Gå til innhold

Noen som vet ka 6600GT kan få i 3dmark03?


Anbefalte innlegg

har nå følgende overklokk :

HTT 250

Multiplier 10x

Synkront

 

Dvs 500mhz på ram og 2500 på cpu, fikk ny skjermkort kjøler i går (zalman CU kjølern) og kjører nå 600mhz på gpu og 1200mhz på minnet (har ikke testet høyere.

 

fikk 9878 3dmarks etter maskinen hadde stått på i noen timer, og jeg har en, hva jeg skal kalle det.. uren windows install, på en IDE harddisk.

 

Jeg har troa på over 10k snart og kanskje enda mer med sata harddisk når jeg får den.

 

Edit : Hurra! 10011 nå, med samme oppsett eneste forskjell er 50mhz mer på skjermkort minnet.

post-108-1110903681_thumb.jpg

Endret av gsn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er strålende fornøyd med dette, så langt er det vel bare "den mystiske vennen med barebone" som har kommet over 10K Jeg har jo ikke så langt igjen, men tviler på at jeg kan komme noe lenger. Bruker forøvrig Nvidia 66.93 var det vel.. :ermm:

vell han har en amd athlon 64 3400+ og 1024 ram. overklokka no i h..... skal han vist gjort. ellers vet jeg ikke mer.

 

 

Edit: han kom opp i 10300 3dmarks men det flimra i jævli å da. cpu'n var på 2.7ghz. om minne var klokka forjævli.

Endret av "GROGI"
Lenke til kommentar
"GROGI" Skrevet 16/03/2005 : 13:22

  QUOTE (pcp160 @ 20/02/2005 : 17:22)

 

Er strålende fornøyd med dette, så langt er det vel bare "den mystiske vennen med barebone" som har kommet over 10K Jeg har jo ikke så langt igjen, men tviler på at jeg kan komme noe lenger. Bruker forøvrig Nvidia 66.93 var det vel.. 

 

 

vell han har en amd athlon 64 3400+ og 1024 ram. overklokka no i h..... skal han vist gjort. ellers vet jeg ikke mer. 

Jada, var ikke at jeg ikke tror på deg altså, men inntil gsn nå kom på banen var jo ingen over 10K her enda.

 

Min erfaring er at cpu klokking hjelper marginalt på 3Dmark 03, men og få opp farten på minnet hjeper masse hos meg (masse = noen 100 poeng :p )

 

Gratulerer med en god klokk gsn! Prøv en runde med helt kaldt skjermkort da...

Jeg fikk kjørt noen 3Dmark runder med minnet på mitt GLH på 1270, men jeg merker at det blir ustabilt over tid såpass høyt :)

Lenke til kommentar

Mener med kaldt skjermkort ? tok ikke helt den :p skjermkortet mitt er forøvrigt kaldere nå en det var med stock kjøler selv om jeg har fått en masse bedre overklokk. Skal til å bytte ut en 200gb seagate IDE med en 250gb Hitachi sata nå, med clean install og sata kan det hende det blir resultater :)

 

Kommer med mer info i kveld tipper jeg.

Lenke til kommentar

KONGE!

Instalerer XP og SP2, skjermkort og chipsett drivere.. alt er det samme som før bare i teorien bedre harddisk.. vips ble jeg 2000 poeng fattigere..

 

forslag til hva jeg har glemt ?

 

7600 poeng er lite kult... tester å legge in noen codecs

Endret av gsn
Lenke til kommentar
gsn Skrevet 16/03/2005 : 15:35

Mener med kaldt skjermkort ? tok ikke helt den  skjermkortet mitt er forøvrigt kaldere nå en det var med stock kjøler selv om jeg har fått en masse bedre overklokk.

Ja, jeg mente kaldt skjermkort/kabinett ja ;)

Det beste jeg har klart å få til med mitt 6600gt er 9786 poeng. Det var ved 628/1270. Kjørte et par runder 3Dmark med det, men når maskinen har stått på noen timer fikser den ikke den klokken lenger, så om man bencher bare for å se hvor mye man kan klare (som du jo gjør) kan det hende du klarer litt mer før alt har blitt varmet opp.

 

Skal jeg komme forbi 10K hos meg, må system- ramen byttes ut, min Twin Mos er ikke så veldig klokkevillig og med låst multipler har jeg valget mellom høy cpu klokk med ram på 333, eller moderat cpu klokk med ram på 400. Sistnevnte er klart mest effektivt i 3D mark 03. Kult at noen kommer over 10K i alle fall :thumbup:

 

gsn Skrevet 16/03/2005 : 18:38

  KONGE!

Instalerer XP og SP2, skjermkort og chipsett drivere.. alt er det samme som før bare i teorien bedre harddisk.. vips ble jeg 2000 poeng fattigere..

 

forslag til hva jeg har glemt?

