Gå til innhold

Noen som vet ka 6600GT kan få i 3dmark03?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøpte nettopp ett club3d 6600gt kort og fikk litt over 8000 i 3dmarks 03, satt opp memory speed fra 1000 til 1100 og fikk 8282.

Har en p4 3,2....

 

edit: Noen som vet hvordan en kan åpne lagrede benchmarks i 3dmarks03 ? Går jo ann og lagre scoren, men har ikke funnet ut hvordan en kan åpne denne igjen...

Endret av ©-Man
Lenke til kommentar

Jeg fikk 7498 poeng i 3Dmark 03 med mitt MSI 6600gt uklokket (som jeg mottok i dag), A64 3000+ socket 754, og 512mb PC3200 Value-s Corsair ram. Må si at kortet ikke helt har levd opp til mine forventninger, har sett tester hvor de i HL2 fikk 60-80 FPS når de kjørte på 1024x768, alt på High og med 4x AA og 8x AF, men når jeg stiller inn på det tilsvarende, bare uten AA og AF, ligger det på 70-90 FPS (noe det i minste fall gjør med tilsvarende innstillinger under tidligere nevnte test), men det hakker veldig en liten stund når jeg møter på fiender eller går inn steder med mange detaljer. Er mine forventninger helt gale, i tilfelle hva er det som skorter i mitt oppsett?Jeg mistenker billig ram'en min, blir 512mb med billig ram rett og slett for lite, og kan være årsaken til mine problemer? Eventuelt cpuen som skorter i områder med mange fiender?

 

Kan andre eventuelle årsaker være drivere, for øyeblikket kjører jeg Nvidia 66.93 til skjermkortet, mens jeg bruker MSI sine drivere til mitt MSI k8n neo platinum edition nforce 3 250gb hk. Hva er fordeler/ulemper ved bruk av Nvidia skjermkort driverene i stedet for de (muligens litt modifiserte) fra MSI?Nvidia sine drivere til hk chipset vs msi (produsentene) sine?har lest at drivere fra Nvidia og kortprodusentene stort sett er like, stemmer dette? har tenkt å bytte skjermkort driverne og teste eventuelt utslag på 3dMark 03.

 

Håper på oppklarende svar, i håp om å få tyna litt mer ut av min maskin.

Endret av Solav
Lenke til kommentar

tror kortprodusenter og nvidia sine drivere stort sett er like, de ulike modifiserte driverne kan kansje gi deg litt bedre ytelse hvis du finner rette, men jeg tror ikke det er noe som er verdt å stresse alt for mye med...

 

Grunnen til at det hakker av og til kan være at du har for lite ram, og derfor må maskinen swappe til HD av og til, og dette fører til fps drops...

Lenke til kommentar

Ja, var det jeg regna med. Når jeg sjekka taskmanager så brukte jeg 490mb av mine 512, så jeg så for meg at det kunne være en årsak til problemene. Vil det å stille opp fra 0x AA og AF til f.eks 4x AA og AF føre til en betraktelig mer trang for ram? gjør jeg det lagger det nemlig helt forferdlig, men jeg har sett tester hvor de fikk 60+ fps med 1024x768 med å kjøre 4xAA og 8xAF. 60 fps er den nedre grensa for hva øye oppfatter som hakking, ikke sant? Eksistere den en optimal ratio mellom AA og AF, siden jeg flere steder har sett at de utfører testen med nettop AF dobbelt så stor som AA.

 

Hvilken størrelse på paging fila er forresten optimal?har lest at det før ble regnet som optimalt med 2.5x din ram mengde, men at nå gjaldt 1.5. er det noe spesiell grunn til at den ikke burde være så stor som man har muligheten for?

 

Takker for svar på alle mine spsm=)

Lenke til kommentar
Hvilken størrelse på paging fila er forresten optimal?har lest at det før ble regnet som optimalt med 2.5x din ram mengde, men at nå gjaldt 1.5. er det noe spesiell grunn til at den ikke burde være så stor som man har muligheten for?

Eeeeh...de derre reglene om 2.5xram-mengde o.l. er stort sett bare tull som er laget for folk som ikke helt vet hva de driver med! :whistle:

 

Regnestykket er som følger:

 

Vanlige ram + Paging fil > maks krav til minne...

 

 

Så om du har 2gb med ram så vil du mest sannnsynlig klare deg uten noen stor paging fil...har du 512 så kan det være lurt å la paging fila stå godt over 1gb...gjerne opp mot 2 eller kanskje til og med 3 så er du rimelig sikker på at det ikke blir for lite...

 

...dette må selvfølgelig avveies i forhold til hvor mye diskplass du har tilgjengelig...(men, noen få gb kan du vel alltids avse!;))

Lenke til kommentar

Jeg får 6500 ca med mitt POV 6600GT :thumbdown: Er ikke det litt vel lite?

Resten av systemet er 3000+ "Winnie" Asus A8N og 512mb Corsair 3200XL.

 

Kjører ikke dual minne men det har vel ikke så mye å si?

Hvordan får jeg opp scoren? Bruker de siste driverne fra nvidia.. Bruker driverne til hk som følgte med...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...