Gå til innhold

Noen som vet ka 6600GT kan få i 3dmark03?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
10 579 Poeng!

Damn, jævli bra resultat :thumbup: Men du slår jo meg jo :no: Skal jeg ha meg frabedt, får ny cpu på mandag å da skal jeg nok ta tilbake tronen :tease:

 

Tror forøvrig du kunne hentet mange poeng på bedre minne og litt tweaking av os, skjermkortet ditt knuser jo mitt på både kjerne og minne :(

Lenke til kommentar
un0kai Skrevet 28/05/2005 : 03:35

  QUOTE (pcp160 @ 28/05/2005 : 00:53)

10 579 Poeng!

 

 

 

Damn, jævli bra resultat  Men du slår jo meg jo  Skal jeg ha meg frabedt, får ny cpu på mandag å da skal jeg nok ta tilbake tronen 

He he, takk. Jeg får nyte helgen, så lenge det varer da :p

un0kai Skrevet 28/05/2005 : 03:35

Tror forøvrig du kunne hentet mange poeng på bedre minne og litt tweaking av os, skjermkortet ditt knuser jo mitt på både kjerne og minne 

Ja, absolutt minne i alle fall, det er jo i grunn ikke noe med midt oppsett som er noe ekstremt på noe vis.

Os er det nok noe og hente på det også, men det er en ganske clean innstallasjon. Jeg bruker en egen XP til spill, uten AV software osv, så det 21 kjørende prosesser. Men det er som jeg bruker det til daglig spilling, og ingen avskrudde services osv.'

 

En ting jeg lurer litt på er harddisk, jeg kjører pr i dag spill fra IDE (fordi raid kontrolleren på dette hk ikke gjør det jeg vil den skal gjøre. Har 2x74GB Raptor i Raid0, men ikke til spill...)

Er det noen som vet om harddisk hastighet vil ha noen innvirkning på 3DMark?

Lenke til kommentar

Sånn pcp160, da er glansdagene din talte.. Brukte litt tid på å få venicen til å overklokke bra, men føler jeg er i mål nå :thumbup:[link]

 

Jeg mener forøvrig at harddisk ikke har noe som helst å si.. Man laster jo data fra hd til ram før hver test, så all data bør ligge i minnet..

Endret av un0kai
Lenke til kommentar
un0kai Skrevet 03/06/2005 : 17:22

  Sånn pcp160, da er glansdagene din talte.. Brukte litt tid på å få venicen til å overklokke bra, men føler jeg er i mål nå  [link]

:!: Ha ha, gratulerer, bøyer meg i støvet, med mine patetiske knappe 10600 :blush:. vel det var hyggelig så lenge det varte... Tror ikke jeg kommer til å engang prøve og slå den... (vi får se når vann er på plass, men tviler egentlig på at jeg kommer så voldsomt mye lenger. Minnet mitt er jo ikke av det råeste.)

 

Men hva er grunnen til at du ikke har noen cpu score, fill rate, vertex shader, sounds osv. Skulle gjerne sette hva din cpu score ble, minnet ditt ser i alle fall imponerende ut, og 2,9Ghz er jo også en god klokk.

 

Hva har du for kjøling?

 

un0kai Skrevet 03/06/2005 : 17:22

Jeg mener forøvrig at harddisk ikke har noe som helst å si.. Man laster jo data fra hd til ram før hver test, så all data bør ligge i minnet..

Ja, det mulig du har rett i det, jeg har jo gått fra 2x74GB raptorer i raid0, til en ide WD Caviar, men oppsettet er litt anderledes også, så jeg har ikke fått sammenliknet direkte. Men det ser ikke ut til å ha avgjørende effekt nei :)

Lenke til kommentar

Grunnen er enkelt og greit at jeg ikke tar sjansen på å kjøre gjennom alt når jeg ser jeg ligger ann til å få en god score.. Må vel innrømme at systemet mitt ikke er 24/7 stabilt på disse hastighetene :whistle: Jeg kan kjøre gjennom en gang til i kveld på litt lavere klokk og legge bilde her... Sliter så vanvitti med skjermkortet mitt.. nekter å klokke langt :hrm:

 

Klokker skjermkortet ditt så langt på luft? :dribble: det er jo helt rått... Jeg har maks load 40grader, og et hav av artifacts på 614mhz core jeg :cry:

 

Jeg skal vmodde kortet mitt nå og se om jeg kommer lenger... 11000poeng er blitt til en mani..

Lenke til kommentar
un0kai Skrevet 03/06/2005 : 17:54

  Grunnen er enkelt og greit at jeg ikke tar sjansen på å kjøre gjennom alt når jeg ser jeg ligger ann til å få en god score.. Må vel innrømme at systemet mitt ikke er 24/7 stabilt på disse hastighetene 

Ok, jeg skjønner. Viste faktisk ikke at det gikk an jeg, men du har kanskje full versjon? (Har egentlig savnet og kunne kjøre bare deler av testen i forbindelse med utprøving av forskjellige timings osv. Ble rimelig lei av å se hele 3DMark 03 testen da jeg holdt på som værst her...)