Å klokke skjermkortet... :p

 

He he, neida, det var jo litt merkelig hvis alt er som det var :hmm:

Lenke til kommentar

P4 Prescott 3.0Ghz / 2048mb ram(400Mhz)

XFX 6600GT 500mhz core / 1000mhz memory (stock)

 

3dmark03: 8254

3dmark05: 3360

Pcmark04: 4409

Aquamark; GFX:7191 , CPU:8985 , Total: 51366

 

----------------OC-----------------

 

P4 Prescott [email protected] / 2048mb ram(nedklokket til 320Mhz)

XFX 6600GT 500Mhz@540 / 1000Mhz@1080

 

3dmark03: 8577

Aquamark; GFX:7473 , CPU:9108 , Total: 52997

 

(taper en del på å klokke ned rammen, kjører 4x512 Kingston Value ram. , ikke akkurat overklokkerens drøm! :hrm: , så mye av vinninga går bort i spinninga)

Endret av dkvam
Lenke til kommentar
dkvam Skrevet 17/03/2005 : 21:40

P4 Prescott [email protected] / 2048mb ram(nedklokket til 320Mhz)

XFX 6600GT 500Mhz@540 / 1000Mhz@1080

 

3dmark03: 8577

Aquamark; GFX:7473 , CPU:9108 , Total: 52997

 

(taper en del på å klokke ned rammen, kjører 4x512 Kingston Value ram. , ikke akkurat overklokkerens drøm!  , så mye av vinninga går bort i spinninga)

Ja, jeg har også P4 Prescott osv, (se profil) og har gjort en del forsøk med denne cpu klokkingen. Jeg har 1GB TwinMos, som heller ikke akkurat er overclocker's dream ram. Jeg husker ikke tallene her nå, men jeg klokket cpu over 3,5Ghz med nedklokket ram, og dette ga færre 3Dmark 03 poeng enn når jeg klokker så langt rammen tillater 3,2-3,3 et sted.

 

Du bør absolutt vurdere om det klokkemetoden du kjører nå faktisk er den mest effektive ifht spill/3D ytelse, det er ikke umulig at det faktisk bare blir "spinning" helt uten "vinning"! ;)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei sveis.

 

Tenkte å si fra om mine nye oppdagelser. Jeg har testet litt mer overklokking med mitt POV kort (zalman VF700 CU kjøler) og har oppdaget at jeg får mer ytelse økning med 10mhz på core en 50mhz på minnet. Jeg har også merket at overklokking via nvidia driverne funker litt dårlig, programet vill ikke la meg overstige 1300mhz selv om jeg ikke får artifacts.

 

pcp160: klarer du 628 uten artifacts på core? jeg får artifacts på 610, men INGEN på 600...

 

Edit: tilbud i dag http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=5620 passer til 6600gt... koster 100kr mer på microplex

Endret av gsn
Lenke til kommentar
gsn Skrevet 10/04/2005 : 12:49

pcp160: klarer du 628 uten artifacts på core? jeg får artifacts på 610, men INGEN på 600...

Hei.

Ja det gjør jeg, jeg får i grunn ikke artifacts på coreklokk i det hele tatt, det er liksom enten eller på den biten hos meg, minnet derimot lager grønne prikker når det blir for varmt/klokket for langt. Men når det er sagt, og sant skal sies bruker jeg å kjøre 610/1250 til vanlig, så når jeg sier det ikke blir artifacts ved disse max klokkene, betyr det ved et par runders kjøring av 3Dmark03. Er mulig det ville blitt det ved andre spill. ;)

 

Ellers var det tydeligvis AMD som måtte til for å vippe over 10K grensen.

Klarte nå 10166 med 634/1270 :w00t:

 

 

Men si meg, gsn; hva får du på cpu testen i 3DMark, jeg har nå akkurat samme HK som deg, 3500+@2717 men ser du får noen poeng mer enn meg fortsatt. Tror du kanskje har bedre ram enn jeg har. Kjøpte Corsair Twinx CL2, men den nekter å gå på cl2... Får se hva jeg kan få til, er ikke helt kjent med det nye systemet enda :hmm:

Lenke til kommentar
gsn Skrevet 11/04/2005 : 07:09

  Jeg kjører min winnie på 2400mhz, jeg kjører minnet på 2.5-4-4-7@266mhz, jeg er ikke hjemme nå men kan kjøre igjennom 3dmark når jeg kommer hjem. 

Ja, kunne vært litt morsomt om du kunne sett på den oppsumeringen av 3DMark jeg har lagt ved, og se hvor det er du tar meg igjen. Jeg ser nå også at lydtesten ikke har blitt kjørt på den jeg har postet. Vet ikke om det har bidratt i den ene eller andre retningen... (kjørte en test med noen få Ghz mindre hvor den var med, og da fikk jeg vel ca 20 poeng mindre, så tror ikke det er avgjørende.

 

Ellers syns jeg dette tyder på de samme erfaringene jeg gjorde meg med pentium-systemet mitt, cpu fart hjelper lite, men minne fart er gull!

Jeg har jo ganske vesentlig mye mer fart på cpu enn du har, men minnet tror jeg sto på Auto, og til tross for at det altså skal forestille CL2 minne, kommer det i alle fall i Everest opp som CL3 :innocent: Setter jeg det manuelt til CL2 Booter det ikke en gang, CL2,5 går, men har ikke testet noe særlig klokking med det enda. Får "forske" litt mer på det. :)

Endret av pcp160
Lenke til kommentar

Jeg trenger litt feedback tror jeg. Med mitt inntill nå gode, gamle

Nvidia Geforce Ti 4800 SE :love: fikk jeg bare 1686 som score :ermm:

 

Andre specs står i profil.

 

Kan noen si om dette er normalt eller hva som evt er feil??

 

PS. Kjøp ny PC er ikke svaret jeg er ute etter ;)

 

EDIT: Gsn, du har rett. Sorry. skal fikse meg nye briller :thumbup:

Endret av MikeLevy
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...