bandasjere noen andre eller pet'et mitt så bandasjerer den meg selv i stedet, skjer med for mye auto-selfcast? -.-

8762821[/snapback]

 

1 spm.: "/quartz"

2 spm.:

Bar hvor du kan stille inn selv

 

Bar som gjør det for deg

 

easy peasy burger mc cheesy

Endret av Rallahr
Lenke til kommentar

 

72068.jpeg

 

Det her skulle være lik denne:

 

72067.jpeg

 

 

Er en bruker på dette forumet som har den UI'en, men jeg kan like så godt spørre her også..

 

Hvordan får jeg skinner (oppe og på siden), minimappet og den svarte boksen på midten til å bli likt?

Endret av TheoB
Lenke til kommentar

72068.jpeg

 

Det her skulle være lik denne:

 

72067.jpeg

 

 

Er en bruker på dette forumet som har den UI'en, men jeg kan like så godt spørre her også..

 

Hvordan får jeg skinner (oppe og på siden), minimappet og den svarte boksen på midten til å bli likt?

8770168[/snapback]

 

Ingen som vet? :(

Lenke til kommentar
To Enkle spørsmål. Går det an og sette texture til og vise på mouseover eller kun i stealth?

 

Kan jeg ha Forskjellige skins på Bartender3 Snakker om skins jeg setter inn med CyCicled. f.eks: Bar1 har en type skin og bar2 har en annen?

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
post-107371-1180973223_thumb.jpg

8781182[/snapback]

 

Man kan hooke eepanels til forskjellige frames, bare å finne frame-navnet på den baren..

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Changing A Panel's Parent

 

The parent is the frame which the eePanel is bound to. By default, this is UIParent, which represents the entire game windows. Panels inherit properties from their parent. For instance, if the parent frame is hidden, the eePanel is hidden. If the parent frame is moved, then the eePanel will move.

 

When set to UIParent, everything behaves like normal. If you change the parent to something besides UIParent, the width/height are both set to 100%. The x,y coordinates are also both set to 0 (you'll want this since a panel's position is now relative to the position of it's parent). If you change back to the UIParent, the panel's position/size will reset to the default.

 

When you change the panel's parent, you may notice that the eePanel doesn't seem to fill the entire area of it's parent. This padding is caused by two things: the background inset size, and the border edge size. To fill the entire area, you can either set the edge size to near-zero, and set the inset size to 0, or you can set the frame width/height to be larger than it's currently set to, and change the x,y values to 5,-5 respectively.

 

How to find a frame's name:

 

1) Put the following in a macro: /print GetMouseFocus():GetName()

 

2) Use the macro to get the name of whatever frame your mouse is hovering over

 

Note: When the parent isn't set to UIParent, you won't be able to move the panel using the move when the frames are set to unlocked. You can still move the panels using the menu settings. The highlight color of unlocked panels that have a non-UIParent parent is yellow, while 'normal' panels have a blue-green highlight color.

 

Note2:The parent functionality can't do everything we would like. For instance, it can't auto-resize itself when a panel is resized. There can also be other problems which may crop up if you try to use another addon's frame as a parent. These problems can't be helped without turning the eePanels into something similar to Skinner (which won't happen). If you need that functionality, you will need to use another addon, like the previously mentioned Skinner.

 

edit: bartender barsa heter BT3BAR# (hvor # er nr. på baren..)

edit2: vet ikke om de panelene gjemmes når baren er borte, du får sjekke opp det..

 

 

Cycircled tror jeg bare kan bruke 1 skin på alle barene.. Men du kan disable cycircled og bruke f.eks dreamlayout eller default på noen av de.

Endret av Ocularis
Lenke til kommentar
To Enkle spørsmål. Går det an og sette texture til og vise på mouseover eller kun i stealth?

 

Kan jeg ha Forskjellige skins på Bartender3 Snakker om skins jeg setter inn med CyCicled. f.eks: Bar1 har en type skin og bar2 har en annen?

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
post-107371-1180973223_thumb.jpg

8781182[/snapback]

 

Man kan hooke eepanels til forskjellige frames, bare å finne frame-navnet på den baren..

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Changing A Panel's Parent

 

The parent is the frame which the eePanel is bound to. By default, this is UIParent, which represents the entire game windows. Panels inherit properties from their parent. For instance, if the parent frame is hidden, the eePanel is hidden. If the parent frame is moved, then the eePanel will move.

 

When set to UIParent, everything behaves like normal. If you change the parent to something besides UIParent, the width/height are both set to 100%. The x,y coordinates are also both set to 0 (you'll want this since a panel's position is now relative to the position of it's parent). If you change back to the UIParent, the panel's position/size will reset to the default.

 

When you change the panel's parent, you may notice that the eePanel doesn't seem to fill the entire area of it's parent. This padding is caused by two things: the background inset size, and the border edge size. To fill the entire area, you can either set the edge size to near-zero, and set the inset size to 0, or you can set the frame width/height to be larger than it's currently set to, and change the x,y values to 5,-5 respectively.

 

How to find a frame's name:

 

1) Put the following in a macro: /print GetMouseFocus():GetName()

 

2) Use the macro to get the name of whatever frame your mouse is hovering over

 

Note: When the parent isn't set to UIParent, you won't be able to move the panel using the move when the frames are set to unlocked. You can still move the panels using the menu settings. The highlight color of unlocked panels that have a non-UIParent parent is yellow, while 'normal' panels have a blue-green highlight color.

 

Note2:The parent functionality can't do everything we would like. For instance, it can't auto-resize itself when a panel is resized. There can also be other problems which may crop up if you try to use another addon's frame as a parent. These problems can't be helped without turning the eePanels into something similar to Skinner (which won't happen). If you need that functionality, you will need to use another addon, like the previously mentioned Skinner.

 

edit: bartender barsa heter BT3BAR# (hvor # er nr. på baren..)

edit2: vet ikke om de panelene gjemmes når baren er borte, du får sjekke opp det..

 

 

Cycircled tror jeg bare kan bruke 1 skin på alle barene.. Men du kan disable cycircled og bruke f.eks dreamlayout eller default på noen av de.

8781205[/snapback]

 

 

nope. funka dårlig det =/ fikk satt texturen der den skulle være men forsvinner ikke når jeg går ut av stealth.

 

Men det ser bra ut når jeg er i stealth da :D

 

post-107371-1180987798_thumb.jpg

 

 

Ang. Cycircled, regna jeg med at det bare gikk med et skin. noe som er litt kjipt egentlig..

 

takk for svar

Lenke til kommentar

Husker at jeg fant en side for lenge siden med masse forskjellige kule health- og mana- og slikt bars som går rundt characteren din. Altså slike som Lycantrophe har og som det er på denne: (click)

 

Klarer å finne de vanlige versjonene som de der, men den siden jeg fant hadde veldig mange forskjellige typer og former, sammen med andre "spesielle" grafiske addons jeg ikke finner andre steder.

 

Noen som vet hvilken side jeg prater om? hehe :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Noen som har en bra minimap-addon å anbefale? Vil ha et firkantet.

 

Prøvde Simpleminimap som funket bra helt til jeg trykte på "disable", og nå kan jeg ikke høyreklikke på minimappet mer for å endre innstilliger.

Få ikke slått det på igjen >,<

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...