 

un0kai Skrevet 03/06/2005 : 17:54

Klokker skjermkortet ditt så langt på luft?  det er jo helt rått... Jeg har maks load 40grader, og et hav av artifacts på 614mhz core jeg 

He he, nei kommer vel ikke over 610 på luft, og da blir det vel også visse problemer med stabilitet :whistle: .

 

gpu er vannkjølt, og i og med det kun er den som er i vannsystemet holder jeg tempen meget bra. Den er faktisk stabil på 630 core. Problemet er minnet, sitter jo bare noen svært tynne plater på minnebrikkene, og har ikke turt å rive de av (limt fast). Og med vann på kjærnen får de lite luft, så minnet mitt er ikke stabilt over ca 1270.

 

Jeg mente at det var en høyere cpu klokk jeg kanskje vil kunne oppnå når jeg får somlet meg til og tilpasse blokk til den. Men sannsyneligvis vil "vinningen gå opp i spinningen" fordi jeg ikke vil klare like høy stabil gpu klokk pga varmere vann (kanskje med unntak av en kjapp benchmark- runde.)

Til daglig kjører jeg nå cpu 2,75 Ghz, skjermkort; 631/1270, som jeg syns gir en brukbar "dagligytelse".

 

Jeg skal vmodde kortet mitt nå og se om jeg kommer lenger... 11000poeng er blitt til en mani..

He he, den som intet våger, intet vinner, heter det vel.. :cool:

Det blir spennende! gjerne noen bilder av resultatet. Er det likt plassert det stedet man lodder inn trimmepot, eller er dette forskjellig fra produsent til produsent?

Har sett noen bilder av GT6600 V-mod, men vet ikke om feks mitt er likt...

Lenke til kommentar
Jeg får 6500 ca med mitt POV 6600GT  :thumbdown: Er ikke det litt vel lite?

Resten av systemet er 3000+ "Winnie" Asus A8N og 512mb Corsair 3200XL.

 

Kjører ikke dual minne men det har vel ikke så mye å si?

Hvordan får jeg opp scoren? Bruker de siste driverne fra nvidia.. Bruker driverne til hk som følgte med...

-du må slå av AA og AF!

-sett på high performance.

-lukk alle programmer mens du holder på med 3dmark

 

du burde ivertfall få 1000 mer :yes:

 

prøv :thumbup:

Rofl, du må jo kjøre standard instillinger, ikke stille til high performance.

 

JUKS, sier jeg bare!

Lenke til kommentar
gsn Skrevet 13/06/2005 : 19:34

  uklokket? nei fysj!

 

Tipper du får 4000 poeng++, nå vet jeg ikke hvor bra kjøleren på kortet er, men det kan jo hende du kommer lengre også 

Ja, jeg har ikke peiling på 3DMark 05, men uansett kommer resultatet en del an på resten av systemet akkurat som med 03 vil jeg da tro..?

Jeg kom vel til rundt omkring 600Mhz på det beste med stock kjøleren, det igjen kommer litt an på øvrig systemtemperatur. Tror ikke kjøleren på GLH er noe veldig mye bedre eller dårligere enn sine konkurenter.

Generelt vil jeg si at den bærer preg av for lite gods, slik at temperaturen forandrer seg 20 grader i løpet av svært kort tid ved forskjellig load. Har inntrykk av at dette går igjen på de fleste orginalkjølere. Og strengt tatt er det da heller ikke noe og bry seg om, hvis man ikke er opptatt av og tyne de siste 20-30 Mhz ut av gpu'en sin, og få det stabilt. Tror man skal jobbe hardt for å ta livet av denne kjærnen, den tåler åpenbart mye varme.

 

Alt i alt er jeg veldig fornøyd med GLH, men det som har skuffet bitte litte grann er minnet, det har noen patetiske kjøleribber, og det at andre kommer trekkende her i denne tråden med sine rimligere kort, med "dårligere" minne som faktisk klokker lenger, er litt sårt... :p

 

Eirik2, husk og innstallere Expert tools, og sette til enchanged mode uansett om du skal klokke eller ikke, ellers kjører det på under GLH fart :)

Lenke til kommentar

618 / 1300 = 10514 poeng, dette med luftkjøling. Skal si det var en fin del artifacts på "Troll's Lair".

 

Må tyne mer ut av minnet og prosessor, mer ut av skjermkortet tror jeg ikke at jeg våger. (og at coolbits nekter å la meg gå over 618 / 1300 :p )

 

"venice" @ 2600 og BH-5 @ 240 1.5-2-2-0, syntes egentlig minne yter litt dårlig for å ha så lave timings. Fikk bedre lese hastighet og tilgangstider med 266 mhz 2.5-4-4-7...

post-108-1118849298_thumb.jpg

Endret av gsn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...