Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Nerdebula di v.2! (Les førstinnlegg!)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det den modellen (BD) som bruker flere minutter på å starte opp?

Sony BDP-S350 går for å være en av de kjappeste Blu-Ray spillerne som er på markedet per dags dato, i allefall etter det jeg har fått med meg.

 

Nope, det er nok helelr S300 du sikter til. :)

Har selv BDP-S350, og bruker ikke altfor mange sekundene. Merket ivhertfall ikke spesielt forskjell fra en bra DVD-spiller fra Pioneer.

Er nok S300 ja, har du oppgradert din til profile 2.0 Andrull?

 

~ Mortis360

Nei, hadde helt glemt det faktisk. Får se om jeg ikke får gjøre det snart. :)

Lenke til kommentar

post-99930-1228674410_thumb.jpg

Tegnebrett, cola, skjerm, stol, headset, tastatur, penn, glass og halve musematten.

post-99930-1228674434_thumb.jpg

Tegnebrett, cola, glass, hylster ellns, skjerm, penn, cdholder som bare står dær, mus, tastatur, fuktighets kluter til tegnebrettet osv, headset ledning og et kvart banner.

Alt på ett skrivebord :p

Juletre må vi jo ikke glemme :)

Lenke til kommentar
Fant en slags skjermkabel fra 1990 i boden.. funka gitt ^^

Flott løsning, men har du den Dellen kobla opp med HDMI?

 

Sånn kritisk sett så bør du prøve å eliminere flere kabler.

Kommer to bilder av kontrollsenteret mitt nå.

 

 

Den bærbare maskina er en Dell Latitude D531, AMD Turion X2 TL60 2Ghz, 4GB RAM, 160GB HD, 15,4" Wide (1440x900), Vista Business.

Dette er forøvrig en slik bærbar ansatte på videregående skoler i buskerud får, en del bedre enn de elevene får! :whistle:

Elevene får "bare" TL58 1,8Ghz, 2GB ram, 120GB disk, 15,4" wide (1280x800), og Vista Business.

 

~ Mortis360

Grei "bule" det der, men du må virkelig få tak i en 22" eller 24"

 

Sitter selv med en svindyr Samsung Syncmaster 245T og koser meg gromt :)

 

Er det en NAS eller en server ved siden av?

Endret av SpecialForce
Lenke til kommentar
Grei "bule" det der, men du må virkelig få tak i en 22" eller 24"

 

Sitter selv med en svindyr Samsung Syncmaster 245T og koser meg gromt :)

 

Er det en NAS eller en server ved siden av?

Har hatt denne 22" siden 2007, så har allerede en så stor skjerm.

Den øverste maskina er bruks-pcen min, den underste er foreløpig tom, men skal kjøpe inn litt deler når pengene strekker til.

Har tenkt til å gjøre den til en server, blir vel å kjøre Windows Home Server eventuelt på den. Samt godt med lagringsplass, 4TB+.

 

~ Mortis360

Lenke til kommentar

@Mortis:

Med drevet i tankene er saken helt annerledes selvfølgelig. Sølvfarget DVD-drev er ikke akkurat så veldig vanlig. Apropos, mye av grunnen til at jeg gikk litt bort ifra det kabinettet var at det så litt var plastikkaktig ut i fronten; jeg bare MÅ ha alluminium nemlig. Med alluminium er det litt enklere å sette inn et av de typiske drevkovrene fra Lian Li, slik at det blir litt mer stilrent.

 

Mene, kjøpte ikke du et nytt HK fra Biostar nokså nylig? Skal du bare forkaste alt det? Jeg tror du ville savne muligheten til å utvide og bygge ut i en vanlig kasse, også må du være forsiktig med skjermkort o.l. mht plass; men det har du sikkert alt tenkt på og vurdert.

 

EDIT:

Personlig syns jeg en PC skal være i sølv - alluminium. Det har visse fordeler.

Endret av Motoko
Lenke til kommentar

Nå er denne tråden snart på 500 sider, imponerende. I min bule blir det kanskje noen oppdateringer etter bursdag/jul. Hvis pengene strekker til blir det ny tv og muligens nye, mindre høyttalere, har ikke plass lenger til mine CV VE-15. Er begrensninger på hvor god plass man har på et 12kvm rom med 120 seng og en elendig dør-plassering :p

Endret av rublings
Lenke til kommentar

Ja, jeg syns det er fint å se at ikke alle er stereotypiske nerder med cola-flasker og grandiosa-esker overalt, men at også nerder bryr seg om utseendet på kåken sin.

 

Jeg har forsåvidt tenkt på å ta noen bilder herfra forferdelig lenge, men det drøyer nok til jeg får kjøpt meg kamera. Crappy mobilkamera er liksom ikke helt konge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...