Gå til innhold

Den store ASUS A8N SLI tråden


MrAHB

Anbefalte innlegg

Om vi som bestilte det tidlig faktisk får det nå så ja.. ;)

 

venter fortsatt på å få tak i en 3500+ winchester jeg da.. ser ut til at flere webshops mystisk sett plutselig har gått tom for det meste av s939 cpu'er i dag :w00t:

 

Men Hk'et er nok på vei ut nå ja.. blir spennende å se hvor lang tid dette tar før alt er i boks! :) :)

 

Er vel ingen andre sjapper enn komplett som har fått inn enda? Så jo også at prisen plutselig gikk opp med ~65kr når det plutselig dukket opp i dag :roll: Jaja, 500 kort x 65kr ekstra = godt over 30.000 ekstra fortjeneste på en dag, kan vel ikke akkurat holde det imot dem når de klarer å få det såpass 'tidlig' :thumbup:

Endret av Vannpistol
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjøl har eg detta på vei og JA alt er sendt og på vei! :D:p

 

AMD XP 3500+ "winchester"

Asus A8N SLI Deluxe

Corsair Twinx4400 1024MB, 2x512MB, 550MHz

MSI X800XT 256MB

 

Tror dåkke eg glede meg ? JA! :w00t:

 

Edit: Glemte å si at eg også besiltte TT BigWater på julaften, men dett kommer ikkje om ein måned! Då blir det overklokking! :dribble:

Endret av Furyfax
Lenke til kommentar
MSI X800XT 256MB

Hmm..

 

Må si jeg stusser litt; high-end ati kort på et nvidia basert hovedkort laget spesifikt for

nvidias PCI-E kort? :)

 

Går vel greit, men er flere reviews rundt på nett hvor folk har hatt issues.. men det er

det vel strengt tatt alltid.. blir nok knallbra det der tenker jeg! :) :)

Lenke til kommentar
Blir nok en edru helg ja ;)

Skal ruse meg på Half-Life 2, jeg, som jeg ikke har fått prøvd enda pga. for dårlig pc (ja, den er for dårlig -> TNT2 :ermm: ). Fikk mail med pakkesporing jeg også, så nå blir det stas. Forøvrig glad for at jeg kjøpte 3000+ 939 Winchester for en måned siden, og minne og skjermkort for en uke siden, ellers hadde jeg måttet vente på alt det idag. Nå er alt på vei og ny pc snart i hus... :love:

Lenke til kommentar
Har det vært problemer med ATI kort ?

 

Hvis du leser reviewet fra Hothardware i begynnelsen av denne tråden så står det i konklusjonen ett eller annet om at et av ATI kortene muligens kunne være for stort sånn jeg forstod det.Sikkert noe med plassen på HK å gjøre,vet ikke.

 

Sukk,jeg har bestilt Winchster 3500 og ante ikke at det tok så lang tid før den kom,så jeg får ikke prøvd alt det nye utstyret mitt ennå. :(

Lenke til kommentar

Der var ASUS A8N DELUXE bestilt :w00t:

Gidder ikke å vente på 3500+ så jeg skeia ut å bestilte meg en 3800+. Bortkasta penger vil sikkert noen si, men har en del sparepenger å bruke og jeg er lei av å vente :D

Powercolor x800xt pcie er også på vei ;)

 

Hvis du leser reviewet fra Hothardware i begynnelsen av denne tråden så står det i konklusjonen ett eller annet om at et av ATI kortene muligens kunne være for stort sånn jeg forstod det.Sikkert noe med plassen på HK å gjøre,vet ikke.

 

Hmm ...lurer på hva de mener med dette :

 

While the board was a bit on the pokey side with a single ATi Radeon X800 card installed, we're sure users, initially at least, won't have much of a concern here because clearly you'll be considering this motherboard for NVIDIA graphics solutions exclusively.
Lenke til kommentar

Ja, da var kortet i maksinen å Windows installert. Å dessverre så er det som jeg frykter. Virker ikke som om dette HK vil samarbeide med TCCD RAM min. Kjørte på det gamle MSI kortet mitt på 9x312 å devider så RAM gikk som 520MHz. CPU var da 2.8GHz. Med dette kortet kommer jeg ikke over 240FSB (2.15GHz) samme faen. Håper virkelig det er RAM som kødder det til. Har prøvd med masse forskjellige devidere, men funker ikke uansett. Har også prøvd de fleste bioser som er ute. Skal sende Tekniske Support hos Asus en mail imorgen, å også teste med annen RAM. Hvis ingenting av dette hjelper så

 

KLIKKER DET I HODET MITT !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Skal holde dere oppdaterte med fremgangen min.

Lenke til kommentar
Ja, da var kortet i maksinen å Windows installert. Å dessverre så er det som jeg frykter. Virker ikke som om dette HK vil samarbeide med TCCD RAM min. Kjørte på det gamle MSI kortet mitt på 9x312 å devider så RAM gikk som 520MHz. CPU var da 2.8GHz. Med dette kortet kommer jeg ikke over 240FSB (2.15GHz) samme faen. Håper virkelig det er RAM som kødder det til. Har prøvd med masse forskjellige devidere, men funker ikke uansett. Har også prøvd de fleste bioser som er ute. Skal sende Tekniske Support hos Asus en mail imorgen, å også teste med annen RAM. Hvis ingenting av dette hjelper så

 

KLIKKER DET I HODET MITT !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Skal holde dere oppdaterte med fremgangen min.

Lest tidligerer at dette kortet ikke liker TCCD ram... husker ikke helt hvor, men mulig på anandtech forumet. Håper du finner en løsning :(

Lenke til kommentar

Etter å ha snakket med Asus å fått tilsendt en ny bios ser det ut til å gå bedre. Eneste problemet er at jeg får blåskjermer i hytt å pine når jeg kjører med 1t i RAM innstillingene. Kjører jeg 2t ser det ut til å funke bedre. Har ikke testet så mye enda, men her er ihvertfall litt resultater.

Lenke til kommentar
Hvis jeg trenger en overgang til 20-pins til 24-pins strømkabel, er det fra han til hun eller fra hun til han? Og hvorfor?

du trenger 20-pin hun - 24-pin han!

 

Eeh...fordi det er bare denne som passer på dette hovedkortet?

 

Den andre er for psu'er med 24-pins kontakt som skal brukes på hovedkort med 20-pins-kontakt.

Lenke til kommentar

Merk at om du har en 20 pins PSU som skal brukes på en 24 pins HK så bør man ha en god PSU. De 4 andre pinnene leverer ekstra 12volt, 5volt, 3,3volt og jord for å øke stabiliteten på hovedkort som krever mer strøm. Evt kjør med overgang eller skaff en god PSU med 24pins. Men har man en god PSU som er kraftig og stabil så skal det gå med 20 pins uten overgang også som nevnt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...