Gå til innhold

Den store ASUS A8N SLI tråden


MrAHB

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Slik jeg har forstått NOS så settes det opp i BIOS. Sitter noe i HK'et som registrerer CPU load og når den går på 100% eller noe så slår NOS inn med de data som er satt i BIOS, opp til 10% overklokking. Rett og slett litt ekstra krutt der og da og så tilbake til stille system etterpå. ASUS har visst vært veldig lite informative om nøyaktig hva og hvordan NOS er og fungerer.

Lenke til kommentar
....Sitter noe i HK'et som registrerer CPU load og når den går på 100% eller noe så slår NOS inn med de data som er satt i BIOS, opp til 10% overklokking....

Får en litt blandet følelse av NOS... -På den ene siden høres jo dette bra ut, og du får 2,2GHZ (3500+) ut av en 2GHz (3200+) cpu når du trenger det, men hvis også minne øker 10% til 220MHz kan vel dette muligens gjøre at hele maskinen går i stå om du har aggresiv minneinnstilling... Noen som har prøvd ut dette? -og som kan lese av cpuz sammtidig som maskinen blir brukt til f.eks rekne ut pi eller noe...

Lenke til kommentar

Sorry men det står:

In Stock: No

 

i tillegg koster det "Price: $269.00" (nesten 1700kr)

Og hvis man i tillegg skal betale moms, transport, tull og avgifter. -Så blir dette litt i overkant synes jeg, siden de tross alt ikke har det på lager en gang.

 

Men fint om noen klarer å lete opp SLIke kort i norge :)

Endret av Kong Basse
Lenke til kommentar

Til alle dere som tygger i tapeten i vente på HKèt. Jeg bestillte mitt kort gjennom PSdata i slutten av November, og fikk det levert på selveste julaften. Snakk om nissegave!

'

Som rimelig grønn i denne verden, så ble jeg litt plaget da jeg skulle sette opp mine nye hardware. (Athlon64 3500+, 1024 geil 3200 ram, vårt så omtalte HK og MSI 6600gt.) Her er ting å huske på for andre newbees:

1. Sett rambrikkene på rett plass. Den nektet å fyre opp bios siden de var feil plassert.

 

2. Sett 20pins kontakten på rett plass (se tidligere reply)

 

3. Innstaller programvaren i rett rekkefølge, og husk medfølgende Marvell, før du putter inn oppdateringslinkene til ASUS og din GPU produsent, ellers blir det bare kluss.

 

Videre kan jeg fortelle at aktivering av NOS var noe skuffende.. det utgjorde ca 2 fps økning i Aquamark. Like greit å ha den av intil videre.

 

Ut over dette fungerer min 6491kr invistering lekkert. Ikke plagsomt støyende, lynkjapt og grafikken er aldeles nydelig. :thumbup: Jeg har mye å ta tak i i forhold til de mange muligheter dette kortet har..det er sikkert blitt antikvitet før jeg har lært alt.

Lenke til kommentar

hrmph! fikk nettopp mail fra PSdata om at Asus A8N-SLI Deluxe er utsatt enda en gang. nå står det ubekreftet 29.1.05 argh. *vil ha pc'en min NÅ!* ;)

 

lilleninni

 

edit: hehe, lurte systemet... endret ordren på psdata til å bare inneholde resten av delene til pc'en, og bestilte hovedkortet hos snille komplett. tihi...

Endret av lilleninni
Lenke til kommentar

Någen så vett kossen Asus A8N-SLI DELUXE er i forhold til dette korte? tror dere at det har problemer med stabiliteten osv?

Skal kjøpe data i netshop sin pc bygger og kan bare velge dette korte her. ikke det vanlige Asus A8N-SLI hovedkorte.

 

tror dere det går greit, eller skal jeg heller satse på Gigabyte K8NXP-SLI ?

 

EDIT- Forskjell på Asus A8N-SLI DELUXE og Asus A8N-SLI ???

Endret av 2peewee
Lenke til kommentar

Så vidt jeg husker så var det ikke tegn til ustabilitet i Asus kortet så lå lenge man forholdt seg til Gforce grafikkort,men sammen med Radeon så kunne det visst være et eller annet.Men de som skrev reviewet mente det ikke var noe å bry seg om da de som kjøper et kort med støtte for SLI ikke kjøper Radeonkort?

Leste litt fort igjennom dette reviewet.

Sjekk her:Hothardware

Lenke til kommentar

We should also note the impressive performance and stability put forth by the ASUS A8N-SLI Deluxe motherboard. This board stood up to grueling benchmark run after benchmark run, on overclocked GeForce 6800GTs in many cases, and didn't so much as burp in the hours of testing we put it through. While the board was a bit on the pokey side with a single ATi Radeon X800 card installed, we're sure users, initially at least, won't have much of a concern here because clearly you'll be considering this motherboard for NVIDIA graphics solutions exclusively.

 

Fra Hothardware.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...